Pagina 4 van 5

Re: Yamaha YFZ250F

Geplaatst: vr 24 apr, 2015 11:23
door minivtec
Ik dacht aan het yz450f carb blok. Deze heeft al meer als genoeg vermogen, bijna 50pk dacht ik. Helemaal mooi is het huidige injectie 450 crossblok. Maar dat is een heel ander kostenplaatje en dan moet er veel aangepast worden.

Re: Yamaha YFZ250F

Geplaatst: vr 24 apr, 2015 21:01
door PerryYamaha
Re: Yamaha YFZ250F
Bericht door minivtec » vr 24 apr, 2015 11:23

Ik dacht aan het yz450f carb blok. Deze heeft al meer als genoeg vermogen, bijna 50pk dacht ik. Helemaal mooi is het huidige injectie 450 crossblok. Maar dat is een heel ander kostenplaatje en dan moet er veel aangepast worden.
Ja dat wil een vriend van me gaan doen voor volgend seizoen, een YZ450F injectie blok in een YFZ450R Quad frame leggen. Maar dan krijg je kosten plaatjes van over de €20.000 dat word me iets te gek af ik zie meer in een YFZ450 Carburateur blok met een Athena cilinder er op die extra cc merk je op het zand toch wel degelijk op het zand en aan het start hek

Re: Yamaha YFZ250F

Geplaatst: vr 24 apr, 2015 21:47
door Jason McCoy
Waarom zoveel geld? Die quad kun je gewoon standaard bij de dealer kopen toch? En anders kan ik me niet voorstellen dat zo blokje zo veel geld moet kosten

Re: Yamaha YFZ250F

Geplaatst: za 25 apr, 2015 12:10
door PerryYamaha
Re: Yamaha YFZ250F
Bericht door Jason McCoy » vr 24 apr, 2015 21:47

Waarom zoveel geld? Die quad kun je gewoon standaard bij de dealer kopen toch? En anders kan ik me niet voorstellen dat zo blokje zo veel geld moet kosten
Nee Blokje is niet zo bij een dealer te halen moet je een volledige crossmotor kopen..
Yamaha YFZ450R cross klaar kost al €15.000
en een Solo injectie kost ook €5000 dan ben je al op de 20..

Re: Yamaha YFZ250F

Geplaatst: za 25 apr, 2015 12:18
door Jason McCoy
gereviseerd blok kost 1900 dollar in USA.

Compleet blok afgesteld en wel incl motor kost 5.500 dollar. Is dus injectie blok. Ik begrijp je 20.000 echt niet.

Re: Yamaha YFZ250F

Geplaatst: za 25 apr, 2015 12:19
door Jason McCoy
Deze blokken zijn trouwens gemaakt voor crossmotoren he. Het voornaamste verschil zit hem in het feit dat de versnellingsbak is aangepast

Re: Yamaha YFZ250F

Geplaatst: zo 26 apr, 2015 20:08
door minivtec
€20.000 dan heb je een volledige leager's hybrid met een crossblok. Hoe denk je dat de crossteams aan reserve blokken komen. Daar kopen ze echt geen nieuwe motor voor hoor. Ik zou voor dit type yfz alleen geen injectie blok pakken. Kost toch een aardige som geld en je hebt nog steeds de oude geometrie van het carb frame, beetje zonde in mijn ogen.

Re: Yamaha YFZ250F

Geplaatst: ma 27 apr, 2015 09:54
door PerryYamaha
Ik zou voor dit type yfz alleen geen injectie blok pakken. Kost toch een aardige som geld en je hebt nog steeds de oude geometrie van het carb frame, beetje zonde in mijn ogen.
daar geef ik je gelijk in Jeroen. maar ik ga denk ik gewoon voor het YFZ motorblok dat past iets mooier met de achterburg en dat blok licht er makkelijk in.

Re: Yamaha YFZ250F

Geplaatst: wo 06 mei, 2015 22:28
door PerryYamaha
Hoe denk je dat de crossteams aan reserve blokken komen. Daar kopen ze echt geen nieuwe motor voor hoor. Ik zou voor dit type yfz alleen geen injectie blok pakken. Kost toch een aardige som geld en je hebt nog steeds de oude geometrie van het carb frame, beetje zonde in mijn ogen.
Ik geef je gelijk! Komt een YZ450F carb. Crossblok in volgendjaar heb al contact opgenomen met Derks MX racing of die nog zo'n blok hebben liggen.

