Pagina 33 van 35
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: vr 09 dec, 2011 21:28
door fretje-pitbull
Zakie schreef:pfff zo veel moeten jullie dat doen ? mijn blokje was 8 jaar lang niet gereviseerd , en dit jaar in maart laten doen en heb all rond 4duizend of zelfs meer gereden en alles is nog perfect , weinig olie verbreuk etc....
ik gok dat je een 660 hebt, stel dat die (wat mogelijk is zonder turbo) 80pk doet dan ga je het zeker niet redden om 10.000km te doen met 1 zuiger
is echt zoals quad-racerr typt
klopt het dat een banshee 38pk heeft origineel?
is eigenlijk niet zoveel voor een 350cc 2t, daarmee kan ik Laurens verhaal ook geloven
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: za 10 dec, 2011 02:28
door Belgian Pro
Volgens mij heeft een banshee 51pk stock.
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: za 10 dec, 2011 16:45
door Zakie
ja heb indd een 660 , die heeft standaard 38pk, momenteel rond de 50.
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: zo 11 dec, 2011 16:53
door raptor350
Meest voorkomende fout is SAE met DIN pk's gaan vergelijken.
Zit namelijk een duidelijk verschil op ! Ook heb je aantal pk's @ krukas en aantal pk's @ achterwielen.
Hou er rekening mee dat via overbrenging etc vrij veel pk's verloren gaan!
Wiki:
DIN pk (Deutsches Institut für Normung)
Dit wordt gemeten volgens normblad DIN 70020, met aangesloten hulpapparatuur, zoals luchtfilter,waterpomp, ventilator, brandstofpomp, inspuitpomp, onbelaste dynamo, uitlaatsysteem enz.
SAE pk (Society of Automotive Engineers)
dit wordt gemeten in de Engelse definitie van pk aan het vliegwiel, zonder de hulpapparatuur, waardoor de waarde veel hoger ligt dan in DIN pk's.
Het vermogen in paardenkracht van een auto wordt in de USA doorgaans opgegeven in SAE HP (horsepower), daar waar het in Europa doorgaans opgegeven wordt in DIN pk.
conclusie:
100 SAE hp = 101,42 DIN pk = 74,6 kW
greetzzzz
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: zo 11 dec, 2011 19:03
door tjobbie
raptor350 schreef:Meest voorkomende fout is SAE met DIN pk's gaan vergelijken.
Zit namelijk een duidelijk verschil op ! Ook heb je aantal pk's @ krukas en aantal pk's @ achterwielen.
Hou er rekening mee dat via overbrenging etc vrij veel pk's verloren gaan!
Wiki:
DIN pk (Deutsches Institut für Normung)
Dit wordt gemeten volgens normblad DIN 70020, met aangesloten hulpapparatuur, zoals luchtfilter,waterpomp, ventilator, brandstofpomp, inspuitpomp, onbelaste dynamo, uitlaatsysteem enz.
SAE pk (Society of Automotive Engineers)
dit wordt gemeten in de Engelse definitie van pk aan het vliegwiel, zonder de hulpapparatuur, waardoor de waarde veel hoger ligt dan in DIN pk's.
Het vermogen in paardenkracht van een auto wordt in de USA doorgaans opgegeven in SAE HP (horsepower), daar waar het in Europa doorgaans opgegeven wordt in DIN pk.
conclusie:
100 SAE hp = 101,42 DIN pk = 74,6 kW
greetzzzz
alles is relatief,niet alleen din/sae pk,s maken het verschil, je zit namelijk ook met het hoogte verschil, getankte brandstof, luchtvochtigheid etc etc. te kijken.
deze waardes tesamen kunnen het totale output vermogen aardig beinvloeden.
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: zo 11 dec, 2011 23:46
door raptor350
Ja indd, maar de Belgie en Nederland liggen allebei niet veel hoger dan de zeespiegel.
Brandstof kwaliteit is ook dezelfde, wel een onderscheid tussen benzine met 95 en 98 octaan gehalte. Oja Shell V power bestaat ook aan de pomp, dat octaan gehalte ligt ergens rond de 100.
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: ma 12 dec, 2011 08:04
door Belgian Pro
V power is toch alleen bij diesel?
En heb gehoord dat die op niet veel trekt, het % aan bio diesel is veel hoger wat niet gezond is voor de meeste diesel blokken.
(bv. injectoren v/d subaru boxer diesel gaan kapot van die bio-diesel)
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: ma 12 dec, 2011 09:34
door raptor350
Bestaat zowel voor diesel als benzine. ( wel wat duurder natuurlijk )
In het programma "fifth gear" hadden ze het eens getest op een testbank bij 3 auto's, 95 / 98 en shell V power. Met 300pk op 95, ging hij naar 313pk @ shell V power ... toch 4.3% winst.
Mijn vader vond dat zijn porsche 911 duidelijk beter optrok en rapper in toeren ging met shell V power.
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: ma 12 dec, 2011 20:21
door mobydirk
dat is goed mogenlijk
autos met een pingel sensor
die merken zeg maar dat er een brandstof in zit met een hoger octaan gehalte
een auto wil een zo vroeg mogenlijke ontsteking hebben
daar zit het vermogen maaar ook het pingel gevaar
hoe hoger het octaan hoe later hij gaat pingelen
dus hoe verder hij hem kan vervroegen dus iets meet vermogen
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: za 17 dec, 2011 11:34
door Mus
mobydirk schreef:dat is goed mogenlijk
autos met een pingel sensor
die merken zeg maar dat er een brandstof in zit met een hoger octaan gehalte
een auto wil een zo vroeg mogenlijke ontsteking hebben
daar zit het vermogen maaar ook het pingel gevaar
hoe hoger het octaan hoe later hij gaat pingelen
dus hoe verder hij hem kan vervroegen dus iets meet vermogen
Gaat ook niet altijd op.. Een auto die gewoon origineel is en genoeg heeft aan 95 zal op 100 niet beter lopen dan op 98 en anders is het zo minimaal dat het of tussen de oren zit of te verwaarlozen is.
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: za 17 dec, 2011 11:51
door Ardjuh
Mus schreef:mobydirk schreef:dat is goed mogenlijk
autos met een pingel sensor
die merken zeg maar dat er een brandstof in zit met een hoger octaan gehalte
een auto wil een zo vroeg mogenlijke ontsteking hebben
daar zit het vermogen maaar ook het pingel gevaar
hoe hoger het octaan hoe later hij gaat pingelen
dus hoe verder hij hem kan vervroegen dus iets meet vermogen
Gaat ook niet altijd op.. Een auto die gewoon origineel is en genoeg heeft aan 95 zal op 100 niet beter lopen dan op 98 en anders is het zo minimaal dat het of tussen de oren zit of te verwaarlozen is.
Of je rechter voet is net wat meer ontspannen als je V-power tankt....
V-power in nl = euro 97
V-power racing = euro 100 (duitsland)
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: za 17 dec, 2011 20:44
door tjobbie
de enige motoren waarbij je het evt. zou kunnen merken zijn de modernere motoren met pingel sensors zoals Mobidirk als zei en vooral degene die geblazen zijn.
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: ma 05 mar, 2012 23:13
door Mus
Misschien is een kleine update leuk. Hierbij:
Intussen is de quad weer afgesteld. Ik heb nog een paar kleine aanpassingen gedaan aan de banshee om deze meer naar mijn smaak uit te voeren.
-Spoorverbreders rondom, want ik vond de quad wat ielig overkomen als ik deze vergelijk met mijn andere quads.
-Dempers ingekort, want ze waren mij iets te stil
http://imageshack.us/photo/my-images/15/img1157hn.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: ma 05 mar, 2012 23:17
door yamahakoppel
GEK
Re: Daan's Banshee SM Rebuild--> Up #28
Geplaatst: vr 09 mar, 2012 10:31
door Mus
Gek?