Pagina 5 van 21

Geplaatst: ma 12 jan, 2004 18:34
door Win
Je rijd wel natuurlijk wel tussen het verkeer Mika. Het is een alternatief voor een scooter, niks anders. En als je 16 bent en graag een quad wil voor op de weg dan heb je verder geen keus in Nederland. Die 55 lijkt misschien niet hard totdat je met dat gangetje over het asfalt schuift en tegen een boom knalt :o

Geplaatst: ma 12 jan, 2004 18:45
door Mika
Ja maar de meesten hier kunne wel rijden dus daar niet mee afkomen :P Het is mss te vergelijken met een scooter, maar ik zie mij zelf nog niet op zo'n quad kruipen, het is gewoon veeeeel te klein

Unilli CX50

Geplaatst: ma 12 jan, 2004 19:15
door Racedré
Hier plaats ik ff een voorbeeld van een 50cc quad waarmee je in Nederland op de weg mee mag rijden als bromfiets, dus dan moet hij verzekerd zijn als bromfiets en je moet zelf je bromfietscertificaat hebben gehaald.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het betreft hier een Unilli CX-50 met variomatic transmissie dus niet schakelen, dat is jammer. Een bromfiets quad met versnellingen ben ik nog niet tegengekomen op mijn zoektocht naar de ultieme bromquad!

Ik heb zelf een proefrit gemaakt op deze quad en hij reed wel fijn, net als een scooter met variomatic. Je moet wel gaan hangen in de bochten door de starre as anders wil hij niet links of rechts af.

Of hij ook echt vooruit komt in het ruige terrein betwijfel ik, toen ik er tijdens de proefrit een modderplas mee nam had hij al amper vermogen om mij door de modderplas heen te trekken. Misschien dat je er een beetje leuk mee kan spelen op een terrein waar hard zand ligt.

De quad is wel vrij groot om te zien, het is geen Suzuki LT50'je maar dat had je al kunnen zien op de foto's. Tuurlijk iedereen op dit forum die een grote quad heeft zal dit nog niks vinden maar mij lijkt het wel erg gaaf om er dagelijks op te rijden en ach het is weer is iets anders dan al die scootertjes in de fietsenstalling van school!

Er staan wat 2de hands Unilli's te koop op www.marktplaats.nl, maar niet veel omdat ze pas sinds begin 2003 op straat rijden.
Opvoeren is ook mogelijk, er ligt een luchtgekoeld Minarelli scooterblok onder en voor dat blok zijn er heel wat opvoeronderdelen te krijgen zoals een 70cc kit die je er gewoon onder kan zetten net zoals bij een scooter.

Verder wat websites waar info op staat:
http://www.bdj-imports.com de importeur van Unilli's in Nederland
http://www.unilli.com de officiële fabrikant website
http://www.havelracing.nl hier staat 1 tweedehands CX50 met 70cc


Zelf ben ik ook nog hard aan het sparen voor quad, ik ben inmiddels 16 sinds augustus 2003, maar ik zal het nog even moeten doen met mijn Puch Monza die wel (4!)versnellingen heeft trouwens!

Geplaatst: zo 08 feb, 2004 17:54
door Obsession
ik heb zelf ne blaster en dies echt aan te rade 2de hands vo minder als 3000€
Dies op men pa zen naam gehomologeerd en men pa rijdt me mij achterop naart circuit.
Heel simpel

Geplaatst: zo 29 feb, 2004 13:25
door john trekels
een 50cc quad kopen ga je je echt beklagen, koop een blaster of warrior (alwel wat duurder) daar heb je wat fun aan!
ik rij met de raptor op de baan! ben ook maar 16.
heb hem gewoon ingeschreven op de naam v vader,
als je flikke tegen komt maak je dat je wegkomt of je kan gewoon een boete krijgen, maar je quad in beslag nemen kunnen ze niet als hij inorde is voor op de baan...
ik zou maar eens goed nadenken, en eventueel eens gaan rijden met een blaster of warrior ofz...

Geplaatst: zo 29 feb, 2004 19:43
door Rik350
dat is echt dom :!: Als jij iemand gehandicapt rijd betaal jij en je pa de rest van je leven voor die gene zijn handicap en dat alleen omdat je geen 2 jaartjes kon wachten das toch zonde

Geplaatst: zo 29 feb, 2004 19:51
door Mika
Heb je gelijk in Rik. Maar dit aan het verstand brengen van iemand die niet op de baan mag en toch een monster van een quad in de garage heeft staan is niet simpel, en hier kan ik over meespreken :)

Geplaatst: zo 29 feb, 2004 20:45
door john trekels
ja klopt, maar als wij op de baan komen rijden we niet als laagvliegers hé!
wij rijden veel in de bossen en af en toe moet je wel eens een stukje baan doen!!

Geplaatst: zo 29 feb, 2004 21:08
door FOR FUN
Rotselaar hè, kzal met mijn collega's eens wat meer wegcontroles komen doen in de buurt :D :D :D

Geplaatst: zo 29 feb, 2004 23:14
door Rik350
tja t hoeft niet jou fout te zijn je ben altijd de lul omdat je er niet had mogen rijden maar ja zelf weten je ben gewaarschuwd

Geplaatst: ma 01 mar, 2004 21:42
door john trekels
mag meer controles doen hoor, zal ons niet zo rap vangen hoor :twisted: :twisted: lol

Geplaatst: ma 01 mar, 2004 23:31
door Rik350
alsof je niet opvalt met een quad :roll: :?

Geplaatst: di 02 mar, 2004 10:16
door Teunie
Lang op dezelfde plek rijden is vragen om problemen.
Als ik ga rijden dan draai ik ergens paar rondjes door een bos ofzo en dan peren we he hem.

Geplaatst: di 02 mar, 2004 20:02
door john trekels
wij rijden nooit rondjes :s vind ik maar nix...

Geplaatst: za 17 jul, 2004 01:40
door SyDrone
Hey,

Mijn advies is een tweedehands blaster, kawasaki of suzuki. Alledrie zijn ze te krijgen voor 2000 euro per stuk zonder papieren. Ze zijn echter wel moeilijk te vinden voor 2000 maar als je goed zoekt kun je ze vinden van het bouwjaar 1995 ongeveer. Als je iets meer geld hebt 2500 bijvoorbeeld koop dan gewoon een jongere blaster ui 98 bijvoorbeeld.
Er is helemaal geen reden om een quad aan te schaffen met kenteken. Dit kost alleen maar veel meer geld voor een 2-takt (denk aan 2500 euro extra voor alleen het kenteken) en 2-takt rijdt absoluut niet fijn op de openbare weg. (dat in verband met hogere slijtage).

Als je een quad wil kopen die dezelfde prestaties levert als een yamaha blaster maar minder geld kost, koop dan een Barossa 170cc. Deze heeft misschien 5pk minder dan de blaster maar is wel 4-takt en gaat dus 100x langer mee. Voor 3000 euro koop je een gloednieuwe barossa met garantie en is extreem goed voor beginners. En dat laatste zou mijn advies zijn. Ga voor een gloednieuwe 4-takt quad. Als je het op je 18e nog leuk vindt dan haal je je rijbewijs en betaal je 400 euro voor een kenteken op een 4-takt in plaats van 2 to 2,5 duizend euro voor een kenteken op een 2-takt.

Have fun, ride fast cause life is short....

Laterzzz