Protestrit Antwerpen 4 oktober '09 - M.A.G.: NIET MEEDOEN!

Groepeer hier berichten mbt quad verboden !
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: Protestrit Antwerpen 4 oktober '09 - M.A.G.: NIET MEEDOEN!

Bericht door brutus »

@cd_be

ik verwed er een vat bier voor dat ge voor 28 december 2009 NIKS verder staat (28/12 is onnozele kinderkesdag, lijkt mij symbolisch genoeg voor de praat uit uw laatste 4 posts )

tis niet omdat jij voorzitter bent van de quad afdeling van MAG dat ge de wijsheid in pacht hebt... wie heeft u eigenlijk "verkozen" of waart gij de enige die de job wou ?

dit is de mail van de protestrit en lijkt me koosjer qua vergunning en dergelijke

aja, en voor ge Codegroen een "grote " vereniging noemt zou je beter uw huiswerk maken en weten waarover je praat
Beste quadliefhebber,

Ondertussen is het al 3 maand geleden dat burgemeester Janssens in Antwerpen een verbod uitvaardigde voor Quads en Buggy's.
Diverse uitnodigingen van de media aan het adres van dhr Janssens bleven onbeantwoord, waardoor het probleem heel snel uit de dagelijkse actualiteit was verdwenen. Steeds meer steden zoeken ondertussen verwoed naar een mogelijkheid om eenzelfde maatregel in te voeren, waardoor Quads binnenkort misschien zelfs compleet uit het straatbeeld dreigen te verdwijnen.

Er is blijkbaar een zaak aanhangig gemaakt bij de Raad van State en dit door iemand die ingaat tegen een opgelopen boete voor het rijden in Antwerpen. Het kan echter vele jaren duren vooraleer hierover een uitspraak volgt.
Of deze uitspraak dan al dan niet in het voordeel van alle Quadrijders zal zijn is nog maar de vraag en of ze iets zal veranderen aan het politieregelement is twijfelachtig. Enkelen vinden zelfs dat niet reageren nog de beste oplossing is.

dit is wat jij aan het doen bent en ge zijt minstens voor 2j vertrokken

Als magazine vinden wij dit en samen met ons vele van onze lezers, een draconische maatregel, die onze hobby nu reeds heel wat onherstelbare schade heeft berokkend. Daarom organiseren we op zondag 4 oktober een rondrit van 20 km.in Antwerpen, om ons probleem actueel te houden en de aandacht te vestigen op de onrechtvaardigheid van dit besluit.

Deze rondrit is in samenwerking met de Antwerpse Politie ook officieel door het stadsbestuur goedgekeurd en zal in complete orde en sereniteit gebeuren onder politiebegeleiding. We zullen natuurlijk wel op onze hoede moeten zijn om de eventueel aanwezige media zeker niet de gelegenheid te geven om al te spectaculaire beelden te filmen. Daarom ook onze oproep om zeker niet in te gaan op vragen om even te tonen wat een quad zoal kan. Ook vierwielers die niet voldoen aan de geluidsnormen zijn zondag niet welkom.

Samenkomst om 10u00 op de parking van de Makro vestiging te Wommelgem, tegenover Wijnegem Shopping.( E19 afrit Deurne ).
Het vertrek is voorzien om 10u30 en via een route van 20 km.met tussenstop, komen we rond 12u30 weer bij ons vertrekpunt.

Met vriendelijke groeten en hopelijk tot dan, want iedereen is echt nodig.
Stuur daarom aub deze oproep door aan zoveel mogelijk mensen.

Andy Van Kerkhove
Hoofdredacteur
Activ Quad magazine
http://www.quadprotest.be" onclick="window.open(this.href);return false;
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Mannen, waarom zijn jullie elkaar het leven zo zuur aan het maken, dat ieder doet waar je zin in hebt, denk je dat het een goed idee is om zondag mee te gaan, wel doe het dan, die dat MAG hun gedachtegang volgen zullen dan wel thuis blijven.

Aan alle andere die het denken beter te kunnen dan cd_be, wel word dan lid van MAG en stel u voor om voorzitter te worden.

Als we onderling nog niet overeen kunnen komen, hoe verwacht je dan in godsnaam resultaat ??
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door brutus »

cyberdrone schreef:
Als we onderling nog niet overeen kunnen komen, hoe verwacht je dan in godsnaam resultaat ??

my point exactly...

er word iets georganiseerd en dan word er geroepen om niet mee te doen..
tis altijd iets, behalve vooruitgang

kheb een probleem met het toontje dat degenen die naar de rit gaan "verkloters" zijn
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Wel die verklooters waren er toch allemaal op 8 juli om te laten zien dat ze er waren. Toen M.A.G. voor het eerst bij elkaar kwam om te zien wat er kon gebeuren.

