Pagina 4 van 5
Geplaatst: za 19 mar, 2005 10:14
door Fré
yup, maar om dat te checken moet ik weer wat rubberen dinges los doen
Wordt gecontroleerd eens ie pertect, of toch zo goed als ik kan, staat afgesteld.
Btw, het verbruik is toch goed gestegen denk ik

Geplaatst: za 19 mar, 2005 12:17
door Sg6
Fré schreef:yup, maar om dat te checken moet ik weer wat rubberen dinges los doen
Wordt gecontroleerd eens ie pertect, of toch zo goed als ik kan, staat afgesteld.
Btw, het verbruik is toch goed gestegen denk ik

ik zal je dit weten te vertellen als het verbruik is gestegen en met hoeveel
Geplaatst: za 19 mar, 2005 13:36
door Fré
heb jij nog geen kramp? Ik althans wel

Toch als ik rondrij op lage toeren. Hoge toeren geen probleem maar euh...
Zal trainen worden!
Geplaatst: za 19 mar, 2005 15:37
door Sg6
Fré schreef:heb jij nog geen kramp? Ik althans wel

Toch als ik rondrij op lage toeren. Hoge toeren geen probleem maar euh...
Zal trainen worden!
bwa nee, ben natuurlijk wel een beer van ne vent he

Geplaatst: za 19 mar, 2005 15:43
door Fré
ja tis da
maar ikke me mijn bureau en pc handjes... Miserie miserie!
De veer van het gashendeltje zelf heb ik er al uitgezwierd. Op den duur is het meer veer dan quad verdorie

Helpt toch wel beetje hoor.
Kheb het spel ook een beetje verdraaid, zodat ik meer moet duwen op gas ipv euh, euh, ... kbedoel dat ik hem nu een beetje naar achter en naar boven gedraaid heb. Helpt ook nog beetje.
Als ik aan het cruisen ben over vlakke wegen, no problemo, maar eens ik begin te crossen en te springen, ja man, dan voel je het toch hoor.
Als het zo nie beter is dan maak ik een regelbaar gashendeltje dat beetje langer is. Datgene die er nu op staat heeft een vaste positie, kan je niks mee aanvangen.
Geplaatst: za 19 mar, 2005 20:41
door Fré
en NOG een update, tkomt er waarschijnlijk langs jullie strot uit maja
waar het hart van vol is, niewaar...
Heb clip op naald 1 sleufje naar beneden gezet, RIJKER dus (nog meer verbruik, olé). En zonder mijn bezinetank eraf te doen, met een spiegeltje en wat geduld

Heb ook accel pomp een beetje uitgesteld, om toch wat verbruik te matigen, maar spuit in feite nog altijd bijna van bij begin in.
Waarempel, ie rijdt nu nog beter

, en gloeien doet ie ook haast niet meer in het pikkedonker, toch veel minder dan vroeger.
Mainjet heb ik niks aan veranderd, mag waarschijnlijk maatje minder als ik zo hoor met wat jullie rijden met uitlaat en al.
Dus mijn jetting is:
luchtschroef 1.5 toeren uit
naald 4e clip van vanboven te tellen (voorlaatste rijkste stand dus)
mainjet 140
accel pomp van bij begin actief. Stopt op iets van 3/4 gas
Goe, volgende probleemke: mijnen duim.
Heb er een stukje rubber darm over geschoven, zodat mijn duimgas een 2-tal cm langer is. De veer van de gas zelf (draai duimgasdeksel open en je ziet veertje zitten) ligt er ook uit.
Nu is het pas aangenaam sie!
Het is wel nog allemaal redelijk provisoir, ik denk dat ik een regelbaar verlengd gashendeltje ga maken, het standaard is te kort en niet regelbaar (beweegmarge is niet te wijzigen).
neh...
Waar zijn die duizenden, euh paar andere gebruikers met een tm36?

