Pagina 5 van 8
Geplaatst: zo 31 aug, 2003 17:45
door Hanzie
dan zal ik de blaster maar verdedigen:
1. agressiever blok
2. vaste waarde, blaster is er al zooooooooooooooo lang
3. makkelijk onderdelen te krijgen, veel makkelijker als de polaris
4. ruimer aanbod aan tuningonderdelen
5. blaster heeft standaard evenveel pk als een warrior
6. bijna geen onderhoud! af en toe beetje invetten, zoals bij elke normale quad
7. prijs/kwaliteit
8. blaster heeft meestal papieren
9. lichte gewicht, makkelijk mee te leren rijden.
10. kickstarter, geen problemen, als je een beetje kunt stampen, van de eerste keer aan het bollen.
11. achterruit is niet nodig bij een blaster omdat ie zo licht als een pluim is.
12. nog iets, met het frame zijn er zoveel mogelijkheden, kijk maar naar mark, hij heeft er een 500cc blok onder gegooid
ten slotte, de blaster is gewoon niet kapot te krijgen. maar natuurlijk is de blaster niet alles, is gewoon een goede quad qua prijs/kwaliteit, natuurlijk is ie niks tegen een 400ex, raptor etc... maar in zijn klasse mag ie er echt wel zijn, en ik denk wel dat ie in zijn klasse op de eerste plaats staat!
ik wel wel eens een verslagje maken hoor quadrivem, jou polaris tegen mij blaster...
Geplaatst: zo 31 aug, 2003 18:05
door Ludovic 250
nu ik
1:trail blazer bestaat ook al heel lang
2:bij ELKE polaris zijn papieren te verkrijgen en kost veel minder als die van yamaha
3:bij het aanspannen van u ketting kunt ge bij ne yam uwe as scheef der hebbe nstaan waardoor u kettin rapper versleten is bij polaris kan dat ni
4:kickstarter: iets te hard en ge kunt duwen bij polaris is er nog een reserve starter
5:als ge geen achteruit hebt en het baantje is zo smal dat ge niet kunt draaien ??????
6:als ik nu een scrambler 500 koop gooi ik die er ook zo in ZONDER 1 aanpassing
7:waarom gebruiken ze bij polaris vierkantige buizen voor de chassis: omdat het sterker is waardoor ge er zottere dingen mee kunt doen
8:ge zijt niet op de hoogte van de snelheid van beschikbare onderdelen van polaris
9: alles wat ge voor een blaster vind van tuningonderdelen vind ik ook voor een polaris
10:polaris ook geen onderhoud, heeft zelfs smeernippel op achteras en bij yam begint den achteras na enkele jaren door te roesten
11:als het moet: boit der af en 4X4 van scrambler der op zonder aanpassingen
12:blaster heeft iets minder als 20 pk en warrior 32 dus niet evenveel
Geplaatst: zo 31 aug, 2003 18:10
door Hanzie
hm we kunnen wel zeggen, maatr hoe presteren ze op het terrein, daar ben ik benieuwd naar, ik wil echt een test doen hoor, omdat je zegt dat je voor raptors blijft wil ik wel even testen als je voor mij blijft.
en nog iets: ik denk dat we gewoon meningen moeten vragen aan mensen die met een polaris rijden, en met een blaster, en waarom rijde er veel mensen met een blaster, omdat dit een goede quad is met een eerlijke prijs, en vergeet nog altijd niet, yamaha is yamaha, en polaris is polaris, polaris is gekent van zijn problemen met z'n modellen...
dus mensen, laat jullie mening maar horen! want dit is toch weer zo'n discussie die geen einde kent...
en binnenkort zullen we eens afspreken in budel quadrivem
durf je mijn uitdaging aannemen?
