De-Croo gaat strijd aan met quads...

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
dempsy
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 151
Lid geworden op: di 10 jul, 2007 20:55

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door dempsy »

jaja de croo geeft geantwoord hij zij dit als volgende !

Geachte Medeburger,
Ik probeer te antwoorden op wat u mij stuurt.
In onze gemeente, erosiegevoelig en valleirijk, zijn door de belastingsbetaler bekostigde prachtige holle wegen na een paar jaar totaal kapot gemaakt, grotendeels door het benutten dezer door 4X4, quads en sommige motoren.
Dat er ergens een crossparcours moet worden gevonden, daar kan ik inkomen.
Maar u weet dat de Provincies daar reeds een tijd mee bezig zijn zonder veel succes.
In de gemeente Brakel zullen wij een evenwichtig reglement tot stand brengen die op een gepaste wijze de afdwingbaarheid van de bescherming van holle wegen, gevoelige en frêle landbouwwegen en andere moet kunnen waarborgen.

Met voorname gevoelens,
Herman DE CROO
Minister van Staat
Burgemeester van Brakel.

worden we niet veel wijzer me he maar in ieder geval het gaat al niet meer over quads aleen !!!
sponserd by : www.all-terrainsport.be
sponserd by : didoreklame roeselare
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2834
Lid geworden op: di 09 sep, 2008 17:49
Locatie: Noord-Brabant - Nederland
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door dieseltank »

idd, niet veel wijzer... alleen geluk dat hij zegt nu niet alleen de quads! :roll:
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door cyberdrone »

Deze avond in Volt TV1 20u45

Verbod op terreinwagens in Brakel?

Burgemeester Herman De Croo (Open VLD) is in ‘zijn’ Brakel de strijd aangegaan met quads, terreinwagens en crossmoto’s die veldwegen beschadigen. De Croo wil die voertuigen in de toekomst de toegang tot de landwegen ontzeggen, met boetes die oplopen tot 250 euro. De plezierrijders spreken van een onterechte heksenjacht.

Meer info webstite Volt
http://www.CodeGroen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door airwolf »

dju ik moet werken tot 22u
Gebruikersavatar
Rafino
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 01 mar, 2009 20:36
Locatie: Kempen
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door Rafino »

Mijn briefke naar Herman De Vloo.
PS: Ben ne nieuwe quadrijder maar heb al gezien dat de bende hier goed aan mekaar hangt.
Verder, GO code groen, bedankt om voor ons op te komen !!!!!!

Beste mijnheer De Croo,

Ik zag uw “campagne” op het vtm nieuws om een volledig verbod uit te vaardigen tegen quads en 4x4 voertuigen in wat blijkbaar UW privé-bossen zijn. Ik vind het prachtig dat u zo wil opkomen voor de natuur. Langs de andere kant beseft iedere belg met een portie gezond verstand dat niet de natuur uw grootste zorg is, maar dat het vooral uw persoonlijke ergernis is t.o.v. gemotoriseerde voertuigen in de buurt van waar u met uw paard wil zijn. M.a.w., iedere hardwerkende burger die een “gehomologeerd” voertuig bezit en goed genoeg was om hier 21% extra op te betalen in de vorm van een BTW-heffing, daarbij nog eens wegentaks betaalt, moet dat kleine stukje vrije tijd afgeven voor het vertier van 1 man, dhr. De Croo.

Natuurlijk mogen we dit zo niet zien, want niet Mr. De Croo beslist dit, wel zijn “persoonlijke vrienden” van het schepencollege stemmen hierover. Heel democratisch, wat kunnen we daar tegen inbrengen. Dit bewijst nog maar eens in wat voor een apenland we wonen.

