Pagina 4 van 4
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: vr 14 nov, 2014 16:44
door Mattehh
Pff radeloos.
Vandaag na 2 weken eindelijk mijn bestelling gekregen van quadshop. Ik dadelijk nieuwe luchtfilter en batterij aangekoppeld. Resultaat: geeft niets.
Terug de oude batterij aangehangen, als ik op de starter duw geeft hij één klikje, ongeacht hoelang ik hem induw. Bij meerdere keren duwen doet hij dit klikje wel elke keer....
Dan aan de auto gehangen en klikt hij wel bij de nieuwe batterij, maar geeft nog steeds niets... Help?!
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: vr 14 nov, 2014 16:59
door AC67
start motor apart proberen rechstreeks op 12 volt,zit die waarschijnlijk vast.
of de spanning vanaf het relais komt niet aan bij de motor,die verbindingen controleren.
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: vr 14 nov, 2014 17:02
door Jazzy
Het startrelais kan ook stuk zijn. Ik zou eerst even gaan meten of de startmotor wel spanning krijgt als je op het knopje drukt.
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: vr 14 nov, 2014 17:36
door Mattehh
Waar zit die startmotor ergens? Klikje komt van in het midden.
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: vr 14 nov, 2014 18:17
door Mattehh
Maar hoe verklaren jullie dan dat hij bij de oude batterij nog een klikje geeft, maar bij de nieuwe niet...? Heb de nieuwe batterij net aan de druppelaar gehangen en die geeft even een rood lampje, dan een groen en vervolgens niks meer...wil dit zeggen dat de batterij vol is?
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: vr 14 nov, 2014 20:04
door Jazzy
Geen idee, dat moet in de handleiding van je lader staan. Maar meet eerst eens was de spannig op de polen van je nieuwe accu is.
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: vr 14 nov, 2014 20:16
door Mattehh
Als ik nu nog zo een meettoestel had hè
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: vr 14 nov, 2014 20:25
door Jason McCoy
Dat was mijn advies op pagina 1
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: vr 14 nov, 2014 20:25
door Jazzy
Mattehh schreef:Als ik nu nog zo een meettoestel had hè
Kost iets van een tientje ofzo, moet je gewoon even bij de Action halen.
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: vr 14 nov, 2014 21:11
door Mattehh
Idd. Jason. Batterij is dus wss nog ok... Hebben jullie misschien een foto van wat ik juist moet meten...
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: vr 14 nov, 2014 21:31
door Jason McCoy
Geen foto maar t is niet zo heel moeilijk.
- accuspaanning (moet +/- 13,6V zijn)
- spanning op de startmotor als je de startknop indrukt. De startmotor vind je bovenop je blok onder de carburateur. Het is een cilindervormig ding met doorgaans een paar lange bouten langs de zijkant) Bovenop de startmotor zit de + aansluiting (versnellingspook zijde) aan de andere kant vind je de - (dit kan ook het frame zijn)
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: za 15 nov, 2014 09:38
door yamahakoppel
starter van een warrior zit voorkant, je hebt de aansluiting van uitlaat aan de cilinder en dan omlaag kijken
moet eerst weten of je starter stroom krijgt zo ja dan kan het zijn dat je starter kapot is, ik heb ooit ene gehad waar de dichting van kapot was hierdoor kwam er olie in de starter en waren de koolborstels vuil deze gereinigd en starte hij terug maar na enkele dagen was het weer het zelfde heb toen een nieuwe dichting op de uitgaande as gezet en probleem was weg
maar ik heb PB contact gehad met de TS en probeer dit weekend even binnen te springen
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: za 15 nov, 2014 21:55
door yamahakoppel
Van avond langs geweest
Probeer te starten klik klik, meet oude batterij 12,6 onder belasting zakt hem naar 10,6.