Geplaatst: zo 31 aug, 2003 18:17
door Ludovic 250
budel is een beetje ver misschien i neeroeteren maar kom anders is naar Zoersel
Geplaatst: zo 31 aug, 2003 18:18
door Hanzie
neeroeteren is goed
Geplaatst: zo 31 aug, 2003 18:21
door Ludovic 250
ok zal iets laten weten als we kunne
Geplaatst: zo 31 aug, 2003 22:22
door Daan
Sorry, niks ten nadele van de Polaris, maar voor de Blaster is het aanbod van onderdelen echt vele malen groter. Dit omdat er in vele landen een Blasterklasse bestaat. Het verhaal kwam laatst al terug op het quadracing4life-forum. Er zijn bijv. maar een stuk of 4 fabrikanten die een uitlaatsysteem voor de Trailblazer fabriceren. Als ik het aantal fabrikanten dat Blaster-uitlaatsystemen maakt op wil tellen heb ik aan 2 handen nog niet genoeg..... Zo zijn er nog talloze voorbeelden.
Niet om de Trailblazer te bekritiseren. Wilde ik gewoon even recht zetten.
Geplaatst: ma 01 sep, 2003 07:39
door No Limit W-tec
Quadrivem, doe geen moeite tegen de Blasters, hier kan je het toch niet halen. Blasters zijn op QCN heilig en het beste wat er is. Het enige wat ik kan zeggen is dat een Blaster een goede instapquad is omdat ie betaalbaar is, maar daarmee is alles gezegd. Blaster is een quad van de oude generatie, net zoals de Warrior en Raptor (motor uit 1991...).
De nieuwe generatie quads hebben soms wat kinderziektes, maar dit is de toekomst : Z400/KFX400, YFZ 450, Predator 500, Honda 450 (als de voorspellingen waar zijn dat ie op 10/09 voorgesteld wordt).
In deze dagen is de trend meer en meer naar de moderne 4-takt motoren met minder cc, minder gewicht en veel meer power.
Zoals in andere topics reeds aangehaald is 2-takt omwille van milieureglementering ten doode opgeschreven.
Wat is nu de beste quad ? Van de nieuwe generatie zijn ze allemaal aan elkaar gewaagd en hangt het grootste verschil af van de rijder die erop zit. Wat ben je met de snelste quad als je de slechtste piloot bent...
Geplaatst: ma 01 sep, 2003 07:46
door Ralph
Een warrior heeft maar 18 PK geen 32. Ik heb nooit problemen gehad met mijn kickstart
Ronde buizen lijken mij sterker, ze maken waterdammen toch ook rond
En je zou eens naar RockyMountainatv.com moeten gaan en dan het verschil tussen aanbod bekijken, dan schrik je!
Geplaatst: ma 01 sep, 2003 08:04
door Hanzie
Blasters zijn op QCN heilig en het beste wat er is. Het enige wat ik kan zeggen is dat een Blaster een goede instapquad is omdat ie betaalbaar is
ja no limit, dat is ook zo, blaster is geen TOP quad hoor, maar mag er gerust zijn in zijn klasse, tuurlijk kan ie niet op tegen een 400ex of z400 of gewoon elke 4takt, dat is nu het zalige aan een 4takt, dat is nog altijd m'n droom, een zware viertakt bezitten, een yfz bv...
Geplaatst: ma 01 sep, 2003 09:50
door No Limit W-tec
Hans,
Als mijn YFZ binnen is mag je eens een testritje doen in Komen of in Duinkerke !
Geplaatst: ma 01 sep, 2003 15:38
door Hanzie
dat zou ik suuuuuuuuper vinden
dat is echt m'n droom
Geplaatst: ma 01 sep, 2003 15:42
door Ice
Als de mijne binnenkomt mag je er niet op rijden.
(Maar duurt wel ff voordat die binnenkomt, paar jaar ofzow)
Geplaatst: ma 01 sep, 2003 15:44
door Hanzie
ik wil niet op die van jou rijden
Geplaatst: ma 01 sep, 2003 15:45
door Ice
Waarom wil je dan niet op een YFZ450 rijden ?