Zelf heb ik 19 jaar ervaring op de openbare weg. Met veel interesse heb ik altijd de debatten gevolgd tussen MAG (Motorcycle Action Group) en de politieke wereld. Al jarenlang beloven jullie meer veiligheid voor motorrijders. Er zijn in het verleden al vele slachtoffers gevallen o.w.v. de onveilige vangrails, roosters en deksels op de rijweg, geverfde zebrapaden, aangebracht met verf die alle grip met de banden in rook doet opgaan, enz. Al deze beloftes, die nooit zijn waargemaakt, hebben me gedwongen om het bos op te zoeken. Hierdoor heb ik me pas een nieuwe quad aangeschaft. Vorig weekend heb ik m’n eerste rit gedaan, samen met 2 vrienden. Het gaf me een goed gevoel te zien dat in de bossen iedereen rekening houdt met elkaar. Wanneer we ruiters zagen, legden we de quad stil tot deze paarden gepasseerd waren, bij wandelaars en fietsers minderden we vaart, enz. Van al deze mensen kregen we een goedkeurende knik, lach of handzwaai. Prachtig toch, mr. De Croo, respect hebben voor mekaar!? Live and let live ???

Ik heb commentaren van u gelezen op reacties van bezorgde quadrijders. Hierin spreekt u over het feit dat je de belastingbetaler niet wil laten opdraven voor de schade aan uw boswegen. Ik vind het heel knap dat u zo bezorgd bent over de goede belastingbetaler. Anderzijds ben ik met stomheid geslagen. De brave quadrijders “zijn” belastingbetalers mr. De Croo. We betalen allemaal BTW op al onze materialen, we betalen wegentaks voor wegen die we niet mogen gebruiken en voor wegen die we moeten vermijden omdat de kans te groot is dat we door roekeloze automobilisten worden doodgereden. In o.a. het parlement worden onze euro’s pas echt verkwist. Aanwezig zijn levert onze politici al een pak geld op, of ze nu wakker zijn of lekker een dutje doen, betalen doet de brave belastingbetaler in ieder geval. Zou het niet beter zijn dat je daar voor de belastingbetaler in de bres zou springen?

U wil alle gemotoriseerde voertuigen (uitgezonderd de tractoren die de echte schade toebrengen) in uw bossen verbieden. Lijkt me een prachtige gedachte voor een man met uw macht. Samen met vrouw, kinderen en de hond gaan we elke zondag in de bossen wandelen. Telkens weer komen we mensen tegen die hun hond niet aan de leiband hebben. Is dit voor u reden genoeg om alle honden te verbannen uit de Belgische bossen? Waarschijnlijk niet, maar de eerlijkheid zou u moeten gebieden om dit toch voor te dragen aan uw schepencollege. Iedereen gelijk voor de wet probeert men ons toch wijs te maken dacht ik ??? Wat met jagers die een overtreding begaan? De jacht volledig verbieden? Dit lijkt me belangrijker dan een spoor in een zandweg.

Ooit ben ik bijna zwaar ten val gekomen omdat ik in een bocht met de motor op een traktatie van een paard kwam. Paarden mogen nog steeds hun uitwerpselen droppen waar ze willen, of beter nog, waar hun baasjes het willen. Op de openbare weg komen we het dagelijks tegen, de bossen liggen er vol van, enz. Waarom? Met de hond zijn we verplicht hondenpoepzakjes bij te hebben op straffe van een boete. Is het omdat paarden voor de meer welstellende Belg zijn? Is het omdat u een fervent paardenliefhebber bent dat u daartegen geen actie neemt maar wel tegen de “ordinaire quad hooligan”? Mr. De Croo, ik kan niets meer zeggen dan dat het zo overduidelijk is allemaal. Niet de “verwoesting” van de quads is verschrikkelijk, wel, nog maar eens de politieke oneerlijkheid is verschrikkelijk.

Hopelijk voelt u zich nu terug in uw nopjes nadat u zo opnieuw in de kijker bent gekomen.

Als laatste, mocht u interesse hebben om te reageren op mijn bekommernissen, graag reactie met inhoud aub. Aan politieke antwoorden heeft niemand iets.

Groeten,
Mene naam
Laatst gewijzigd door Rafino op do 05 mar, 2009 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Plastic Repair
Gebruikersavatar
Rafino
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 01 mar, 2009 20:36
Locatie: Kempen
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door Rafino »

Nog vergeten, heb deze brief ook op de website van Volt gepost.
Hopelijk doen ze'r iets mee want 't ga direkt beginnen.
:bier:
Plastic Repair
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door sjmallie94 »

nou daar over heb je toch wel ff getypt neem ik aan :P maar voor de rest :applaus: :applaus: :applaus:
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door nicknamebelgium »

de nagel op de kop, rafino !!!
twee mogelijkheden:
- ofwel een nietszeggend standaard antwoord zoals de meesten
- ofwel een stilzwijgend en ontbrekend antwoord (de waarheid kwetst)
goed gedaan!!! :applaus:
2010 raptor 700
Julle
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 84
Lid geworden op: di 16 aug, 2005 10:26
Locatie: Kortenaken
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door Julle »