Hij neemt zijn nieuwe batterij van de druppellader meet die 0 volt ik denk alle heb toch goed contact meet nog eens 0 V
Krijg ik die battterij in het oog kurk droog, zeg hem alle nu zijn ze die vergeten te vullen of wat ja maar heb hier nog 1L zuur staan ik dacht dat ze die als reserve mee gegeven hadden
dan moet je uwe lach in houden
Batterij gevult gemeten 12,3 volt, ik had mijne hulp starter mee voor zekerheid dus deze direct erbij gehangen nog ssteeds klik klik.
Gemeten aan starter kreeg 12,6 volt aan de starter, dus starter gedemonteerd rechtstreeks stroom op de starter gezet niks geen beweging. Starter open gedaan de verbrande geur kwam mij al te gemoed. Nu blijkt koolborstels volledig op en de koperdraad in de anker gebrand, klaar voor vuilbak.
Nu had ik mijne oude starter mee probeer die los draaide mooi rond monteer die. Probeer te starten niks, was ook een reden waarom ik die ooit vervangen heb dus is ook niet zeker of deze werkt onder belasting. Dan maar in gang duwen, vanachter in de weide te weinig grip slipte constant door met kale banden dus wij de straat op. Was gelukkig bergaf in 1 richting. Hij schiet even in gang een viel terug uit. Krijg ik het in het oog handrem hendel hing los dus ontsteking viel weg bij het minste gas. Hendel vast gebonden nog eens geprobeert weer even en uit kijk ik naftank leeg was volgens die gast benzine in maar toch 1L bij gedaan. Probeer nog eens rijd 5m en terug uit nu blijkt carburator ook nog vuil want overloop drupt en ze hebben blijkbaar het darmpje gewoon op een vrij buisje gestoken waardoor die benzine gewoon daarin drupt. Het was al laat op de avond en niet het nodige licht en materiaal. Hij ging het morgen bij een kameraad bekijken in het licht
Kortweg een quad waar eigenlijk veel prullen aan zijn maar met wat zorg en aandacht komt het wel goed eerst carburator goed proper maken, als we hem draaiend krijgen. Starter vernieuwen en wat andere prul
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: za 15 nov, 2014 22:07
door AC67
Ach ja.anders zit je maar in de kroeg.
Re: Yamaha Warrior probleem
Geplaatst: zo 16 nov, 2014 10:37
door yamahakoppel
Eigenlijk veel problemen die door onwetendheid ontstaan zijn
door dat de handrem hendel los hing viel die constant stil en stotteren, dus constant quad terug starten waardoor de starter meer af ziet, dan hebben ze daar als een paar buinhazen van alles zitten aan prullen waardoor ze meer kapot gedaan hebben dan goed. Ze hebben zelfs het naftkraantje open gehad en de helft kwijt gedaan, dan maar terug in elkaar geduwt. Waardoor alles potvast zit en nog enkel reserve over hebt,
Bougie zal ook wel slecht zijn als de ontsteking constant weg valt en knallen geeft maar die had hem al liggen zei hem
carburator heb ik niet open gehad maar choke hendel ging heel zwaar en overloop darmpje hadden ze op een ander buisje geduwd als je terug los maakte drupte de overloop. Nu heb ik thuis zitten kijken normaal hangt overloop darmpje gewoon omlaag dat wist ik maar wat met het andere darmpje wist ik niet zeker. Daar hangt normaal gewoon een darmpje aan wat omhoog loopt tot onder de nafttankkap is dus gewoon een verluchting volgens mij.
Carburator moet dus goed zuiver gemaakt worden
naftkraantje vervangen zodat dit terug werkt
starter vervangen
banden zijn kaal
contact slot is kapot gebruiken schroevendraaier om aan en uit te zetten
quad is het niet echt waard meer om zware kosten aan te doen want papieren had hem er ook niet meer van, quad is klaar voor sloop
Of goedkoop oplappen en wat fun in het veld tot hem kompleet afgebroken is