Pagina 4 van 10
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: wo 24 jun, 2015 18:24
door vdbeke
Ik was nog aan het zoeken naar een foto van bougie, maar liep toen heel vettig. Volgens logging is dit geweest nadat ik vacuüm op inlaatspruitstuk aangesloten zou hebben. Goed zwart dus goed rijk, kreeg toen ook regelmatig backfire
Maar is toen niet veel volgas gereden, motor beetje ontzien, er stonden toen heel weinig kilometers op.
Vandaag carterontluchting aangesloten op luchtfilterhuis:
Buiske vacuüm wa grotere bocht laten maken. Werd een beetje dichtgeknepen door te kleine radius.
ivm die opmerking die ik gekregen mbt lagers, ik zie dat ze die op quads ook heel veel gebruiken, degene die ik heb. Zijn hier dan geen problemen mee?
Wat verbruiken jullie quads dan zowat, om een idee te krijgen?
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: wo 24 jun, 2015 18:52
door Minyi
Als ik zo rond kijk gebruiken de cvt quads met cardan zo rond de 1 op 11 / 12. Maar dat zijn wel de grotere.
De Landfighter ( 600cc ) hier gebruikt ook zo'n 1 op 11 / 12 als ik dat goed las. Maar is ook weer anderhalf keer zo grote moter als die van jou.
Weet zo niet wat die van Paul Snip gebruikt ( 500cc maar dan wel 2 cilinder )
Punt is dat je cardan de energie een beetje opslokt, en daarvoor de cvt maar als die goed is heeft ie minder weerstand als de cardan.
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: do 25 jun, 2015 12:58
door Jazzy
Wilde trouwens even zeggen dat ik het heel leuk vind hoe je dit verslag bij houdt. Zal proberen om dat zelf ook eens wat vaker te doen.
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: zo 28 jun, 2015 16:32
door vdbeke
Gisteren olie van het differentieel vervangen, dit had ik nog niet gedaan/ halverlinks niet meer aan gedacht. Leuke is, vuldop hebben ze achter nummerplaat verstopt. Draindop zit onderin, niet de meest handige plaats, olie moet over trekhaak lopen. Lekker dikke zwarte olie, maar er zit nu terug frisse olie in (75W90).
Het hoge verbruik blijft op het eerste zicht aanhouden, dus vacuüm aansluiten op de luchtfilterbox lijkt geen effect te hebben. afstelling carburateur lijkt goed te zijn adv de kleur van de bougie.
Het enige wat ik nog kan bedenken zijn de rolweerstand van de banden. Sun-f zijn ook maar cheap ass bandjes. maar dat gaat het verbruik niet halveren.
choke gaat ook gewoon uit als ik deze al gebruik, starten doet ie vlot zat zonder.
Dank je Jazzy, ik post wat foto's met een stukje tekst. Om anderen te helpen en feedback van jullie te krijgen als ik iets fout doe.
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: zo 05 jul, 2015 17:46
door vdbeke
Vrijdag ben ik met de buggy naar het werk gereden, lekker fris 's morgens en 's avonds bij het terugkeren best warm. Genoeg bekijks gehad onderweg en opt werk. zullen gedacht hebben, gekke Belg.
Vandaag heb ik de 1000Km verbroken en de nodige stukken gemaakt. Bout was losgekomen. Er is een soort van loctite gebruikt (zwart spul), maar dit wordt vrij vloeibaar met het warmer weer en verliest dus zijn werking.
Toen ik smiddags terugkwam, bekijk ik vanachter de vering en pinker. buggy kan vliegen, maar vind het niet leuk. Hij is te diep door zijn vering gegaan en had de band de pinker eraf gerukt. Sporen zijn goed zichtbaar.
Band LA uitgelijnd bleek niet helemaal goed te staan. En op de vetnippel van de differentieel een dopje gezet tegen vuil.
in de namiddag nog een ritje gedaan, uiteindelijk zag ik mijn spiegel de pinker RA aan draadjes hangen. nu was het rubber blijven zitten, maar is het vijsje losgetrild en kwijt dus
Op de balendijk ook nog 2 mannen met een raptor 660 tegengekomen, die waren op doortocht. Iemand van Eksel en den andere was van Overpelt.