De ervaring van M.A.G leert ons dat protest en betoging het laatste is dat je moet doen. Waarom zou ik hun daar niet in volgen?
Als je lid van M.A.G. bent zou je geweten hebben dat ik het aan het comité heb voorgelegd om deze rit mee te doen. Daar is negatief advies uit voort gekomen.

En de enige mens die zich druk maakt om mij ben jij. Van M.A.G. leden heb ik nog geen klachten gehoord. (Ik ben trouwens verkozen door de M.A.G. leden toen aanwezig. Als je lid was geworden had je mee kunnen stemmen of je zelf kandidaat stellen) Dus denk ik wel dat ik goed bezig ben. Je hebt recht op een mening (maar iemand voor onnozele kind uitmaken, is niet bepaald een teken van volwassenheid) en als de rit probleemloos verloopt dan ben ik daar zeer blij om. Maar als je een betoging ziet, dan zijn er ALTIJD verlookters bij.

De publieke opinie over de quads is al slecht. De mensen zien ons liever gaan dan komen. Zo'n rit gaat niet veel uithalen om de mensen van mening te doen veranderen. Daar zijn andere manieren voor.

Het roadbook for life van code groen (iets waar wij ook al mee bezig waren) is een voorbeeld om de mensen te laten zien dat het anders kan. Maar gewoon rond antwerpen rijden haalt niet veel uit buiten kwade blikken van de mensen die er wonen.

En ik heb nooit verkondigd dat ik de wijsheid in pacht heb. Ik vertel maar wat ik hoor en waar ik aan werk.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Penguin
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Penguin »

cd_BE schreef: Het roadbook for life van code groen (iets waar wij ook al mee bezig waren) is een voorbeeld om de mensen te laten zien dat het anders kan.
Aaargh
Dat is niet van CodeGroen.
Idee is ontstaan verleden jaar door LennyG
Dit jaar opnieuw opgepikt door een lroc forummer, en codegroen is op de kar gesprongen

http://www.lroc.be/lrf/viewtopic.php?f= ... ilit=music" onclick="window.open(this.href);return false;
28/02 - Loss of a good friend
One-Life-Live-IT!
If you don't get it, you probably shouldn't
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Penguin schreef:
cd_BE schreef: Het roadbook for life van code groen (iets waar wij ook al mee bezig waren) is een voorbeeld om de mensen te laten zien dat het anders kan.
Aaargh
Dit jaar opnieuw opgepikt door een lroc forummer, en codegroen is op de kar gesprongen

http://www.lroc.be/lrf/viewtopic.php?f= ... ilit=music" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk eens, hoe ze het mij verkocht hebben was het precies hun idee. Zo zie je maar, hoe snel een misverstand kan ontstaan. :lol:

Desalnietteplus het is, in mijn ogen, een beter idee dan een protestrit.
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door brutus »

cd_BE schreef:
Penguin schreef:
Aaargh

Kijk eens, hoe ze het mij verkocht hebben was het precies hun idee. Zo zie je maar, hoe snel een misverstand kan ontstaan. :lol:

Desalnietteplus het is, in mijn ogen, een beter idee dan een protestrit.
allez, ge hebt u al door hun en Schouppe in de luren laten leggen...

er is nog niets bereikt behalve "misverstanden" zo te zien/lezen

wacht maar tot ze de moto's tegen de quads uitspelen, verdeel en heers is eigen aan de belgische politiek
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

De enige die voor 2 strijd aan het zorgen is hier ben jij.
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

:lol: :lol: :lol: :slot: :chagarijn:
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door brutus »

cd_BE schreef:De enige die voor 2 strijd aan het zorgen is hier ben jij.

aja ? kdacht dat jullie opgeroepen hadden NIET deel te nemen ?

uw antwoorden worden korter en korter ....
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Ik begin te denken dat als ik lange antwoorden gebruik, jij niet meer kon volgen. :D

Maar je hebt het goed, M.A.G. code groen, can-am hebben opgeroepen NIET mee te doen.
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door brutus »

cd_BE schreef:Ik begin te denken dat als ik lange antwoorden gebruik, jij niet meer kon volgen. :D

Maar je hebt het goed, M.A.G. code groen, can-am hebben opgeroepen NIET mee te doen.
kdenk dat ge nog veel bobo's moet eten om mij te kunnen volgen :mrgreen:

MAG = nog niks bewezen voor de quads...
Codegroen = dooie mus...

als ge al op uw paard zit van 1 luis in de pels, wacht tot ge met de grote jongens aan tafel zit
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

ik zit niet op mijn paard. Maar jij hebt je mening meegedeeld. Dus waarom moet ik nog tijd in jou steken als ik me met meer nuttigere zaken kan bezig houden?

