Grizzly - Brute force- RINCON ?!
Ik zou niet twijfelen Ad... Gewoon als landbouw-machine inschrijven!
Veel minder kosten.
Zwart is mooi ja, maar ik vrees als je een paar keer serieus off-road gaat dat de plastiek dof gaat lijken. Groen is daar nog ietsje beter in denk ik. Ik ken iemand met een camo Bruin of Kodiak (vergeten) en daar zie je echt niets op... Heb al gezocht maar ik vind het nergens voor Griz...
Veel minder kosten.
Zwart is mooi ja, maar ik vrees als je een paar keer serieus off-road gaat dat de plastiek dof gaat lijken. Groen is daar nog ietsje beter in denk ik. Ik ken iemand met een camo Bruin of Kodiak (vergeten) en daar zie je echt niets op... Heb al gezocht maar ik vind het nergens voor Griz...
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Weet jij wat de inschrijvingstaks hiervoor dan is? Jaarlijkse taks?L.D. schreef:Ik zou niet twijfelen Ad... Gewoon als landbouw-machine inschrijven!
Veel minder kosten.
Als een quad nu ingeschreven staat als een moto, is dit dan nog mogelijk van hem als landbouw in te schrijven??
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
Heb je voor mij al nieuws?L.D. schreef:Ik denk dat het niet mogelijk is om te switchen van moto naar landbouw of omgekeerd.
Ik betaal 100 euro denk ik, maar weet niet of het inschrijving of jaarlijkse taks is. Moet dit is nakijken.
Ik heb vernomen dat een omzet naar één van beide wel gaat maar dat het wel nen serieuze cent gaat kosten.
Voordeel van landbouw:
1. goedkoper voor verzekering
2. goedkoper voor taks
3. vanaf 16j
4. geen helm verplicht
Nadeel van landbouw:
1. Maximum 40km/h, indien controle flikken heb je pech
2. Keuring voor verkoop (doen soms moeilijk)
Voordeel moto 4x4:
1. Onbeperkt rijden
2. Geen keuring
3. correcte verzekering
Nadeel:
1. duurder in verzekering
2. vanaf 18j met rijbewijs
3. helm verplicht
Prijzen verzekering:
Momenteel betaal ik bij auto voor men raptor 272€ voor de griz zou dat 280€ worden jaarlijks, dit als moto.
Als landbouw keuze uit 3 manieren:
1. beperkt in km's 25km rond werf van en naar veld = 102€
2. voor loonarbeiders (infeite bewijs nodig van extern werk) = 136€
3. onbeperkt = 204€
Infeite globaal gezien heb je ongveer 100€ goedkoper als landbouw delen door 12 maanden = 8.3€ /per maand meer
Mss beter voor verkoop laters dat het mogelijk is voor kinderen vanaf 16j voor de rest heb je dan weer die stomme keuring.
Mja, kweet nog niet hoe dat ik ga nemen.
Welke prijs heb jij betaald voor je winch?
Montage problemen?
Welk model?
Montage problemen?
Welk model?
-
- Quad Expert
- Contacteer:
nog iets vergeten AD als hij als landbouwvoertuig is ingeschreven mag je er enkel en alleen van bedrijf naar land rijden en dat met een maximum van een straal van 30km dat staat zo in de polis vermeld van een landbouwvoertuig
greetzzz
greetzzz
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
KLopt maar dit is enkel voor de goedkoopste verzekering = 102€.peet schreef:nog iets vergeten AD als hij als landbouwvoertuig is ingeschreven mag je er enkel en alleen van bedrijf naar land rijden en dat met een maximum van een straal van 30km dat staat zo in de polis vermeld van een landbouwvoertuig
greetzzz
bij de andere mag als loonwerker hiermee zo ver gaan als waar jeje werk moet doen, maar dan moet je infeite loonwerker zijn, en dat zijn we niet ! dus moet men voor inorde te zijn de duurste landbouw nemen aan iets meer dan 200€ en dan ben je ook onbeperkt in je kilometers en toch goed verzekerd.
Maw doe je enkel een profijt van +-75€ voor verzekering en ietsje goedkoper in jaarlijkse taks, daar gaat jockey of LD me eens moeten helpen met de prijs voor hun jaarlijkse taks.