Geplaatst: za 19 mar, 2005 20:55
door ~JoAcHiM~
Fré schreef:
Waar zijn die duizenden, euh paar andere gebruikers met een tm36?

hier is er één. Ze zijn bezig met de mijne maar ik kan er niet veel over vertellen qua afstelling enz...
we volgen wel allemaal zeer trouw jou ontdekkingstochten

Geplaatst: za 19 mar, 2005 21:00
door ~JoAcHiM~
we gaan eigenlijk testen wat het effect is van zo'n hefboom-bakske op de gaskabel (om het gas te verlichten). Het moest nog wat aangepast worden om de volledige 'slag'-(lengte) van het gas te kunnen gebruiken.
m.a.w. als je je gas ten einde duwt, dat ook je carb helemaal open kan gaan.
Als dit lukt komt er nog wel meer uitleg hier over alles; Andries (sg6) is er ook in geïnteresseerd dacht ik.
Geplaatst: za 19 mar, 2005 21:07
door Fré
yup yup, das geen slecht idee, maar ik dacht dat het iets eenvoudiger zou zijn om gewoon een langer hendeltje te steken. De "afgelegde weg" van je duim is hierdmee hetzelfde, en je kan ook de positie regelen. Lijkt me iets goedkoper en simpeler?
Nuja als het maar werkt, en ik geloof dat er voor de Z zo geen hendeltjes op de markt zijn, die hefboombakjes daarentegen blijkbaar wel.
Geplaatst: za 19 mar, 2005 21:07
door FOR FUN
Ben ook wel benieuwd naar heel dat mechanisme.Ik volg al jullie veranderingen op de voet.
Geplaatst: za 19 mar, 2005 21:09
door Fré
wedstrijdje omter soepelste gashendeltje
seg FOR FUN, nog nie aan carb geprutst? Ik denk dat met wat hierboven vermeld staat dat je al blij zou kunnen zijn, in de hoop dat het werkt voor jou.
Geplaatst: za 19 mar, 2005 21:26
door FOR FUN
Nee,ik begin het al gewoon te worden dat efkes inhouden bij plots pingas geven.Enkel het systeem voor het vlotter teruggaan van de schuif intereseert me nu.Voor de rest bolt ie goed.Kan het nog altijd niet geloven dat volgens Marco er maar een 125 van sproeier inzit.Van het rood worden van de uitlaatbocht heb ik geen last meer(is me niet meer opgevallen)en dat had ik ervoor wel.
Geplaatst: za 19 mar, 2005 21:43
door Sg6
aha klinkt niet slecht om die veer eruit te halen en een gashendel die iets langer is. Morgen ochtend eens bestuderen.
Geplaatst: za 19 mar, 2005 21:46
door Fré
je zou al kunnen beginnen met dat systeempje van sg6 en mij te kopiëren. Momenteel werkt het zeer goed, maar ik heb het nog niet uitvoerig genoeg getest vind ik.
Dat in combinatie met de schuifveer van de carb op de lichtste stand.
Als je gas daarmee nog niet licht genoeg is, kan je je gashendeltje nog verlengen en die veer eruit halen.
Voorlopig ben ik daarvan enorm content!
Maar ik wil het nu nog een iets professioneler uiterlijk geven.

Geplaatst: za 19 mar, 2005 22:43
door Bartie
Dit is mijn jetting :
luchtschroef 2 toeren uit
naald 3e clip (standaard)
mainjet 140
accel pomp van bij begin actief maar wel pas zodat ze niet tegen de gasschuif pist
Stopt op iets van 3/4 gas.
De pomp is wel gericht op gas naald.
Denk dat ze nauw aansluiten met die van fré
Luchtschroef stond eerst op 2.5 toeren maar hield effe in als ik in vrij gas gaf.
Ik ga morgen eens proberen op 1.5 toeren.
Wat zijn mij motor mods :
- Fp demper
- 3/4 open luchtfilter deksel, snorkel zit er nog op.
Hoe test ik het liefst de gas reactie.
Ik rij zeer traag in 2de en geef dan brut gas zodat de wielen omhoog gaan. Ik laat hem terug neerkomen en doe het zelfde.
Als hij goed staat afgesteld dan kan je dit achter elkaar blijven doen zonder dat de motor gaat haperen.
Als ik de luchshroef naar bv 1 toer zet dan gaat hij 1 maal omhoog en wanneer ik 2de keer gas geef neemt hij niet meteen aan.