Pagina 5 van 8

Geplaatst: vr 28 dec, 2007 11:32
door Ralph
Zit wel wat in, ik durf het je niet te zeggen. Maar als het zo in het boekje staat dan zal het wel goed zijn.

Geplaatst: vr 28 dec, 2007 12:29
door Sg6
Olie die circuleerd zal minder aantonen dan wanneer motor een heel eind stilstaat. Dat denk ik.

bij z400 controle bij warme motor na 15min te laten staan dacht ik. Nuja dit olie peil varieerd constant, als ik olie zie staan op de dip dan ben ik tevreden.

Re: Onderhoud- & Technische Tips

Geplaatst: vr 31 okt, 2008 13:21
door kees
Zeer goed uitgelegd ik heb er al een hoop aan gehad.

Re: Onderhoud- & Technische Tips

Geplaatst: vr 31 okt, 2008 17:36
door andy;
Hallo

dit vind ik toch wel heel intressant, maar hoe zit het nu juist voor een raptor 700, ik lees zodanig veel dat ik nu ook twijvel, na hij een eind gedraaid heeft en een tijd je stil ligt ma je het oliepijl aflezen, maar wel of niet ingedraaid
8)

Re: Onderhoud- & Technische Tips

Geplaatst: ma 03 nov, 2008 20:50
door z400_racer
andy:
praktisch gezien zou hij ingedraaid moeten worden om het peil te kunnen controleren

Re: Onderhoud- & Technische Tips

Geplaatst: ma 03 nov, 2008 21:50
door Charger69
.

Re: Onderhoud- & Technische Tips

Geplaatst: zo 09 nov, 2008 11:16
door Boncari
Charger69 schreef:Op het instructie boekje van de Raptor en de Grizzly staat dat de olie moet gepeild worden nadat de motor warm gedraaid is en vervolgens 10 minuten tot een 15 minuten moet staan. De peilstok moet NIET ingedraaid worden om de olie te peilen.

Dit staat ook op de service manual cd die ik heb van beide quads.

Dus ik doe het gewoon op de manier zoals het beschreven staat, het zal er niet voor niets in staan :wink:
Heb je die cd's bij de aankoop van je quads gekregen?? Ik heb namelijk nooit een cd gehad bij mijn yamaha's :?

Re: Onderhoud- & Technische Tips

Geplaatst: ma 12 jan, 2009 17:09
door D4rk Pr1nc3
hey iedereen

ik was laatst in de blokker en zag daar zo een soort "steam blaster" staan. Zou je hier je quad goed mee kunnen kuisen?
iedereen zegt toch dat je met warm water het vuil er vele makkelijker afkrijgt en met zo een "steam blaster" zou je alle irritante plaatsjes kunnen kuisen. deze heeft een druk van 3 - 4 bar.

greetz

D4rk Pr1nc3

Re: Onderhoud- & Technische Tips

Geplaatst: ma 12 jan, 2009 19:52
door Boncari
Ik weet niet of je nou echt beter bij de moeilijke plekjes komt met zo'n steam blaster. Hij lijkt nogal op een hogedrukspuit..
Als ik jou was zou ik ff googelen voor enkele reviews.... ;) .
De meeste hogedrukspuiten hebben een veel grotere druk (ongeveer 100bar) , dus je kunt volgens mij beter een gewone hogedrukspuit gebruiken..

Re: Onderhoud- & Technische Tips

Geplaatst: ma 12 jan, 2009 20:02
door D4rk Pr1nc3
yo

Afbeelding

om zo een "steam blaster" gaat het ongeveer. Hier zitten verschillende hulpstukken bij waaronder een verlengstuk voor moeilijk bereikbare plaatsen.

greetz

D4rk Pr1nc3

Re: Onderhoud- & Technische Tips

Geplaatst: di 13 jan, 2009 09:06
door Tiesko
voor 20 euries kun je hem wel proberen, tog?.. laat je hier meteen wete hoe die bevalt.. :wink:

Re: Onderhoud- & Technische Tips

Geplaatst: di 13 jan, 2009 23:28
door Boncari
Ik denk dat er veel te weinig druk uitkomt...

Re: Onderhoud- & Technische Tips

Geplaatst: di 20 jan, 2009 20:55
door koquad
als je lkkr gereden heb moet je dat ding
wel 10 vullen ook niet echt handing

Re: Onderhoud- & Technische Tips

Geplaatst: ma 23 mar, 2009 20:00
door Jimmy13
Idd heel knap gedaan, hier heb ik heel wat aan sie, juist 1 vraagje ivm met die naps invetten.
Er staat na een paar keer da invetten met zo een pistool, moet ik nu persee zo een pistool aanschaffen om dat te kunnen vetten.
Ben nogal leek op het gebied van quads en de mijne is nu net op onderhoud gegaan en dacht dak da regelmatig binnedeed dat genoeg bleek te zijn behalve kuisen.

Re: Onderhoud- & Technische Tips

Geplaatst: di 24 mar, 2009 16:24
door Boncari
Zo'n pistool is niet zo duur hoor..., je kunt m beter aanschaffen. Het is altijd makkelijk!