Pagina 5 van 5
Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:10
door Hellracer
ik had ook 440cc remember?? en TM36
TM40 is vanaf 600cc aanbevolen door die duitse tunigmaster, niet kijken naar de diameter dan maak je fouten. je kunt geen FCR40 met TM40 vergelijken, laten allebei verschillende flows door.
door een TM40 te steken ga je veel low end verliezen maar top winnen, maar vind het altijd interessanter low end tot nu toe en ik wil zeggen verliezen dus minder dan de originele ,snappie
Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:12
door ~JoAcHiM~
ok, het wordt dan definitief de tm36
thanks
Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:13
door Fré
ivm die dia's kan ik je 1 iets vertellen:
grotere dia = lagere luchtsnelheid maar ook minder luchtweerstand
=> op lage toeren weinig boost (door relatief trage inlaatsnelheid), enkel op hogere toeren is er een serieus voordeel door de verminderde luchtweerstand
kleinere dia = hogere luchtsnelheid maar ook meer luchtweerstand
=> op lage toeren een mooie boost, maar op hogere toeren begint de luchtweerstand te primeren zodat je daar gaan vermogen bijkrijgt.
Dus het hangt er een beetje vanaf.
Voor een bigbore vind ik het vraagstuk persoonlijk al veel moeilijker, en ben je mss beter af met een 40mm, maar voor standaard cc is 36mm imho niet slecht, tenzij je natuurlijk een vermogenspiek wilt die niet ver van het maximale toerental ligt.
Dit is hetgeen ik bijgeleerd denk te hebben, maar kan mis zijn, dus graag nog wat opinies van de tune guru's
misschien eens naar goes bellen?
Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:14
door Fré
ja hellracer was sneller, kdenk dat hetgeen we zeggen overeen komt.
en idd belangrijke nuance van hellracer: fcr dia komt hoogstwaarschijnlijk niet overeen met tm dia op gebied van flow.
Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:17
door ~JoAcHiM~
Ik denk dat ik liever meer lowend heb. Het is tenslotte vanuit dat gebied dat ik m'n wheelies begin
Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:17
door Bartie
Hellracer schreef:
T'is niet de grote die het doet maar de lucthverplaatsing en snelheid hiervan.
Zeg ik ook altijd
Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:18
door Fré
Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:24
door Wå®®iør
~JoAcHiM~ schreef:Ik denk dat ik liever meer lowend heb. Het is tenslotte vanuit dat gebied dat ik m'n wheelies begin
Jij wheelie-freak
Geplaatst: di 01 jun, 2004 12:37
door No Limit W-tec
~JoAcHiM~ schreef:Ik denk dat ik liever meer lowend heb. Het is tenslotte vanuit dat gebied dat ik m'n wheelies begin
Iedereen weet dat ik een Yoshi fan ben, maar 't schijnt dat je in low end veel kan winnen met een Rino, mits de juiste jetting natuurlijk
Geplaatst: di 01 jun, 2004 17:09
door Teunie
Bij Hans heeft de Rino idd de lowend nogal opgekrikt dus dat klopt wel aardig ja!
Geplaatst: di 01 jun, 2004 17:10
door Hanzie
yoshi rules!!!!
maar rino voor mij ook
hou vooral van dat o zo geile, brommende geluid...
Geplaatst: di 01 jun, 2004 17:11
door Teunie
Ja Rino geeft een lekker maar beschaafde sound. Vond m op mijn Honda ook altijd heerlijk klinken!