Het is dankzij M.A.G. dat de 19 andere gemeente naar schouppe zijn gestapt en niet dezelfde regel hebben ingevoerd als Patrick Jansssens. Maar dit ter zijde.
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door brutus »

cd_BE schreef:
Het is dankzij M.A.G. dat de 19 andere gemeente naar schouppe zijn gestapt en niet dezelfde regel hebben ingevoerd als Patrick Jansssens. Maar dit ter zijde.
het is dankzij de RECHTSONZEKERHEID dat de 19 andere gemeente naar schouppe zijn gestapt en niet dezelfde regel hebben ingevoerd als Patrick Jansssens.

het is onwettelijk tout-court, die andere gemeenten wachten gewoon het definitieve oordeel af, niks meer niks minder
als het wettelijk geregeld word is het bij die andere 19 net als in antwerpen

ze gaan stillekes een wet maken, die er even stil doorduwen en dan staan we voor voldongen feiten en dan gaat aktie zelfs niet veel meer helpen, tis nu VOOR het wettelijk word dat er moet gereageerd worden

edit, bijgevoegd :

@cd_be dit is een topic op extreme4x4, je probeert overal die rit te dwarsbomen, hopelijk steekt ge evenveel moeite in uw eigen initiatief, tzal nodig zijn want ik ga er u op afrekenen.. vergeet nooit dat hoge bomen veel wind vangen en in deze ben jij een hoge boom
Even voor de duidelijkheid.

M.A.G. en code groen zijn het niet eens met deze rit. (Zeer domme zet)

Quadrijders die meerijden met de protest rit geven Patrick Janssen en de ander 19 steden munitie om de quad overal te verbieden. Als dat het doel is om 4 oktober de laatste keer met je quad te rijden moet je zeker gaan. Maar M.A.G. bewandeld het pad van dialoog, en de politiek kennende is dit de lange weg.

Door dat ik naar de raad van staten ben gestapt zijn er 19 steden die wachten met een verbod en het via Brussel willen doen. Als er M.A.G. quad leden meedoen met de rit dan is alles waar we voor vechten verloren. Dus de reden waarom er in 19 andere steden nog met een quad gereden MAG worden is omdat WIJ hebben aangetoond dat Antwerpen ergens een foutje heeft gemaakt.

Zonder MAG waren er nu 20 steden met een verbod in plaats van 1.

Het is een vrij land, maar als je een beetje gevoel van vrijheid hebt heeft de geschiedenis ons geleerd dat geweld en protest altijd de LAATSTE oplossing is.
Wat quad magazine ook beweert; Schouppe wil GEEN bord. En de man die over de werkgroep gaat of er een bord komt of niet. Vraagt altijd de mening van M.A.G.
Dus op federaal niveau is M.A.G. gekend. Een betoging of protestrit is altijd het laatste wat je doet, als de mensen niet willen luisteren. Wat nu niet het geval is.

Het is niet omdat Janssens niet met één iemand NIET wil praten dat hij met niemand wil praten.

Ik kan enkel maar oproepen om thuis te blijven, want deze rit is munitie geven aan elke stad die quads wil verbieden.

En dit komt niet van mij persoonlijk, maar van M.A.G.
en de antwoorden :
pasief toekijken , is volgens u een beter idee?????
wie heeft het over geweld, volgens mij zal deze rit in alle rust verlopen, ik weet niet waarom daar het woord geweld moet gebruikt worden, en,
waarom er geweld zou bij te pas komen???, ik denk niet dat daar iemand op uit is,
MVG Hellrider, en tot zondag,,,,
Indien ik dichterbij woonde en niet in Nederlands Limburg zou ik er zeker zijn bij deze rit.

De rit is geoorloofd en in mijn ogen een goede zaak.

Het is niet de ver van mijn bed show daarzo.

Vandaag Antwerpen en volgend jaar Maastricht.

Echt niet

Daar is het voorlopig een gelopen zaak maar u kunt u makkers daar steunen/ een hart onder de riem steken door mee te rijden.

Er zijn diverse wegen die leiden naar Rome en dat is toevallig niet alleen die van t M.A.G.
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

@ brutus, wij proberen niets te dwarsbomen, ieder doet wat hij / zij wil, wij zeggen gewoon wat MAG ervan denkt.

En dat van hoge bomen pff .. hij doet er tenminste iets aan, de meeste zitten gewoon op hun gat af te wachten omdat ze te lui zijn, te gierig om 30€ uit te geven om MAG te steunen en alleen maar klagen en roepen hoe het moet, en wat er verkeerd gedaan word en bla bla bla ..

Dat mijn laatste reactie hierop...
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Plaats reactie