Pagina 5 van 9
Geplaatst: za 31 jan, 2004 19:20
door Hellracer
tja als je een 450cc koopt staat er ook een stock exhaust op??
Waarom met 440cc niet goed? ZAl niet veel veranderen hoor.
Een grotere CC zal het niet doen, en nokkenas wel omdat deze meer verbranding toelaat en dus meer moet uitlaten maar blijft toch een commercieel gedoe die uitlaten en voor Die 2pk winst want echt uitlaten zoals yoshi geven je misschien 4pk winst maar niet op de hele curve vergeet dat ook niet, een piek power op bepaalde toeren vind ik maar stom.
Ik kan alleen spreken over ervaring ik nu zelf doe en niet van andere of van op sites van uitlaten die alleen dyno-grafieken laten zien
Geplaatst: za 31 jan, 2004 19:25
door Hanzie
als je een 450cc kit koopt zit er meestal wel een andere uitlaat bij, als je naar de goede merken gaat tenminste, bij yoshi zit er ook een set nokkenassen, cdi, etc en ook een full exhaust systeem. wat ga je de cilinder etc bewerken, als je de uitlaatgassen nog niet eens goed weg krijgt... dan maakt het gewoon geen fok uit wat je doet, je hebt gewoon weinig verschil wanneer je geen andere uitlaat steekt! zelfde als zonder luchtfilterdeksel rijden maar niet jetten, helpt dan ook niks.
Geplaatst: za 31 jan, 2004 20:22
door Hellracer
tja we kunnen er blijven over spreken en tegenspreken, ik spreek hier over mijn geval en zal wel zien wat verschil met andere 400ex later
Geplaatst: za 31 jan, 2004 21:21
door El Timbo
Geplaatst: za 31 jan, 2004 21:26
door Ludovic 250
een 600 Hornet kan je erin steken,dan heb je 100pk
Geplaatst: za 31 jan, 2004 21:32
door Hellracer
ok wat kost het want is goedkoper dan al de opties
100pk ben ik content, als ik maar minstens 1 wiel op de grond heb
Geplaatst: za 31 jan, 2004 21:35
door bart
en het liefst je reservewiel
Geplaatst: zo 01 feb, 2004 19:49
door Hanzie
heb vandaag de FP gehoord, best mooi geluid.
Geplaatst: zo 01 feb, 2004 19:57
door B@ckBone
heb vandaag de FP gehoord, best mooi geluid.
Ja geluid en daar blijft het dan ook bij ...Ik blijf het weggegooid geld vinden
Geplaatst: zo 01 feb, 2004 19:59
door Mika
Maja jong
Ik geloof niet dat de Yoshi af wat dan ook je plaatsen gaat doen winnen tov de FP / Rino
Geplaatst: zo 01 feb, 2004 20:02
door Fré
Mika schreef:Maja jong
Ik geloof niet dat de Yoshi af wat dan ook je plaatsen gaat doen winnen tov de FP / Rino
das een kwestie van geloof he
Geplaatst: zo 01 feb, 2004 20:07
door B@ckBone
Maja jong Ik geloof niet dat de Yoshi af wat dan ook je plaatsen gaat doen winnen tov de FP / Rino
Ja daarom dat je warrior 42 pk heeft ?
Geplaatst: zo 01 feb, 2004 20:09
door Mika
Och ja, je moet ook niet alles geloven wat ik zeg ook niet... Wie weet is mn quad zelfs niet eens getuned... Of nee, ik heb mss helemaal geen quad
lolz Ik zie je wel op de tweede cross van de VBM
Geplaatst: zo 01 feb, 2004 20:16
door B@ckBone
Uitlaten worden getest op een vermogentestbank met het koppel gemeten aan de primary gear . Dit wil zeggen , zonder de wielen , dus rechtstreeks aan het motorblok !
FP test dit NIET , hij berekent ze gewoon met formules , wat neerkomt in de praktijk op gokken en gevoel ( dit komt soms heel bedriegelijk over )
Ik ken de 2 gasten van FP redelijk goed en weet dat hun uitlaten voor BAANMOTOREN en CROSS redelijk goed zijn , omdat ze veel testen op het circuit ! Btw SPES is de beste in 2 takt uitlaten in europa .
Yoshi , big gun , duncan doen dit wel en zitten zelf op de cross zoals PDV , Le tuque , ATVA , etc ... Deze mensen hebben de ervaring , zowel op papier ( dynotest ) als in de praktijk ( parcours ) ...
tis moeilijk te geloven beste vrienden , maar soms zijn exacte cijfers een bron van overtuiging ( dyno @ cranck )
Geplaatst: zo 01 feb, 2004 22:32
door quad stefan
volgens mij maken die 5 of meer pk's niet uit, zeker niet voor mx alles hangt af van het manneke dat op de quad zit heb er al verschillende hard zien gaan met een stock quad andere uitlaten enzovoort goed als je het mooi vindt maar heb je zeker niet nodig om heel snel te gaan waarom zijn er anders mensen die met een blaster op parcoer kunnen volgen tegen een raptor of z400 enzo.