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: zo 05 jul, 2015 19:00
door java
Is dat niet de ontluchting van het differentieel ?
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: zo 05 jul, 2015 21:37
door Minyi
Zwarte loctide? Die is nieuw voor me. Lijkt me ook niet zo beste want de betere soorten kunnen tot over de 150 graden aan.
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: ma 06 jul, 2015 18:31
door vdbeke
Het is geen loctite. Maar ze gebruiken het als loctite. Het is een heel plakkerige substantie (bij lagere temperaturen dan toch), die verhinderd dat de moeren lostrillen.
Bouten en moeren moet ik nog vervangen door metrische draad en echte borgmoeren. Zal ik van de week eens opmeten en bij fabory gaan shoppen.
@ java: ja klopt, je hebt gelijk. De vermoeidheid sloeg toe, dat warme weer is niks voor mij, niet voor niks dat ik achter de computer in slaap ben gevallen voor een half uur
.
Ik had er ook een gaatje in gemaakt voor de eventuele drukopbouw. lijkt me beter zo voor vuil ed buiten te houden.
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: ma 06 jul, 2015 20:33
door java
Lange slang er op doen. Zo zit het bij mijn quad
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: zo 12 jul, 2015 14:40
door vdbeke
Bouten van de voorophanging vervangen door bouten met metrische draad en echte borgmoeren. Ook zo gemonteerd dat ze er niet zomaar kunnen uitvallen, mocht het ooit zover komen.
Bouten van "rolkooi" ook vervangen. zit nu ook wat strakker op zen plek. op de overige bouten wat loctite aan gedaan.
Achteraf testritje gaan maken en lijkt zelfs iets strakker op de weg te liggen.
Alleen bouten en moeren van draagarmen vooraan nog bijhalen. Ik had ze opgemeten maar blijkbaar niet de juiste aantallen opgeschreven, dus moet ik nog ne keer voor teruggaan. En bouten van achterbrug was ik nog vergeten, nog 2x M12.
Zaterdag stukje offroad gereden, tegen relatief hoge snelheid. en ja pinker er nog eens afgereden. :.( Moet ik eens werk van maken voor andere te zoeken en bestellen en dat ik deze wat hoger kan monteren. Zitten hier eigenlijk richtlijnen op waar deze gemonteerd moeten worden?
Ook voor de grap euro 98 getankt ipv 95, buggy lijkt beter/ sneller op te trekken. Maar heb wel gemerkt dat ie zaterdag en deze morgen moeilijker start. Weet niet of dit gelinkt is of puur toeval en eerder te wijten is aan de koudere temperatuur.
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: wo 15 jul, 2015 19:16
door vdbeke
Vandaag bouten en borgmoeren vervangen van de achterbrug en draagarmen vooraan.
...
Zaterdag stukje offroad gereden, tegen relatief hoge snelheid. en ja pinker er nog eens afgereden. :.( Moet ik eens werk van maken voor andere te zoeken en bestellen en dat ik deze wat hoger kan monteren. Zitten hier eigenlijk richtlijnen op waar deze gemonteerd moeten worden?..
Doordat men vering achteraan net iets te diep gaat en zo mijn pinker al eens afgerukt heeft. En vandaag opnieuw, zit ik eraan te denken om mijn lichten te verplaatsen.
origineel:
na wat knip en plakwerk met paint
De remlichten zou ik vast op de achterplaat monteren en beugeltje waar ze nu opzitten er af slijpen. Dan krijgt vering vrij spel om te doen en laten wat ie wilt.
Alleen pinkers zijn ongeveer 16-17cm breed en als ik die in de hoogte ga monteren... denk ik dat het er best vreemd gaat uit zien denk ik
Dus daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd
Ik heb de
"originele "op ebay gevonden (in hoeverre je van origineel kan spreken in china) en zou deze graag willen hergebruiken, omdat ik nog een goede heb. die rechtse zit met tape vast => dus scrap.
