Pagina 5 van 6
Geplaatst: zo 24 feb, 2008 17:18
door JdmhatchR
heel proper!
Geplaatst: zo 24 feb, 2008 18:43
door mx jake
dat hitteschildje op je uitlaatbocht is dat ook gecoat?
ben benieuwd of het blijft zitten, is wel mooi
Geplaatst: ma 25 feb, 2008 10:38
door airwolf
Geplaatst: ma 25 feb, 2008 18:49
door fastrogeke
dat hitteschild is inderdaad ook gecoat.zelf ben ik ook benieuwd of het erop blijft zitten door de warmte.maar de toekomst zal het leren
mvg fastrogeke
quad is eindelijk klaar
Geplaatst: za 01 mar, 2008 21:25
door fastrogeke
hoi.ff de laatste update.vandaag de laatste dingen gedaan aan de quad.de quad staat er weer crossklaar bij.het enigste wat nog gedaan moet worden is de beugels voor de iron cross bumper maken,aangezien deze voor een ltz400 is.als het weer morgen goed is kunnen we hem gaaan inrijden en testen hoe de motor loopt.hier zijn we wel nieuwschierig naar aangezien er wat motorische veranderingen zijn uitgevoerd.helaas was ik het fototoestel vergeten om foto's te maken,maar die houden jullie tegoed van ons.zal ik gelijk de bevindingen over de quad en motor erbij plaatsen.
mvg fastrogeke
Geplaatst: za 01 mar, 2008 21:50
door WJB#222
hey fastrogeke
volgende week zondag ben ik op landsard rijden
meschien kun je dan ook komen

Geplaatst: zo 02 mar, 2008 00:45
door zilladude
heel mooi gedaan man !
Geplaatst: zo 02 mar, 2008 16:26
door Tramonto
Knap man

Geplaatst: zo 02 mar, 2008 16:31
door kane
mooi !
Geplaatst: zo 02 mar, 2008 16:50
door fastrogeke
hoihoi.vandaag is het er helaas niet van gekomen om de quad te gaan testen.dit vanwege het slechte weer en het overvloedig water op de crossbaan.dus de bevindingen zal nog ff op zich moeten laten wachten.verder ben ik op YFZ CENTRAL een MOD tegen gekomen na lang speurwerk op het net. door de veer in de carburator te verzetten zou het gas geven aanzienlijk lichter moeten gaan.morgenavond ga ik deze MOD proberen tot een goed eind te brengen, en zal laten weten of deze MOD ook werkt.tevens zal ik foto's maken van hoe de quad geworden is (als ik niet weer het fototoestel vergeet).verder heb ik mail gehad van iemand op het forum die nog honda duimgas had liggen wat niet meer gebruikt werd. dus als het goed is komt dat er ook op.dit in combinatie met de veer MOD in de carburator zou het gas geven STUKKEN lichter moeten gaan,dus ben ik benieuwd.sorry dat de nieuwe foto's op zich laten wachten,maar dat komt goed!
mvg fastrogeke
Geplaatst: vr 21 mar, 2008 08:38
door fastrogeke
hoi. hier de laatste update van ons project. Het heeft ff mogen duren maar aangezien het forum weer in de lucht is en de quad inmiddels is ingereden, zal ik hier de bevindingen plaatsen samen met de beloofde FOTO'S. nou zoals al gezegd is de quad ingereden. Nadat we de quad hadden voorzien van enkele motorische MODs waren we erg benieuwd hoe de motor zou gaan lopen op het cross parcour. Nou, in 1 woord SUPER. nadat we een open luchtfilter bak, een nieuwe uitlaat hadden geplaatst, en de nokkenas mod hebben uitgevoerd is de motor veel aggresiever dan voorheen. Hij pakt gelijk op vannuit het onderste toerengebied en je merkt dat hij veel sneller de toeren inklimt. Bochten die we normaal in de 1ste en 2de versnelling namen kun je nu een versnelling hoger nemen. En met de nieuw geplaatste 4 SNOW banden heb je super grip. Aangezien we op een baan rijden waar je last hebt van veel sporen(moto's en zijspannen) stond je voorheen gas te geven en kwam je bijna niet vooruit omdat de wielen doorsloegen. Nou, dat hoort nu tot het verleden. Die banden hebben super grip en is zeker geen mis aankoop geweest. Verder het duimgas. Zoals we al hadden aan gegeven hadden we last van onze duim omdat het gas geven zo zwaar ging met het standaard gas. Na veel zoekwerk hierover op verschillende forums kwam ik op YFZ central een MOD tegen die zelf simpel uit te voeren was zonder geld uit te geven. Je zou een lichtere veer kunnen plaatsen(yfz van 2006 al van voorzien) maar zoals sommige op dat forum hadden gedaan, kun je de orginele veer verzetten. Dat hebben we dus gedaan om dat eens te proberen en om te kijken hoeveel lichter het gas geven zou gaan. het was ff zoeken en uitvinden maar het is gelukt. En het resultaat is geweldig. Je voelt amper dat je gas geeft zo licht gaat het. Het enigste waar k mijn trwijfels in had is dat als je het gas zou loslaten de motor niet gelijk terug zou gaan naar stationeer stand, maar dat doet hij gewoon als voorheen. Verder hadden we ook een Honda trx duimgas gekocht na aanraden van verschillende collega quadrijders op dit forum. Mijn ervaringen hierover? Nou het orginele duimgas is weer terug geplaatst. Nadat ik de veer had verzet en daarna het TRx duimgas had geplaatst ging het gasgeven weer een stuk zwaarder als met het orginele duimgas. Het enigste verschil wat ik opmerkte is dat de hendel van het trx duimgas dichter bij het stuur staat. Dus niet dat het gasgeven lichter zou gaan. Dus het orginele gas weer terug geplaatst en het verschil was duidelijk merkbaar. Het gasgeven weer werd weer een stuk lichter. Om de gashendel dichter bij het stuur te krijgen hebben we gewoon het duimgas wat verdraaid. Wat ook een voordeel is dat je de TORS gewoon intact kunt laten(vond ik wel handig met de carburateur mod). Conclusie is dat we nu veel langer kunnen doorrijden zonder dat je krampachtig gevoel krijgt in de duim. Dus die MOD werkt echt wel. Ik had hier foto's van gemaakt die ik hier wou plaatsen op het forum zodat andere YFZ rijders er ook wat aan zouden hebben, maar helaas zijn alle foto's hiervan mislukt. Mochten er mensen willen weten hoe die MOD moet worden uitgevoerd, neem dan ff contatct op. evt wil ik wel nieuwe foto's maken met tekst en uitleg. Maar nu genoeg gezanikt, de foto's van hoe de quad geworden is. En laat de reacties maar horen
imagshack doet weer eens moeilijk. zal proberen vanavond de foto's te plaatsen
Geplaatst: vr 21 mar, 2008 09:18
door Charger69
In ieder geval al een toffe uitgebreide uitleg van uw bevindingen en resultaten

. Tof dat je deze bevindingen hier neerschrijft
Nu maar hopen dat imageshack het weer naar behoren doet zodat we ook de nodige foto's erbij krijgen

Geplaatst: vr 21 mar, 2008 14:54
door L crosser
duidelijke beschrijving goed je werk gedaan

(plaats dan maar snel de fotokes eh)
Geplaatst: vr 21 mar, 2008 22:05
door fastrogeke
Geplaatst: vr 21 mar, 2008 22:23
door zilladude
damn ! echt vet man !