Pagina 5 van 6

Geplaatst: do 12 okt, 2006 10:12
door Hanzie
ga je de quad binnen doen? zou ik toch doen, dan ben je zeker dat het goed is.
al enig idee welk type je gaat nemen?

Geplaatst: do 12 okt, 2006 10:43
door Ivoman #7
Neen, hij gaat niet binnen.

type
RG 302 R piston 30mm / shaft 12mm / Rebound adjustable / with piggyback

dus zonder compressie regeling. (net zoals yfz veren)
'k moet enkel gewicht quad, gewicht rijder doorgeven
en 't moet afgesteld worden voor trial

Geplaatst: do 12 okt, 2006 10:49
door Hanzie
yfz vering kun je toch wel de compressie regelen? bovenaan compressie en onderaan aan de binnekant schroefje voor de rebound.

Geplaatst: do 12 okt, 2006 11:33
door Ivoman #7
ok

Geplaatst: do 12 okt, 2006 11:39
door No Limit W-tec
Ivoman #7 schreef:maandag misschien
allesinds eind deze maand
YSS zit momenteel op een beurs in Duitsland
Ik ben op de stand geweest van YSS, moet eerlijk zijn, mocht ik het niet kennen, dan liep ik het net als alle andere stands uit het oosten zo voorbij, verouderde stijl van stand, typische foto's uit het oosten, ...

Heb even gebabbeld met Harry. Is een doorsnee oosters vering bedrijf. Daar ter plaatse maken ze geen high-low speed vering. Veeleer vering voor de quads, buggy's, moto's,... uit het verre oosten. Harry past die indien gewenst wel aan met H/L door andere kop te monteren. Het ziet er allemaal heel 'old school' uit moet ik zeggen, weet natuurlijk niet of de interne technologie beter is dan het uiterlijke.

Hoop echt dat je er tevreden mee bent maar als ik eerlijk mag zijn is de technologie die in standaard kayaba yfz veren zit minstens even goed.

Geplaatst: do 12 okt, 2006 11:43
door No Limit W-tec
Ivoman #7 schreef:Neen, hij gaat niet binnen.

type
RG 302 R piston 30mm / shaft 12mm / Rebound adjustable / with piggyback

dus zonder compressie regeling. (net zoals yfz veren)
'k moet enkel gewicht quad, gewicht rijder doorgeven
en 't moet afgesteld worden voor trial
Als je hier geen tikfout maakt dan ga je in feite stap achteruit tov je yfz vering. Als ik eerlijk mag zijn Ivo : met de vering kennis die jij hebt zou ik gewoon blijven bij wat je bent. Geloof Fré en paar anderen en probeer je voorarmen en degelijk af te regelen en de problemen die je hebt zullen van de baan zijn.

Heb trouwens nog een regelbaar armpje voor op stuurstang op mijn yfz zitten van Houser. Hiermee kun je regelen hoe kort je stuurt en volgens mij gaat dit je probleem van sturen zeker oplossen en stuk goedkoper zijn dan vering te kopen die in feite minder mogelijkheden heeft dan wat je nu zitten hebt.

Geplaatst: do 12 okt, 2006 11:51
door Ivoman #7
Wat ik nu zitten heb is niet van mij. Ik moet andere veren hebben. Wat doe ik dan best?
Zeg niet een setup kopen van 1500€, want dat heb ik gewoonweg niet.
In mijn ogen kan ik enkel terrecht bij yss.

Geplaatst: do 12 okt, 2006 12:45
door Fré
gerevalvede standaard YFZ veren, voor een prikje?

Mij ga je niet horen klagen over Reiger (understatement), kan iemand de huidige prijs van die dingen eens vertellen?

Seg Ivo, bel anders eens naar Deliege, die kan ze aan een vrij scherpe prijs leveren. En tis nog bij de deur ook.

Geplaatst: do 12 okt, 2006 13:15
door No Limit W-tec
Fré schreef:gerevalvede standaard YFZ veren, voor een prikje?
Met beperkt budget is dit idd de beste oplossing volgens mij ! Reken op +/- 400 € tweedehands + 100 € revalving.

Geplaatst: do 12 okt, 2006 13:36
door Hanzie
reiger zal rond de

800-850euro kosten voor de voorvering incl compressie en rebound
900-950euro kosten voor de voorvering incl compressie, rebound en high/low

Geplaatst: do 12 okt, 2006 15:05
door ronnieb
Met beperkt budget is dit idd de beste oplossing volgens mij ! Reken op +/- 400 € tweedehands ???


Heb net m'n setje voorveren verkocht voor 200 euro.
Dus het kan veeeeeel goedkoper...

Geplaatst: do 12 okt, 2006 17:54
door No Limit W-tec
Ik baseerde mij op prijs van setje dat hier recent door iemand was aangeboden. Zoveel beter als ze goedkoper te vinden zijn.

Geplaatst: do 12 okt, 2006 18:12
door doubletracing
hij heeft gerevalvede veren eronder zitten?

Geplaatst: do 12 okt, 2006 19:00
door Fré
Hanzie schreef:reiger zal rond de

800-850euro kosten voor de voorvering incl compressie en rebound
900-950euro kosten voor de voorvering incl compressie, rebound en high/low
ik heb indertijd 885 betaald voor mijn high low jeanetteveertjes rechtstreeks bij Reiger, en ik herinner me dat deliege ze nog goedkoper kon leveren.

Geplaatst: do 12 okt, 2006 19:02
door Hanzie
Ja maar reiger is opgeslagen als ik mij niet vergis, nu weet ik het niet maar toen ik mijn reigers voor mijn yfz kocht, waren ze opgeslagen.

weten = bellen