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: vr 31 jul, 2015 19:10
door vdbeke
Vandaag als ik van het werk kwam schoot er een buggy de rotonde op, ik als een gek erachteraan met mijn bus. Was het zelfde beest als ik had
Viel me wel op dat hij "krom" rijd, voorkant rijd rechts en achterkant links
. Lijkt me dat er iets niet goed is met de uitlijning. en dat ie blauwe pluimpjes achterlaat, zuigerveren beetje geleden, buggy had 9000Km gelopen zei hij.
Uiteindelijk stopte hij aan naftpomp, dus ik ook. Hij had net een nieuwe uitlaat laten steken (van een ktm 450 dacht ik). en kon nu 100Km/h halen. Alleen liep ie wat warm dacht ie, mengverhouding niet aangepast denk ik. Krijgt meer lucht dus een rijker mengsel geven.
Gezien zijn buggy nog wel origineel was, heb ik een kijkje genomen aan zijn carburateur mbt de vacuum. enja hij zit goed bij mij
.
nuja terug naar de orde van de dag, pinkers zijn van de week binnengekomen. Nog eens bekeken en van het oorspronkelijk idee afgestapt. teveel werk voor niets. Ik heb ze op de originele plaats gemonteerd. Ik zal wel zien hoe lang ze het uithouden, want waterdicht zijn ze niet echt.
een toereke gaan doen en banden raken de pinkers in ieder geval niet, de reflectors daarentegen wel.
ahja en achtervering LA beetje laten zakken, zodoende hij wat rechter staat (h)
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: zo 02 aug, 2015 14:27
door jumper2110
Altijd fijne verslagen om te lezen, je hebt er in alle geval veel plezier aan
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: zo 02 aug, 2015 20:43
door vdbeke
Vandaag met TV3 met de buggy gaan knallen, ik rijden en hij met zijn quadcopter erachter
. Beelden achteraf bekeken en zit wat moois tussen
filmpje volgt.
Spijtig genoeg toch nog pinker geraakt en een kwartslag gedraaid. Maar geen schade, buiten reflectors dan
. Hoewel ik vering omhoog heb gezet vanachter. Proberen nog wat hoger te krijgen.
Olie nog is gepeild (was eigenlijk al veelstelang geleden), blijkt een heel deel "verdwenen" te zijn. Ik schat dat ik toch ongeveer een kleine liter kwijt ben
blauwe rook heb ik niet. Maar aan de luchtuitlaat van de CVT is het best een vettig boeltje. Dus eigenlijk zou ik deze nog eens moeten verwijderen om te kijken. Ik vrees voor keerring aan de krukas die lek is. oftewel heb ik verkeerde olie meegekregen ... zou wel jammer zijn, gezien ik deze gekocht heb van een persoon die bij een autogarage werkt.
Cover vanonder losgedraaid, kwam wat water en olie uit. Water was van te wassen, alleen die olie. CVT slipt gelukkig niet, in hoeverre je dit dan al goed kan beoordelen.
Morgen nog is peilen...
Ik heb van het werk een M6 draadstang meegenomen om boite direct te koppelen. Die kabel die het bij tijd en stond laat afweten begint me toch wel te irriteren. vooral voor achteruit te rijden is dit best wel k*t.
Alleen nog eens tijd voor hebben en vooral goesting. Is nu niet bepaald een werkske waar ik sta op te spirngen, want is overal slecht bij te komen.
Aan de balendijk stuk of 7 quads zien passeren en 1 motor. Achteraf ook nog outlander oid zien passeren met 2 personen op, kwam van Lommel Kattenbos oftewel van Balen Wezel. Toevallig mensen van hier?
Het was dit weekend ook Grand Prix bij ons, dus was best wel druk.
ondertts 1450Km gepasseerd
Re: GS moon buggy 400cc
Geplaatst: ma 03 aug, 2015 17:49
door mili
dat waren wij
check dit filmpje maar eens
https://www.youtube.com/watch?v=VZeAOsvHdKg" onclick="window.open(this.href);return false;