Pagina 5 van 5
quadcentrale garantie
Geplaatst: za 25 nov, 2006 08:26
door tuurke
samen met vrienden hebben we ook onze quads gekocht bij quadcentrale ,
in het begin hadden we ook een paar probleempjes ,
maar werd direct op een correcte manier opgelost ,
dus geen problemen gehad met Peter Nijs ,
een vriend van ons heeft zijn quad elders gekocht en had het zelfde probleem van ons en is daar dan niet geholpen ,
zo is er overal iets ,
discussies zijn er overal maar zoals men zegt : we horen maar één uitleg in het geval van Red king ,
het zou intressant zijn de reactie van de andere kant van het verhaal eens te horen
Geplaatst: ma 11 dec, 2006 21:26
door mudfox
Koop bij een officiele dealer en problemen zoals deze zal je niet kennen.
Koop je met duitse toestanden is de verkoper van uw machine verantwoordelijk.
Toegevoegd na 4 minuten:
[Koop bij een officiele dealer en problemen zoals deze zal je niet kennen.
Koop je met duitse toestanden is de verkoper van uw machine verantwoordelijk
Garanties zijn 2 jaar tot 3 jaar via de officiele dealers
Waarom dan kopen via import want daar strekt je garantie meestal maar op 1 jaar ?
Ja idd omdat die goedkoper zijn maar dit keert zich automatisch op langere termijn voor de particulier.
Geplaatst: di 19 dec, 2006 18:41
door airwolf
yo iedereen ik heb vorige week een kfx 400 gekocht bij quadcentrale.
en vandaag heb ik mijn carterdeksel opengedaan en hij was aangetast.
ik ben dus naar kortessem gereden en heb het aan peter laten zien en ik heb direkt een pakketje gekregen met alle benodigde onderdelen!
dus zo slecht is hij nog nie!
Geplaatst: wo 20 dec, 2006 12:49
door peet #77
ja volgens mij is het zeker geen slechte gast de Peter
Geplaatst: wo 20 dec, 2006 20:00
door karl
Hoi,
zo ik heb eens gelezen wat jullie allemaal schrijven over garantie voorwaarden.
Ik heb me bij verschillende dealers wat info opgedaan.(ook in het buitenland)
De quads die van Duitsland ingevoerd worden zijn meestal quads die niet gehomologeerd zijn voor de openbare weg(in Duitsland)en hebben dus ook geen enkele aanspraak op garantie.Wat doen de verkopers hier in België zij homologeren je quad,maar dit wil niet zeggen dat Suzuki of eender ander merk je dan verplicht is garantie te geven.
Wil je daadwerkelijk zeker zijn op garantie koop je bij een oficiele dealer dan heb je garantie zwart op wit.
Ik wil hier wel niet mee zeggen dat een niet oficiele verkoper je geen garantie kan of wil geven,laat je alles op papier zetten dan weet je wat je hebt.
Dan nog dit,heb je een voertuig waar eender welk soort sport mee word uitgeoefend(cros,enduro of snelheid of ...)vervalt op papier zowiezo alle garantie,maar heb je een goede dealer die kunnen altijd wel iets regelen.
grt.Karl
Geplaatst: do 21 dec, 2006 00:54
door superjetfactory
zucht zucht ... voor garantie zijn we op vakantie of van de garantie zijn we op vakantie ... kijk , als je een quad koopt moet je er vanuit gaan dat je geen garantie hebt want wat mensen met quads uitvreten kan geen enkele dealer dekken . koop je een import dan moet je niet naar de dealer in de buurt want die heeft niks aan je kunnen verdienen en denkt :nu ben ik goed genoeg om de rotzooi te klaren jaaadaaaag . gelijk heeft ie want de marges op quads is zo bitter weinig door onderlinge concurrentie .
je kan beter even door de zure appel heen bijten en dat cdi tje vervangen en vragen of ie je in deze wat tegemoet wil komen (een goede dealer geeft je dat ding tegen inkoop mits je hem daar gekocht hebt ) bij een import quad : schaam jezelf om altijd goedkoop uit te willen wezen en andere geen hagelslag te gunnen op zijne boterham . gun deze man de reparatie en je kunt daar met fatsoen weer terecht ondanks de import aankoop
ben zelf raptor 700 rijder en had na drie dagen mijn uitlaat al kapot en gasklep : kosten 260 euro tja .. sta je dan met je import ding . gewoon betalen en daarna meteen op mijn quad de frustratie eruit gereden !
TIP "meteen betalen betekent minder lang balen ! net als bekeuringen ...
Geplaatst: do 21 dec, 2006 10:15
door brutus32
superjetfactory schreef:zucht zucht ... voor garantie zijn we op vakantie of van de garantie zijn we op vakantie ... kijk , als je een quad koopt moet je er vanuit gaan dat je geen garantie hebt want wat mensen met quads uitvreten kan geen enkele dealer dekken . koop je een import dan moet je niet naar de dealer in de buurt want die heeft niks aan je kunnen verdienen en denkt :nu ben ik goed genoeg om de rotzooi te klaren jaaadaaaag . gelijk heeft ie want de marges op quads is zo bitter weinig door onderlinge concurrentie .
je kan beter even door de zure appel heen bijten en dat cdi tje vervangen en vragen of ie je in deze wat tegemoet wil komen (een goede dealer geeft je dat ding tegen inkoop mits je hem daar gekocht hebt ) bij een import quad : schaam jezelf om altijd goedkoop uit te willen wezen en andere geen hagelslag te gunnen op zijne boterham . gun deze man de reparatie en je kunt daar met fatsoen weer terecht ondanks de import aankoop
ben zelf raptor 700 rijder en had na drie dagen mijn uitlaat al kapot en gasklep : kosten 260 euro tja .. sta je dan met je import ding . gewoon betalen en daarna meteen op mijn quad de frustratie eruit gereden !
TIP "meteen betalen betekent minder lang balen ! net als bekeuringen ...
kon het zelf niet beter verwoorden
een waarheid al seen koe
Geplaatst: za 23 dec, 2006 20:55
door mudfox
Een nadeel van import is dat wanneer er kleine of grote terugroepacties zijn je niet op de hoogte wordt gesteld met alle gevolgen vandien zoals bij een suzuki Ltr 450 waarvan de carters breken of van een een yamaha raptor 700 waarvan de krukaslagers van kapot gaan als die niet vervangen worden door het nieuwere type enz
Klein voorbeeld een updating van de software van injectiegestuurde machines want usa mahines zijn anders gecalibreerd dan de europese machines etc