Pagina 32 van 35

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: di 06 dec, 2011 19:04
door -Laurens-
Da's gek, het blokje zag er nochtans proper uit en zo'n Banshee kan normaal toch veel hebben..

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: di 06 dec, 2011 19:34
door yamahakoppel
als ze te weinig of geen olie in doen of verkeerde olie moet die niet veel hebben hoor direct kapot

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: wo 07 dec, 2011 11:27
door Mus
De banshee rijdt al weer een tijdje hoor :mrgreen:

Ik rij met 250ml in 9.5liter... Dit deed ik ook altijd met mijn vorige banshee en daar is het ook een hele tijd mee goed gegaan.

Aan mij lag het in ieder geval niet. De quad is gewoon warmgelopen....

Sinds de revisie geloof ik nog maar 2 uur gereden, maar ik rij sindsdien heel rustig. Nog even de afstelling opnieuw doen. Ik denk dat dat de grote boosdoener was. Bij aanschaf was de afstelling ook niet helemaal zoals het hoorde te zijn als ik het vergelijk met mijn vorige banshee.

Ik heb overigens na aanschaf zo'n 15uur mee gereden. Vond het zelf ook al vaag waarom die vastliep! Ze kunnen gewoonlijk toch langer dan 50uur mee?

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: wo 07 dec, 2011 12:27
door Haagje
Was je vorige banshee dan ook een ct?
Anders kun je ze echt niet vergelijken met afstelling.

Je moet wel vaker je zuiger veren verwisselen met zo een snel blokje. Want er zal wel flink gas mee gegeven worden.

Hoe was die trouwens vast gelopen? Was je aan het rijden?
Vol gas?
Goed warm laten draaien voordat je hem volledig open trok?

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: do 08 dec, 2011 11:31
door Daniello
Hey Mus, afstelling was prima in orde. Is bij MCG gedaan en naderhand nog eens synchroon gezet mbv vacuummeter...ook heb ik erna vaak genoeg de bougies gecheckt, die waren gewoon mooi koffiebruin zoals het hoort bij een 2takt. Je weet zelf dat ik geen euro gespaard had bij de revisie, dus al helemaal niet bezuinigen op de afstelling van een nieuw opgebouwd blokje :wink:

Maargoed, het is gebeurd! Wat heb je er nu voor opstelling onder liggen?

We (ik) wil foto's :mrgreen:

Grt

Daan

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: do 08 dec, 2011 18:21
door Mus
quad-racerrr schreef:Was je vorige banshee dan ook een ct?
Anders kun je ze echt niet vergelijken met afstelling.

Je moet wel vaker je zuiger veren verwisselen met zo een snel blokje. Want er zal wel flink gas mee gegeven worden.

Hoe was die trouwens vast gelopen? Was je aan het rijden?
Vol gas?
Goed warm laten draaien voordat je hem volledig open trok?

Bij mijn vorige banshee waren de cilinders ook bewerkt. Een stilstaande nietlopende banshee zal niet warmlopen denk ik... Ik was aan het rijden met volgas.

Hoe je zo'n ding moet behandelen is me wel bekend..

@ Daan: Ik ben van mening dat de banshee niet helemaal perfect was afgesteld. Dat zei ik je bij aanschaf ook(oa. onderin is die niet helemaal lekker). Dat hoeft niet perse de oorzaak van de vastloper te zijn, maar ben van mening dat de sproeiers een maatje groter mogen om mee te beginnen.

Maar goed... Het is een 2takt en die willen nog wel eens stuklopen. Daarentegen heeft hij het ongeveer 50uur uitgehouden.

Overigens is de quad nog zoals altijd met weer dezelfde zuigers en dergelijke.

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: do 08 dec, 2011 20:01
door fretje-pitbull
is 50uur niet een beetje heel veel?
hoeveel km is dat ongeveer?

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: do 08 dec, 2011 20:53
door yamahakoppel
hoe snel kun je gemiddeld rijden
ik denk gemiddeld 50km/u x 50u is 2500 km dat reed ik in het begin op 2 maand

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: vr 09 dec, 2011 12:27
door fretje-pitbull
aja toch zoveel al
kd8 dat het meer was :oops:
moeten de zuigerveren niet om de 2000km vernieuwd worden en om de 5000km de zuiger?

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: vr 09 dec, 2011 13:20
door -Laurens-
Hangt van quad tot quad af (;
Normaal kunnen ze wel iets langer mee hoor, en bij quads rekenen ze meestal in uren, want voor off-Road is 5000 km onnoemelijk veel.

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: vr 09 dec, 2011 14:17
door fretje-pitbull
maar we spreken hier over 2takt,
350cc 2 cilinder/2=175cc per cilinder
mijn kennis van hoogtoerige 2 takten zoals bv een cagiva mito 125 (14000rpm max) is toch om de 2000km zuigerveren, 5000km zuiger en 15000km de cilinder vervangen
bij 4t is het onderhoud minder intensief (op bepaalde (opgevoerde) motorblokken na)

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: vr 09 dec, 2011 15:47
door Zakie
pfff zo veel moeten jullie dat doen ? mijn blokje was 8 jaar lang niet gereviseerd , en dit jaar in maart laten doen en heb all rond 4duizend of zelfs meer gereden en alles is nog perfect , weinig olie verbreuk etc....

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: vr 09 dec, 2011 15:55
door -Laurens-
Mijn Banshee is 13j en is voordat ik 'm kocht niet echt goed onderhouden, en heeft ook minstens een hele hoop uren/kms gereden en ik rij nogaltijd met de originele pistons (zover ik weet) dus dat is blijkbaar niet noodzakelijk om de 2000 zuigerveren en 5000 pistons..

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: vr 09 dec, 2011 16:00
door Belgian Pro
Lijkt me idd raar dat ie na zoveel kms al open moet...
Is natuurlijk wel verschil tussen standaard en opgefokt he ;)

Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28

Geplaatst: vr 09 dec, 2011 16:08
door Haagje
Ja de banshee zal na Zeker 5000 km open moeten voor de zuigerveren
Zie het als een cross quad.
Met deze banshee rij je niet rustig. Het is gewoon een beest.
En een beest heeft veel aandacht en onderhoud nodig :D