Pagina 4 van 6
Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: ma 16 nov, 2015 10:44
door Jazzy
ysie schreef:In Nederland is dit toch maar raar.
In België kocht ik de woensdag mijn quad. Nummerplaten aangevraagd en maandagavond had ik nummerplaten binnen. En kon ik gaan rijden mocht ik willen echter door tijdsgebrek geloof ik maar de dinsdag om gegaan

.
In België is een kenteken persoonlijk, in Nederland hoort het bij het voertuig. Dat kun je niet vergelijken.
Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: ma 16 nov, 2015 10:48
door ysie
@Jazzy. Ik zou toch proberen om sponsors te zoeken. Ik ben zeker dat er verschillende merken, verdelers, dealers willen meedoen.
Ik ben ook lid van Kia.nl en daar gebruiken ze ook sponsors. Ik weet wel Kia 1 merk hier verschillende merken maar toch.
Geef een paar mensen hier meer verantwoordelijkheid om ook mee de site recht te houden. Sponsors te zoeken?
Evenementen houden?
Je kan zelfs via bepaalde dealers regelen dat elk lid van dit forum ergens korting krijgt.
Natuurlijk kan je dat echt niet in je eentje en kruipt er heel veel tijd in.
Te veel soms

.
Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: ma 16 nov, 2015 11:08
door De Duiker
Een CAN AM valt af omdat je er ook mee wilt trekken.
De ctv riem staat stil en slipt eerst als je iets begin gaat trekken als er veel kracht op komt dan verbrandt de riem omdat hij dan door slipt , wat ook al vaak gebeurt als je er niets achter hebt.
je krukas draait en de riem staat stil, op de achterste pully staat de riem op de uiterste stand geklemd tussen de schijven als je gas geeft gaat de voorste pully door centrifugaalkracht de schijven na elkaar brengen en de riem meenemen als de trekt kracht te groot is gaat de riem slippen hierdoor komt de achterste pully niet in de goede verhouding/overbrengen de riem blijft te lang op de buitenste stand staan en dus voor op de kleinste stand en daardoor blijft de riem slippen en verbrand.
bij de meeste merken draait de riem al en werkt met een slip koppeling deze is daar voor gemaakt om te slippen en een riem niet.
Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: ma 16 nov, 2015 11:10
door Jazzy
ysie schreef:@Jazzy. Ik zou toch proberen om sponsors te zoeken.
Dank voor de suggestie. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het geen probleem om de kosten te dragen. Maar misschien moeten we hier na de winter nog maar eens een slinger aan geven, vind het belangrijker dat het forum er beter van wordt.
Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: ma 16 nov, 2015 11:27
door Paul Snip
CF werkt in Nederland ook met versnelde afgifte, dus dat is hier ook geen probleem.
Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: ma 16 nov, 2015 20:28
door staf
De Duiker schreef:Een CAN AM valt af omdat je er ook mee wilt trekken.
De ctv riem staat stil en slipt eerst als je iets begin gaat trekken als er veel kracht op komt dan verbrandt de riem omdat hij dan door slipt , wat ook al vaak gebeurt als je er niets achter hebt.
je krukas draait en de riem staat stil, op de achterste pully staat de riem op de uiterste stand geklemd tussen de schijven als je gas geeft gaat de voorste pully door centrifugaalkracht de schijven na elkaar brengen en de riem meenemen als de trekt kracht te groot is gaat de riem slippen hierdoor komt de achterste pully niet in de goede verhouding/overbrengen de riem blijft te lang op de buitenste stand staan en dus voor op de kleinste stand en daardoor blijft de riem slippen en verbrand.
bij de meeste merken draait de riem al en werkt met een slip koppeling deze is daar voor gemaakt om te slippen en een riem niet.
Dit geld ook voor Polaris en ook voor Kawasaki als ik me niet vergis.
Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: ma 16 nov, 2015 21:35
door Jason McCoy
Can-am kun je echt prima mee trekken. Ik heb ik mn hele can-am history nog nooit een slippende snaar gehad en mij renegade heeft al zware aanhangers gesleept en meer dan eens knetter vast gestaan in de modder.
Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: ma 16 nov, 2015 21:53
door Paul Snip
Het verhaal van de Duiker klopt op zich wel. Een CanAm gebruikt de riem als koppeling. Terwijl veel andere merken een droge of natte centrifugaal koppeling hebben. Dat de riem dan altijd meedraait is niet waar. Dit is alleen zo bij kleine motortjes tot ca 300cc. Daar zit de droge centrifugaal koppeling op de transmissie as. De grotere motoren hebben een natte centrifugaal koppeling in de motorolie op de krukas. Dus nog voor de cvt.
Een CanAm is op zich prima geschikt om te trekken. Zeker met de standaard wielen en in de stand L. Waar je om moet denken is dat je pas volgas geeft als quad rolt of als de wielen draaien.
De kapotte riemen van CanAm heb ik ook genoeg gezien. Dit waren allemaal 1000cc machines met idioot grote banden en zonder de juiste cvt tuning.
Dan wordt ca 10 cm van de riem zo heet dat het er tussenuit breekt.
Bij normaal gebruik kun je met een 500 prima trekken. Ik heb dat zelf vaak genoeg gedaan.
Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: di 17 nov, 2015 10:39
door Paul Snip
Ik trek vaak aanhangers met mijn Renegade. Daarnaast rijd ik veel (hard) op de weg. Ga met een aanhangertje op vakantie en rijd er mee off-road. De originele riem zit er nu 8000km om en geen probleem!

Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: di 17 nov, 2015 19:48
door dutchgun
Op de foto boven kun je nog net mijn neusje zien van de CanAm 500L max + aanhangertje. Bij km.stand 7500 de vario open gehad voor controle van de riem. Met de schuifmaat geen slijtage kunnen vaststellen. Heeft nu inmiddels 8200 km gelopen. Rij langere afstanden ( + 400 km) aan 1 stuk met de aanhanger; geen probleem.
De mijne is een kilometer vreter en geen riemenvreter

Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: di 17 nov, 2015 21:22
door java
Achter Paul zijn hogedrukreiniger zie je mijn ex-Cfmoto x5 die lusten wel riemen .....
Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: di 17 nov, 2015 21:31
door Paul Snip
De CF was het wonder van de meivakantie...
Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: wo 18 nov, 2015 07:25
door ysie
Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: do 19 nov, 2015 16:11
door dutchgun
Maar wel op eigen kracht en wielen thuis gekomen...............
Re: Aankoop nieuwe 4x4
Geplaatst: do 19 nov, 2015 17:46
door Paul Snip
Daarom het wonder van de meivakantie