Ik denk dat het een voordeel kan zijn als je hem terug verkoopt, omdat vele mensen zich laten wijsmaken dat je evengoed verzekerd bent met die goedkope oplossing en dat de jongeren vanaf 16j er mogen op rijden, dus de papa zal sneller overgaan tot aankoop
-
- Quad Expert
- Contacteer:
ik betaal 230€ voor de verzekering van die grizzly en zit beperking op van 30km die mannen slaan gewoon geld uit mijn zak ga er deze namiddag eens naar bellen ze profiteren dus van mij die verzekerings agent ontvangt van mij jaarlijks zoon 7000€ aan verzekeringen zal rap verandering in komen denk ik.
bedankt voor de tip AD
bedankt voor de tip AD
-
- Quad Expert
- Contacteer:
zou da beter doen denk ik als de volgende quad moet het er één zijn met moto plaat zo simpel is het dan ben je goed verzekerd
No prob, graag gedaan.peet schreef:ik betaal 230€ voor de verzekering van die grizzly en zit beperking op van 30km die mannen slaan gewoon geld uit mijn zak ga er deze namiddag eens naar bellen ze profiteren dus van mij die verzekerings agent ontvangt van mij jaarlijks zoon 7000€ aan verzekeringen zal rap verandering in komen denk ik.
bedankt voor de tip AD
Pas op niet alle verzekeringen werken via dit principe!!
Waarschijnlijk betaal je tarief moto...dit kan dus ook, ingeschreven als landbouw en verzekering als moto.
Ja ben zowat aan het rondbellen geweest en dan kom je nogal wat te weten...
Officiele ingevoerde kunnen enkel met landbouwplaat (dus via dieteren) alle andere mogelijkheden voor motoplaat zijn via externe wegen...
Niet dat dat een groot verschil maakt zenne maar voor eventuele garantie van bv een steekas kan dit mooi meegenomen zijn, de yamaha dealer kan dan u een gratis nwe steken op garantie, maar ofdat de parallel inport dit ook zal doen?!
ps: nen maat van mij betaalde voor zen rappy, zomaar even (weet nu niet precies meer het correcte bedrag) maar tss de 300 en 400€ om de 6 maanden Door mij kost zen verzekeringske nu ook maar een 300€ niet meer voor een jaar.
Ze hebben u bij u kl**ten waar je bijzit die gatsen.
Kweet niet wat nemen, denk dat een autoplaat beter verkoopt nadien, daar ik een quad ma een jaartje ofzo houd moet ik daar ook rekening mee houden.
-
- Quad Expert
- Contacteer:
als je hem invoert via duitsland heb je hem met motoplaat maar geen garantie meer of je moet een goei dealer hebben maar die zijn moeilijk te vinden als ze kunnen verkopen zijn ze allemaal goed maar voor de service nadien ????
T'is dat hé, vooral dergelijke machines zijn al wat meer kwetsbaar door bv een differentiel en den electronica. Dat zit tenslotte niet op een raptor of Z ofzo..dus véél meer kans op pech(pech met véél kosten).peet schreef:als je hem invoert via duitsland heb je hem met motoplaat maar geen garantie meer of je moet een goei dealer hebben maar die zijn moeilijk te vinden als ze kunnen verkopen zijn ze allemaal goed maar voor de service nadien ????
Heeft beiden zen voor en nadelen dat inschrijven.
Voor iemand die hem deze vandaag aanschaft met het idee van daar meerdere jaren mee te rijden speelt dit niet zo een rol, moto of landbouw, maar voor snelle wederverkoop heb ik toch men twijfels.
Voor de nieuwprijs hoef je het anders zeker niet te doen!
-
- Quad Expert
- Contacteer:
als ik van u was koop er ééne met landbouw nummerplaat enkel voor de verkoop nadien zoals je zegt zal dat het beste zijn
seg maar Ad, wat ik er van kan uit opmaken is dus, dat als je die verzekering van €204 pakt, je van je 16 de baan op moogd, zonder hiervoor landbouwer te zijn
heb toenstrak een mail terug gehad, van men verdeler, met de vraag of je van je 16 nu de baan op mag, met een landbouw-ingeschreven quad
maar hij zegt, dat 't enkel mogelijk is vanaf 18jaar,
ook al is 'm, als lanbouw ingschreven....
ik zou mischien binnekort een landbouwquad kopen..tenminste, als ik een beetje inorde ben met de verzekering éh...
heb toenstrak een mail terug gehad, van men verdeler, met de vraag of je van je 16 nu de baan op mag, met een landbouw-ingeschreven quad
maar hij zegt, dat 't enkel mogelijk is vanaf 18jaar,
ook al is 'm, als lanbouw ingschreven....
ik zou mischien binnekort een landbouwquad kopen..tenminste, als ik een beetje inorde ben met de verzekering éh...
Pure adrenaline attached with a license plate !