scooter blok

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Tuurlijk dat hij zonder afstelling niet goed trekt!
Op booster zit er geen "essence vijsje " dus je moet de sproeier vergroten. 10maten lijkt me wel zeer veel hoor voor enkel een andere uitlaat. Begin maar bij 4 maten grotere sproeier.
Dan de rollen maken ook veel uit, kan je wat vergelijken met tandwielen = lichere rollen = beter optrekken maar minder hoge top. Je mag natuurlijk ook niet te laag gaan want anders slippen je rollen gewoon door en trek je helemaal niet meer op :D das dus ook de bedoeling niet :mrgreen:

En dan de kers op de taart om het zo te zeggen: trekveren en drukveer, ook wat meer lucht geven :tongduim:

PS: als je echt harder wil trekken koop een power1 vario. kost echt niets en maakt zeer veel uit qua trekkracht!
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
kane
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door kane »

:applaus:
myn site www.quadblast.tk

Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

mijn verdeler zegt dat het niet nodig is om een grotere sproeier te stoppen:p
en mijn rolletjes ga ik gewoon uitboren (kga straks verder doen;) )
:D
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

coolboyke schreef:mijn verdeler zegt dat het niet nodig is om een grotere sproeier te stoppen:p
Niet nodig :lol: :lol:
Kom dan binnen 1week niet klagen dat je cilinder is vastgelopen :duimlaag:

ter verduidelijking: je gaat je scoot opvoeren = sneller rijden + meer toeren maken = meer verbruik, dus wat heb je nodig => meer benzine! = sproeier vergroten! :knikduim:
Moest ik in jouw plaats zijn, kzou het mij niet riskeren om lang met de ori sproeier te rijden.
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

mijn verdeler zal toch wel weten wat hij zegt ?
...
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

coolboyke schreef:mijn verdeler zegt dat het niet nodig is om een grotere sproeier te stoppen:p
Sorry dat ik het zeg maar volgens mij ben je fout bezig...

Ga u enkele setjes rollen kopen, bv. van 5,5 tot 4,5gr. Een goede drukveer (met dergelijke set-up had ik een gele van Malossi) en pas uw sproeier aan (zou ik als eerste doen en dat kan variëren van 5 tot 10 maten groter).

Dan alles een beetje testen en de afstelling waarmee hij het eerste aan bv. 50 km/u zit, die hou je!

Een mooie straat set-up heb je al met een goede uitlaat en een 17,5mm carb, daarbij kan je dan een andere vario en koppeling nemen maar je originele kunnen dit geweld nog wel aan.

Heb zelf een hele tijd met een Metrakit uitlaat gereden en een Hebo vario en koppeling. Ging zo'n 90 en kon vlot met het verkeer mee op kleine wegen.

Is snel gaan vervelen en ben toen gaan investeren in beter materiaal, nooit spijt van gehad en geen enkele keer aangehouden geweest!
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

kan nog altijd rolletjes kopen , en dan sproeier vergroten he , als het niet gaat met uitboren ...
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Als je gaat uitboren vijl je toch de binnenkant van de rolletjes weg? Heb daar geen ervaring mee (logisch) maar volgens mij kan je na een paar maanden de afgebroken deeltjes bij elkaar zoeken in je carter.
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Je kan je sproeier idd laten uitboren, maar dat is een "beun" manier. Dit is echt niet handig want dan staat er bv op je sproeier 70 maar eigelijk is die uitgeboord tot 80 en dan je je gaan vergissen enzo ... Koop gewoon zo'n setje van 10sproeiers, dat kost 17euro in de winkel. Daarmee kan je je scoot perfect afstellen!
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

raptor350 schreef:Je kan je sproeier idd laten uitboren, maar dat is een "beun" manier. Dit is echt niet handig want dan staat er bv op je sproeier 70 maar eigelijk is die uitgeboord tot 80 en dan je je gaan vergissen enzo ... Koop gewoon zo'n setje van 10sproeiers, dat kost 17euro in de winkel. Daarmee kan je je scoot perfect afstellen!
dit heb ik ook gedaan. uitboren. ofja uitboren met een grote pincet flink doorheen gedraaid :D

maar voor egt een paar maten groter raadt ik het af.

en uitboren rolletjes :muur: veel plezier. hier houd je niet meer veel van over..

zoals gezegt werd koop dat setje rolletjes. veel veiliger, en betrouwbaarder.

tevens om het grof te zeggen je verdeler is een kluns.
wanneer je begrenzer eruit haalt ( waarna je scoot harder gaat rijden en meer zal verbruiken ) moet ook je sproeier aangepast worden.
even als de rollen/trekveer/drukveer

-----
heb ff niet gezien wat je setup is maar ik ga ff van een normale scoot uit.

standaard 50cc
andere uitlaat
17,5 mm carb
gewone luchtfilter.

helemaal ontgrenst

sproeier kun je zelf al wat groter maken ( ff kijken naar bougie )
rollen ong 1 a 2 gram zakken.
trekveer wit/geel drukveer wit/geel ( pas na dat jeje sproeier/ trekveren+ rollen hebt gedaan en hij heeft nog en dip)

suc6 :)
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

yo mensen , ik heb mijn rolletjes uitgeboord , ze wogen samen 34gr , en nu 29 gram!
het is echt een enorm verschil ! hij trekt vele malen beter , en kheb eigenlijk nergens een dip.
sproeier ga ik nog mee wachten ... (wss zelf geen veranderenn want hij rijd goed :) )
mss raar , maar je kan zo goed als niet zien dat ze uitgeboord zijn .
(kheb et wel met een draaibankj gedaan)
volgens mij is het een goede en goedkope oplossingen voor een andere set gewichtjes als je maar 1-2gram per gewicht minder moet.

ps: met dat uitboren bedoelde ik de gewichtjes , en niet de sproeier! :lol: :p ik heb geen boortje van minder dan 1mm , en kzou et zelf ook nooit doen :)

grtz
wesley
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

bij een vriend van me heb ik de sproeier uitgeboord tot 140 voor een 50cc :shock: en hij heeft 7,5 gram rolletjes erin zitten en hij trekt nog altijd lkkr naar de 110 :D
w-tec club member
coolboyke
Quadracer
Quadracer

Bericht door coolboyke »

de mijne rijd nu 75-80 , en dat is meer dan snel genoeg :D
kane
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door kane »

mooi, je dealer is zeker en vast een plaats voor u aan reserveren, ivm vastloper

veel succes
myn site www.quadblast.tk

Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

zeer zeker is dat meer dan genoeg maarjao beetje meer snelheid is natuurlijk altijd leuk hea mits je kan het kan handelen eh en mits je materiaal het aan kan eh :wink:
w-tec club member
Plaats reactie