Rafino , gefeliciteerd met het prachtige schrijven aan het adres van De Croo !

ik kan daar maar 1 zaak op zeggen : AMEN :buig:

en ik heb net de uitzending gezien en mijn besluit is :
Meneer de Croo denkt dat heel de wereld aan zijn kloten hangt en hij baas is.
Het is nog nen grotere Hypocriet dan dat ik dacht .
Suzuki Z400 geel
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door nicknamebelgium »

de croo heeft helemaal niet geluisterd naar sven geeraerts van codegroen :verymad:
zn antwoorden waren gewoon vooraf van buiten geleerd en hielden in geen enkele mate rekening met de argumenten en voorstellen van sven, die tuinaanlegger is, die dus zeker begaan is met de natuur
ik ken sven al langer
de croo heeft de macht en wil en zal die laten gelden, zodat hij ongestoord met zn paard kan wandelen en dat ten koste van de quad-, enduro- en 4x4 rijders, die eigenlijk zijn belastingsbetalers zijn
misbruikte macht en vuil egoïsme :braak:
2010 raptor 700
Gebruikersavatar
Rafino
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 01 mar, 2009 20:36
Locatie: Kempen
Contacteer:

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door Rafino »

nicknamebelgium schreef:de croo heeft helemaal niet geluisterd naar sven geeraerts van codegroen :verymad:
zn antwoorden waren gewoon vooraf van buiten geleerd en hielden in geen enkele mate rekening met de argumenten en voorstellen van sven, die tuinaanlegger is, die dus zeker begaan is met de natuur
ik ken sven al langer
de croo heeft de macht en wil en zal die laten gelden, zodat hij ongestoord met zn paard kan wandelen en dat ten koste van de quad-, enduro- en 4x4 rijders, die eigenlijk zijn belastingsbetalers zijn
misbruikte macht en vuil egoïsme :braak:
Helemaal mee eens. Wel 2 lekkere blunders van De Croo:
1. Sven stak de hand uit en De Croo wou ze niet aanvaarden. Komt slecht over van D-C naar de buitenwereld toe.
2. De Croo heeft zelf nog een cruciale fout gemaakt door te zeggen dat er wettelijk geen verkeersbord bestaat waarmee hij quad en 4x4 rijders kon verbieden. Zien hoe hij da ga oplossen. :afgestudeerd:
Plastic Repair
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door airwolf »

prachtige tekst rafino!
ik ben benieuwd of hij gaat antwoorden!
en ivm dat bord hij zal wel zorgen dat er een bord komt!
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door cyberdrone »

Het interview van gisteren was duidelijk, hij wil zijn verbod doorvoeren zonder pardon en DeCroo kennende zal hij al zijn macht en middelen daarvoor gebruiken. Laten we hopen dat hij de ene of de andere juridische fout gaat maken waardoor zijn verbod ongeldig kan worden verklaard. Chapeau voor de persoon van Code groen om het zo beleefd en rustig over te brengen :buig: , ik had al lang goesting om hem nen djoef te verkopen :verymad:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door nicknamebelgium »

cyberdrone schreef:Het interview van gisteren was duidelijk, hij wil zijn verbod doorvoeren zonder pardon en DeCroo kennende zal hij al zijn macht en middelen daarvoor gebruiken. Laten we hopen dat hij de ene of de andere juridische fout gaat maken waardoor zijn verbod ongeldig kan worden verklaard. Chapeau voor de persoon van Code groen om het zo beleefd en rustig over te brengen :buig: , ik had al lang goesting om hem nen djoef te verkopen :verymad:
daarom hebben we u niet gestuurd, he stef
alhoewel, hij verdient het misschien wel, en 't zou heel plezant geweest zijn :lol:
Laatst gewijzigd door nicknamebelgium op do 05 mar, 2009 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 raptor 700
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: De-Croo gaat strijd aan met quads...

Bericht door cyberdrone »

:lol: :lol: :lol:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Plaats reactie