Re: Raptor 700 Achteras herstelling + Winterkuis
Geplaatst: vr 02 apr, 2010 14:08
Linkarm bevestigen aan je achterbrug en kader:
Zo moet het eruit zien: vergeet die onderste nippel en diegene bij de bevestiging op je kader niet:
Begint er al wat op te lijken:
Toch mooi met die achteras :
Die 2 rubberen ringen die je hier ziet, daarvan was er eentje wat versleten, helemaal uitgerokken, heb de beste langs de binnenkant gestoken want daarover komt die bevestiging voor je remklauw, de buitenste blijft vrij:
Even een kleine handleiding voor diegenen die dit werk ook moeten doen en het willen besparen om 5keer die achteras er terug te moeten uitnemen :
- Steek de achteras er nog niet in
- Plaats de bevestiging voor het tandwiel op de achteras en vergeet het circlipje niet.
- Plaats de bevestiging voor de remklauw terug op zen plaats, deze schuift over het stukje van de bus dat uitsteekt langs de rechterkant van de achterbrug.
- Edit: om geen 6keer de achteras eruit te halen: vergeet de circlip niet van de bevestiging voor de remklauw!
- Plaats de remschijf en duw deze goed in de lager (dus nog niet op de achteras! je schuift die er zo dadelijk door)
- Leg je ketting al klaar zodat deze al over je achteras gaat.
- Steek de achteras langs de linkerkant erin en schuif (met wat kracht) door tot die er goed insteekt. Zorg ervoor dat de bevestiging voor het tandwiel goed in de lager gaat.
- Kijk na of de rubbers naast de lagers mooi aansluiten zoals je op volgende foto's zal zien.
Rubber moet goed aansluiten:
Nog een klein vraagje:
Maakt het uit hoe die busjes erop zitten? Is dit vrije keuze naar hoe je breed je wil of moeten ze in een bepaalde volgorde?
Of zo?
Zo moet het eruit zien: vergeet die onderste nippel en diegene bij de bevestiging op je kader niet:
Begint er al wat op te lijken:
Toch mooi met die achteras :
Die 2 rubberen ringen die je hier ziet, daarvan was er eentje wat versleten, helemaal uitgerokken, heb de beste langs de binnenkant gestoken want daarover komt die bevestiging voor je remklauw, de buitenste blijft vrij:
Even een kleine handleiding voor diegenen die dit werk ook moeten doen en het willen besparen om 5keer die achteras er terug te moeten uitnemen :
- Steek de achteras er nog niet in
- Plaats de bevestiging voor het tandwiel op de achteras en vergeet het circlipje niet.
- Plaats de bevestiging voor de remklauw terug op zen plaats, deze schuift over het stukje van de bus dat uitsteekt langs de rechterkant van de achterbrug.
- Edit: om geen 6keer de achteras eruit te halen: vergeet de circlip niet van de bevestiging voor de remklauw!
- Plaats de remschijf en duw deze goed in de lager (dus nog niet op de achteras! je schuift die er zo dadelijk door)
- Leg je ketting al klaar zodat deze al over je achteras gaat.
- Steek de achteras langs de linkerkant erin en schuif (met wat kracht) door tot die er goed insteekt. Zorg ervoor dat de bevestiging voor het tandwiel goed in de lager gaat.
- Kijk na of de rubbers naast de lagers mooi aansluiten zoals je op volgende foto's zal zien.
Rubber moet goed aansluiten:
Nog een klein vraagje:
Maakt het uit hoe die busjes erop zitten? Is dit vrije keuze naar hoe je breed je wil of moeten ze in een bepaalde volgorde?
Of zo?