Pagina 5 van 12

Re: Vastgereden quads

Geplaatst: vr 06 nov, 2009 11:23
door Belgian Pro
ja zo een diff lock is wel interessant maar is het waar dat je dat liefst enkel mag gebruiken als jeje stuur recht houdt?

Re: Vastgereden quads

Geplaatst: vr 06 nov, 2009 11:46
door petern
Ja, de difflock is super maar alleen gebruiken indien je haar echt nodig hebt.
Indien ingeschakeld kun je maar zeer moeilijk bochten werk doen en de quad/auto krijg je bijna niet de bocht om.
Wat ook een nadeel is dat indien je een steile helling omlaag gaat en je hebt om een of andere reden de difflock gebruikt je deze zeer moeilijk weer kunt uitschakelen omdat t gewicht van de machine dit verhinderd.

Maar de difflock is natuurlijk een een luxe net zoals 4x4 een winch of stuurbekrachtiging. :)

toen ik nog een kijmco 250 had deden we ook dingen waarbij we flink vast zaten maar met een lang touw en veel geploeter/ zweet kwamen we toch los.
Duurder alleen wat langer. :D
Ik heb ook nog een kleine bruin 4x4 gehad zonder difflock en daar kwam je er ook wel mee.
Naar eens je difflock hebt gehad wil je niet meer zonder.
Lang leve de luxe :bier:

Re: Vastgereden quads

Geplaatst: vr 06 nov, 2009 12:20
door Belgian Pro
die luxe moet je dan wel betalen he :lol:

Re: Vastgereden quads

Geplaatst: vr 06 nov, 2009 13:44
door Boncari
Sportquads gaan "lastig" de bocht door, omdat de achterwielen allebei even hard draaien. Daardoor gaan de wielen wringen. Als je difflock aan hebt dan geld dit ook voor de voorwielen, dus moet je zwaar sturen en komen er grote krachten op de tandwielen etc! ;)
Zo duidelijk?? :)

Re: Vastgereden quads

Geplaatst: vr 06 nov, 2009 17:12
door raptor350
Boncari schreef:Sportquads gaan "lastig" de bocht door, omdat de achterwielen allebei even hard draaien. Daardoor gaan de wielen wringen. Als je difflock aan hebt dan geld dit ook voor de voorwielen, dus moet je zwaar sturen en komen er grote krachten op de tandwielen etc! ;)
Zo duidelijk?? :)
gewoon driften door die bocht !!
Heb ik geen last , van die wringende wielen , schuiven goed door de bocht :buig: :D

Re: Vastgereden quads

Geplaatst: vr 06 nov, 2009 17:19
door AdlyRS
ja maar een 4x4 heeft (bijna)altijd onafhankelijke vering en dan moet je heel wat oefenen voor je kan driften

Re: Vastgereden quads

Geplaatst: vr 06 nov, 2009 19:31
door cyclonedriver
AdlyRS schreef:ja maar een 4x4 heeft (bijna)altijd onafhankelijke vering en dan moet je heel wat oefenen voor je kan driften
Of je hebt een torsiebaar ..........

Re: Vastgereden quads

Geplaatst: vr 06 nov, 2009 19:45
door Belgian Pro
mijn vader zijn kawa (kvf650) heeft nog een vaste as ;)
heeft zijn voordelen en nadelen, quad is wel speelser maar wel 1 veer ipv 2

Re: Vastgereden quads

Geplaatst: vr 06 nov, 2009 19:58
door petern
hoe bedoel je 2 veren?
achter 2 veren achter elkaar?

Re: Vastgereden quads

Geplaatst: vr 06 nov, 2009 20:06
door Belgian Pro
nee, gewoon 2 veren achteraan bij een utility quad ...
independent suspension of hoe noemt dat

Re: Vastgereden quads

Geplaatst: vr 06 nov, 2009 22:11
door AdlyRS
IRS= Independent Rear Suspension

dat houd in dat je achter ook a-armen hebt die onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen

Vastgereden quads

Geplaatst: zo 08 nov, 2009 23:37
door petern
die goeie ouwe tijd :buig:


Afbeelding

Afbeelding

Re: Vastgereden quads

Geplaatst: zo 08 nov, 2009 23:45
door scoops
mooie optie die Gun holder aangebracht

Re: Vastgereden quads

Geplaatst: ma 09 nov, 2009 13:12
door Boncari
Prachtig! :D
Zo'n laag sneeuw lijkt me altijd nog leuk!! :)

Re: Vastgereden quads

Geplaatst: ma 09 nov, 2009 15:22
door petern
Rijden in hoge sneeuw, mieer dan 40 cm is bijna niet te doen .
Je grondplaat duwt je omhoog en de wielen komen los v/d grond.
In mijn geval dan want ik en mijn machine wegen niet veel.

Hier wat meer sneeuwplaatjes in de eifel
http://www.slide.com/r/yNuHQuI6vT-s9Z2h ... bedded_url