Pagina 4 van 10

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: vr 22 jul, 2016 13:21
door yvesvanhout
michelpet schreef:https://www.facebook.com/37479820592830 ... =3&theater
spy350 heeft hem al.

kreeg de foto`s er niet op.

:shock: :shock: :shock:

Wa moet da voorstellen?

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: vr 22 jul, 2016 13:41
door Jazzy
Een differentieel waardoor de achterwielen onafhankelijk van elkaar kunnen draaien. Is in dit geval gecombineerd met onafhankelijke achterwielophanging.

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: vr 22 jul, 2016 15:25
door michelpet
hier nog wat foto`s.
de achter [brug] kan er dus nog af in een geheel lijkt me toch mooier maar das smaak.
iets wat me aan dit ontwerp aan staat is maar 1 rem achter nu worden de assen belast dat lijkt me niet ok.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: vr 22 jul, 2016 16:16
door Jason McCoy
Dat is hoe can-am de G1 achterrem ook was. Werkt erg goed

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: vr 22 jul, 2016 18:27
door yvesvanhout
Zoiets noem ik tog geen quad niemeer ze

Kweet dat het de bedoeling.voor een diff etc...
Maar een go kart zie er beter uit :?

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: vr 22 jul, 2016 19:31
door Jason McCoy
Eens

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: vr 22 jul, 2016 22:32
door Jazzy
Op een sportquad ziet het er nog een beetje raar uit, zeker met de constructie van Spy. Maar Arctic Cat biedt ook al een tijdje een diff aan als optie, ziet er al een stuk minder vreemd uit: http://www.terrein.nu/Actualiteit/Arcti ... ldprimeur-

Leuke quote van de Nederlandse importeur trouwens:
Volgens importeur Marco Grootenboer scheelt het enorm, want het verbruik zou, afhankelijk van het gebruik, zomaar met de helft tot driekwart kunnen dalen!
Met een diff op je AC ga je dus van 1:10 naar 1:20 of zelfs 1:40! :)

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: za 20 aug, 2016 22:08
door Quadaddicted
Even voor de duidelijkheid. Geldt dit nu alleen voor nieuwe quads die vanaf 2017 gebouwd en op naam gezet worden? Dus alle quads die voor 2017 gemaakt zijn hoeven noet begrensd te worden etc? Ook niet als je een quad uit bijvoorbeeld 2007 in 2018 op naam zet?

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: zo 21 aug, 2016 08:21
door Jazzy
Klopt.

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: zo 21 aug, 2016 09:56
door draaikolk
Ik ga een 2017 type quad aanschaffen.
Maakt het uit of ik hem aan het eind van dit jaar aanschaf of volgend jaar?

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: zo 21 aug, 2016 10:22
door Yair
Het is vanaf 2017, so do the math ;).

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: zo 21 aug, 2016 10:56
door draaikolk
Is het dan niet zo dat het type 2017 de goedkeuring van dit jaar heeft?

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: zo 21 aug, 2016 11:15
door Jazzy
Met 'type 2017' wordt waarschijnlijk gewoon modeljaar 2017 bedoeld, dat is puur een naampje van de fabrikant omdat ze ergens rond het midden van het kalenderjaar veranderingen doorvoeren.

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: zo 21 aug, 2016 11:25
door draaikolk
Dus elke quad verkocht in 2017 moet aan deze nieuwe regels voldoen?
Dan heb ik een goed excuus om iets eerder dan gepland een nieuwe aan te schaffen :knikduim:

Re: Nieuwe Europese wetgeving vanaf 2017.

Geplaatst: zo 21 aug, 2016 15:19
door Jason McCoy
Nee dat hoeft niet. Bijvoorbeeld een raptor700 heeft geen diff en word gewoon verkocht. De vraag is ook in hoeverre alles doorgevoert gaat worden want er is feitelijk nog niks te vinden.

Op papier is zo quad een driewielig motorvoertuig. De starre achteras geld als 1 wiel. Zolang ze op papier 3 wielige motorvoertuigen blijven veranderd en feitelijk niks

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk