Pagina 32 van 32
Re: 2004 YFZ450 mx project
Geplaatst: zo 12 apr, 2015 14:24
door minivtec
De yfz doet nog steeds mee en gaat als een trein.
Re: 2004 YFZ450 mx project
Geplaatst: zo 12 apr, 2015 21:44
door wba
mooie foto's
Re: 2004 YFZ450 mx project
Geplaatst: ma 13 apr, 2015 07:48
door PerryYamaha
Jeroen,
op welke banen rijd jij vooral en rijd je ook wedstrijden?
Re: 2004 YFZ450 mx project
Geplaatst: ma 13 apr, 2015 11:37
door minivtec
Ik probeer dit jaar de UMX competitie, openbekerwedstrijden in Heerde en dan nu afgelopen zaterdag een twentecup wedstrijd gereden wat goed beviel qua deelnemersveld, dus daar ga ik er misschien nog meer van rijden. Verder train ik voornamelijk op de banen in de buurt: holten, harfsen, arnhem, heerde, st.isidorushoeve, soms berghem. Wil nog een paar keer naar emmen en halle want daar heb ik nog helemaal niet gereden
Re: 2004 YFZ450 mx project
Geplaatst: wo 24 jun, 2015 13:21
door minivtec
Zaterdag een UMX wedstrijd in holten gehad, begin was goed. 2e tijd in de training en 4e in de eerste manche na terug gekomen te zijn van een 8e plek. Tweede manche 3e met de start maar in de 4e bocht een best klap gemaakt. De achterveer sloeg door op de serie knippen die er zat en gaf een kontwipper met als gevolg dat de bumper de grond in ging. 2x over de kop met redelijk wat schade. Helm afgeschreven maar zelf niks aan overgehouden alleen de schouder erg stijf door dat me neckbrace de klap heeft doorgegeven.
Beide voorbanden van de velg en de linker velg krom, grabbar krom, linker wiellagers kapot en zelfs de astap van de linker fusee is krom. Grootste opluchting was wel dat het frame of de a-armen niet krom waren
Heb al de wiellagers vervangen en de astap vervangen, nog een 2ehands voor velg gescoord dus daar hoef ik alleen de band nog over te zetten. Grapbar maak ik wel een nieuwe voor
Re: 2004 YFZ450 mx project: 6 punt subframe
Geplaatst: di 16 aug, 2016 12:28
door minivtec
Re: 2004 YFZ450 mx project: 6 punt subframe
Geplaatst: di 16 aug, 2016 12:36
door Jazzy
Super stoer! Heel gaaf om te zien dat je met mooi sleutelwerk snel genoeg kunt zijn en niet elke drie jaar de nieuwste machine hoeft te hebben.
Re: 2004 YFZ450 mx project: 6 punt subframe
Geplaatst: di 16 aug, 2016 13:30
door minivtec
Je komt inderdaad een heel eind als je je richt op de dingen die belangrijk zijn.
Wij zien nu alleen wel dat de moderne wedstrijdquads wel hele andere machines worden. Mijn eigen yfz is bijvoorbeeld al gouw een 25kg zwaarder en komt 20pk tekort tegenover een WSP Husqvarna, CRQF Honda of een E-ATV Ktm en dat merken we vooral op de zware natte zand circuits en de circuits waar een lang start terrein is. Het vertrek achter het hek is dan goed maar dan komen ze gewoon voorbij.
Re: 2004 YFZ450 mx project: 6 punt subframe
Geplaatst: di 16 aug, 2016 14:09
door Jazzy
Wat is jouw plan dan, doorgaan met de YFZ of een keer de overstap maken naar iets moderns?
Re: 2004 YFZ450 mx project: 6 punt subframe
Geplaatst: di 16 aug, 2016 14:12
door minivtec
Er komt wel een keer wat anders, maar de verschillen zijn nog teklein. Een tweede probleem is dat als je nu overstapt naar een yfz450r dat geen enkel aftermarket onderdeel meer past van mijn oude op de wielen na.
Re: 2004 YFZ450 mx project: 6 punt subframe
Geplaatst: wo 17 aug, 2016 09:42
door JohnBeton
dat subframe heb je mooi gemaakt
Re: 2004 YFZ450 mx project: 6 punt subframe
Geplaatst: di 04 okt, 2016 14:41
door PerryYamaha
De Nieuwe cross machine's zijn inderdaad veranderd het zijn zelfbouw frame's met crossblokken er in
verder bouwen alleen Yamaha en KTM nog quads
Re: 2004 YFZ450 mx project: 6 punt subframe
Geplaatst: di 04 okt, 2016 19:55
door WJB#222
ktm maakt geen quads meer
can am maakt nog 4x4 quads (renegade en outlanders)
yamaha maakt ze volgens mij als eenigste merk nog
Re: 2004 YFZ450 mx project: 6 punt subframe
Geplaatst: wo 26 okt, 2016 15:55
door dave88
Mooi subframe.
Volgens mij word de Honda Trx450 nog gemaakt
Re: 2004 YFZ450 mx project: 6 punt subframe
Geplaatst: do 27 okt, 2016 13:29
door JohnBeton
Dacht dat honda nog tot 2014 heeft gemaakt, en dan ook niets meer omdat ze nog teveel voorraad hadden van de lopende modellen.