Re: Yamaha YFZ250F

Geplaatst: wo 06 mei, 2015 22:31
door PerryYamaha
Re: Yamaha YFZ250F
Bericht door Jason McCoy » do 23 apr, 2015 21:36

Als ik je een tip mag geven. Zet je stuur iets hoger hierdoor word je houding iets anders want op de foto's te zien kun je daar nog wat winst mee halen. Je zithouding is nu net niet ideaal. Ik denk dat je met je stuur ietsje hoger je net even wat fitter blijft en je dus seconden kunt winnen
Ik keek net even op de marktplaats hier en daar stond nog een Longstar stuurpen te koop eens kijken of dat wat is is een +2 Inch is dat wat? En dan worden m'n koppeling en gas kabel toch te kort? of hoe los ik dit op?

Re: Yamaha YFZ250F

Geplaatst: do 07 mei, 2015 15:40
door minivtec
2" heb ik ook en bevalt super, ik heb wel een +2 koppelingskabel omdat die versleten was maar gaskabel is nog de origineel, is wel krap maar kan gewoon. Ik heb wel gewoon duimgas. Je kunt het proberen door even een blokje hout van ongeveer 5cm dik te malen en onder je stuur te leggen dan kun je wel aardig schatten of het kan of niet. Kijk wel even of de klem boor je stuur wel bij de lonestarpen zit.

Re: Yamaha YFZ250F

Geplaatst: do 07 mei, 2015 18:32
door PerryYamaha
2" heb ik ook en bevalt super, ik heb wel een +2 koppelingskabel omdat die versleten was maar gaskabel is nog de origineel, is wel krap maar kan gewoon. Ik heb wel gewoon duimgas. Je kunt het proberen door even een blokje hout van ongeveer 5cm dik te malen en onder je stuur te leggen dan kun je wel aardig schatten of het kan of niet. Kijk wel even of de klem boor je stuur wel bij de lonestarpen zit.
+2 stuur pen is misschien wel wat maar dat is voor m'n volgende project want ik heb draai gas en alle kabels zijn nu al kort zat om dat is een 250 heb en er allemaal crossmotor kabels in liggen.

en om even terug te komen op dat 450 idee. ik heb het er met maessen over gehad om hier een 450 Solo blok in te bouwen maar dat word een heel feest komt ook een andere achterbrug bij kijken. en in deze quad een YFZ450 blok in leggen zou zonde zijn want dan daalt hij ik waarde. dus er komt een nieuwe volgend jaar even kijken of dat een 450 of 450R word ben zelf het meeste fan van een carb. Maar dat zie ik dan wel weer ik ga van de zomervakantie ook nog naar een 300 2-takt kijken dus genoeg te doen om me te vermaken! :D voor de rest laat ik de quad zo en rijd ik er de rest van het seizoen mee verder

Re: Yamaha YFZ250F

Geplaatst: vr 08 mei, 2015 10:51
door minivtec
carb is misschien makkelijk om aan te werken maar tegen een goedlopend injectie blok kan die echt niet tegen op.

Dat wat maessen zegt ben ik het nog niet helemaal mee eens, je kan twee dingen doen. Zoals hij zegt je tandwielen in lijn zetten waarvoor je een aangepaste achterbrug voor nodig hebt, of je blok gewoon in het midden zetten en je tandwielnaaf achter aanpassen.

Overstappen naar een yfz450r heb ik ook al aan gedacht, maar aangezien mijn huidige yfz al redelijk ver verbouwd is en er niks op de ''R'' past kun je weer vanaf nul beginnen. Heb al een aantal keer gereden met een standaard ''R'' en ben nu nog sneller op mijn eigen yfz.

Re: Yamaha YFZ250F

Geplaatst: za 20 jun, 2015 12:06
door Kevinstoop
Kom je vandaag nog naar neerijnen?
Ik ben er al.
Mvg kevin

Yamaha YFZ250F verkocht YFZ450R terug

Geplaatst: di 15 dec, 2015 11:25
door PerryYamaha
De 250 is verkocht aan forum lid @kevinstroop en heb na lang zoeken een maand terug een 450 nieuw gekocht

Afbeelding
De 450R

Afbeelding

ik hoop er veel schik van te hebben :crosser: