Raptor 660 SM *Gestolen*

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Raptor 660 SM

Bericht door yamahakoppel »

ik weet niet hoe je het bevestigd maar het moet wat kunnen bewegen voor de trillingen origineel bij een raptor beweegt die ook
als je het licht volledig vast zet gaat het stuk
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Zakie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2660
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 21:33
Locatie: Aan het strand!

Re: Raptor 660 SM

Bericht door Zakie »

Mark_T schreef:Woensdag werd ik aangehouden door de politie voor een niet goed werkend achterlicht. Ik kreeg een waarschuwing, maar moest het wel snel laten maken. Vannacht dus door een andere agent aangehouden, maar al snel was die van woensdag erbij en ik kreeg dus een laatste kans. Ze hebben me een geel papiertje gegeven met een T van tonen erop. Ik moet dus voor zondag langs het bureau komen om te laten zien dat ik een werkend achterlicht heb. Ik heb nu mn 3e achterlicht erop zitten, want ze gaan elke keer kapot. Het is dat achterlicht wat Zakie nu ook heeft gekocht. Een zwarte R1 licht. Sorry Zakie, maar ze gaan binnen notime kapot.
Nu dus op zoek naar een goed werkend achterlicht en mag best wat kosten. Wil alleen wel gelijk een mooie kopen. Iemand suggesties? Moet zwart zijn met ingebouwde knippers.

Hmmmm :?
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 750
Lid geworden op: ma 08 sep, 2008 12:28

Re: Raptor 660 SM

Bericht door Mark_T »

Zakie, je moet weerstandjes er tussen doen die van 12v naar 2v gaan. Dit komt omdat het led is.


Ander vraagje; Mn starter solenoid, die achter de accu zit, die zoemt alleen maar als ik start. Nu weet ik dat je er af en toe een klap op moeten geven, want dan kan het zijn dat ie blijft hangen. Maar dit keer helpt het niet. Kan het misschien zijn, dat wanneer de spanning van de accu te laag is, dit probleem zich voor kan doen?
Raptor 660 SM
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Raptor 660 SM

Bericht door yamahakoppel »

het kan zijn dat de koolborsteltjes versleten zijn waardoor deze niet meer voldoende raken je kunt hem eens afnemen en open doen nu gaat hij toch niet en feller kapot doen gaat dus ook niet
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Timo660
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 144
Lid geworden op: zo 06 dec, 2009 13:26

Re: Raptor 660 SM

Bericht door Timo660 »

Mark_T schreef:Zakie, je moet weerstandjes er tussen doen die van 12v naar 2v gaan. Dit komt omdat het led is.


Ander vraagje; Mn starter solenoid, die achter de accu zit, die zoemt alleen maar als ik start. Nu weet ik dat je er af en toe een klap op moeten geven, want dan kan het zijn dat ie blijft hangen. Maar dit keer helpt het niet. Kan het misschien zijn, dat wanneer de spanning van de accu te laag is, dit probleem zich voor kan doen?
Ik had dit ook vaak als de acu te leeg was ging hij tikken.
Toen ff op de accuader gezet en wast over.
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Raptor 660 SM

Bericht door tjobbie »

@Yamahakoppel :een startrelais heeft geen koolborstels.

een zoemend relais heeft 9 van de 10 keer temaken met een telaag voltage idd. waardoor het spoeltje het contact niet kan schakelen.
zoals gezegdt lader erop en dan proberen, heb je deze niet,dan een paar startkabels pakken en op je autoaccu aansluiten voor een paar minuten.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Raptor 660 SM

Bericht door yamahakoppel »

Mn starter solenoid :? dat hij dan gewoon start relais zegt :oops: ik dacht dat hij zijn starter bedoelde en dat solenoid een merk was :roll:

EDIT even gegoogeld en vertaalt kom ik op deze technische uitleg uit

In een auto of een vrachtwagen, maakt de aanzetsolenoïde deel uit van een automobiel beginnend systeem. De aanzetsolenoïde ontvangt een grote elektrische stroom van de autobatterij en een kleine elektrische stroom van de ontstekingsschakelaar. Wanneer de ontstekingsschakelaar (d.w.z. wanneer de sleutel wordt gedraaid om de auto) te beginnen wordt aangezet, dwingt de kleine elektrische stroom de aanzetsolenoïde om een paar zware contacten te sluiten, waarbij de grote elektrische stroom wordt afgelost aan de startmotor. De solenoïden van de aanzet kunnen ook in de aanzet vaak zichtbaar zelf, op buiten de aanzet worden gebouwd. Als een aanzetsolenoïde ontoereikende macht van de batterij ontvangt, zal het er niet in slagen om de motor te beginnen, en kan een snelle ' produceren; clicking' of ' clacking' geluid. Dit kan door een lage of dode batterij, door aangetaste of losse verbindingen in de kabel, of door een gebroken of beschadigde positieve (rode) kabel van de batterij worden veroorzaakt. Om het even welk hiervan zullen in wat macht aan de solenoïde resulteren, maar niet genoeg om de zware contacten te houden sloot, zodat spint de startmotor zelf nooit, en de motor begint niet.
Laatst gewijzigd door yamahakoppel op zo 31 okt, 2010 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2148
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 17:43
Locatie: vliermaal

Re: Raptor 660 SM

Bericht door Gielen_24 »

een solonoide is een spoel met lucht :D
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 750
Lid geworden op: ma 08 sep, 2008 12:28

Re: Raptor 660 SM

Bericht door Mark_T »

Ik haal die namen nog wel eens door elkaar, maar zal morgen eerst eens even de accu opladen en het dan nog eenkeer proberen. Had er 4 weken niet mee gereden, dus kan best dat de accu te leeg is :)

Bedankt voor het meedenken mannen!
Raptor 660 SM
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 750
Lid geworden op: ma 08 sep, 2008 12:28

Re: Raptor 660 SM

Bericht door Mark_T »

Vandaag dan toch maar de quad naar binnen gebracht en begonnen met strippen....

Afbeelding

Afbeelding

Niet veel kunnen doen, want druk druk druk met werk, maar ik heb nog 3 maandjes dus alles op zn tijd.
Raptor 660 SM
Belgian Pro
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 17:07
Locatie: Planet Earth

Re: Raptor 660 SM

Bericht door Belgian Pro »

waarom ga je hem strippe??
Afbeelding
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff

As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 750
Lid geworden op: ma 08 sep, 2008 12:28

Re: Raptor 660 SM

Bericht door Mark_T »

Ik wil de kappen weer vers, alle lagers vernieuwen, brede achteras, onderdelen laten coaten en wat polijsten hier en daar. Nooit slecht om hem weer even een 0 beurt te geven ;)

Dus als iemand nog een brede achteras voor een 660 heeft liggen -> PM
Ben eigenlijk ook op zoek naar zwarte a-armen.
Raptor 660 SM
nijsluc
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 01 sep, 2008 22:33
Locatie: Sint-Truiden

Re: Raptor 660 SM

Bericht door nijsluc »

Mark_T schreef:Ik wil de kappen weer vers, alle lagers vernieuwen, brede achteras, onderdelen laten coaten en wat polijsten hier en daar. Nooit slecht om hem weer even een 0 beurt te geven ;)

Dus als iemand nog een brede achteras voor een 660 heeft liggen -> PM
Ben eigenlijk ook op zoek naar zwarte a-armen.

Welke zoek je
de standaard of de brede ???
Kymco MXU 250
Barossa 250 Silverhawk
Raptor 660
Can-Am outlander 800 xt
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 750
Lid geworden op: ma 08 sep, 2008 12:28

Re: Raptor 660 SM

Bericht door Mark_T »

Liever de standaard breedte, maar verbrede zijn ook een optie. Heb jij iets dan?
Raptor 660 SM
nijsluc
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 01 sep, 2008 22:33
Locatie: Sint-Truiden

Re: Raptor 660 SM

Bericht door nijsluc »

Ik ga Full flight armen bestellen dan zijn de standaard (zwarte ) te koop

heb nog veel standaard stukken van 660 liggen


:crosser:
Kymco MXU 250
Barossa 250 Silverhawk
Raptor 660
Can-Am outlander 800 xt
Plaats reactie