Pagina 5 van 13

Geplaatst: ma 26 jul, 2004 19:25
door sjarty
zeg het nog is , voor mij geen tweedehands , geen centjes geen speelgoedjes is mijn motto :(
heb dit voorgehad met een motto en had er ook niet zot mee gedaan :evil:
gewoon heel triestig , zulke dingen maar ja ze gebeuren nu eenmaal :(

Geplaatst: ma 26 jul, 2004 19:27
door El Speady
Teunie schreef:Ik vind het ook vreemd maar aan de andere kant, op een gegeven moment kan zo'n zuiger op zijn, vooral bij een 2takt, en dan is het afgelopen.

Maar even terzijde, rij je de quad ook goed warm of ga je direct al aan het gas hangen als je gaat rijden? (misschien domme vraag)
Een 2takt is namelijk makkelijk kapot te rijden.
Andere manier is hoge toeren draaien en dan het gas loslaten. Dan krijgt hij namelijk geen smering meer en is het ook zo afgelopen.

Geen kritiek op jou hoor, maar ik weet natuurlijk ook niet wat jouw ervaring is met 2takts.
Nog niks hoge toeren hoor...En tegen dat ik van bij mij tot aan het bos ben tegen +- 50 pu is het quadje op bedrijfstemperatuur.Affin hij is nu binnen bij Piranha...Het bestek zal volgen.En volgens die techniekers maakte ik zeker geen fout ! Dus dat niemand komt vertellen dat het aan mij ligt...Sorry sta een beetje scherp.

Geplaatst: ma 26 jul, 2004 19:27
door koeke
Ge moet der altijd een beetje geluk mee hebben. Maar das me nieuwe dingen ook zo , ge hebt dan wel garantie maar ge zultzien da der pas iets stuk ga wanneer deze is afgelopen :evil:

Geplaatst: ma 26 jul, 2004 19:30
door Teunie
El Speady schreef:
bansheefreak schreef:dit vind ik wel heel vreemd hoor.aan die blaster is nog nooit in 4 jaar tijd iets aan gekomen buiten een stel lagers.volgens mij heb je toch iets heel raars mee gedaan :? .
Hela...Ik beticht hier niemand en ik ben nog maar aan het leren en haalde er ZEKER nog geen rare toestanden mee uit ! Best op je woorden letten.
Hij bedoelt het niet verkeerd hij wil alleen maar zeggen dat die Blaster al die jaren het in beste staat verkerende quadje uit ons quadpark was en dat het nu opeens helemaal fout gelopen is.

Zoals ik al zei, het kan van de ene op de andere dag opeens afgelopen zijn, het blijft mechanica.

Geplaatst: ma 26 jul, 2004 19:36
door El Speady
Teunie schreef:
El Speady schreef:
bansheefreak schreef:dit vind ik wel heel vreemd hoor.aan die blaster is nog nooit in 4 jaar tijd iets aan gekomen buiten een stel lagers.volgens mij heb je toch iets heel raars mee gedaan :? .
Hela...Ik beticht hier niemand en ik ben nog maar aan het leren en haalde er ZEKER nog geen rare toestanden mee uit ! Best op je woorden letten.
Hij bedoelt het niet verkeerd hij wil alleen maar zeggen dat die Blaster al die jaren het in beste staat verkerende quadje uit ons quadpark was en dat het nu opeens helemaal fout gelopen is.

Zoals ik al zei, het kan van de ene op de andere dag opeens afgelopen zijn, het blijft mechanica.
Wij kregen beeld en uitleg van dien technieker en ik maakte geen maar ook geen enkele fout...Affin helaas...Ik stak er al mijn laatste centen in en nu moet ik deze kosten nog dragen...En dat doe me pijn voor de ogenblik...En ik kan mijn ouders daar niet mee gaan lastig vallen...

Geplaatst: ma 26 jul, 2004 19:51
door bansheefreak
mijn blaster(niet die van patje) liep ook goed tot dat .... hij gewoon in eens alles toegooide. zoiets kan gebeuren van het een op het ander moment.vind het best erg voor je.heb dit nu ook al 2 keer voor gehad.1keer met mijn blaster en 1 maand geleden met mijn banshee.

Geplaatst: ma 26 jul, 2004 20:02
door El Speady
bansheefreak schreef:mijn blaster(niet die van patje) liep ook goed tot dat .... hij gewoon in eens alles toegooide. zoiets kan gebeuren van het een op het ander moment.vind het best erg voor je.heb dit nu ook al 2 keer voor gehad.1keer met mijn blaster en 1 maand geleden met mijn banshee.
Het gebeurde in een kleine bocht waar in niet eens moeite moest doen om mijn stuur vast te houden en misschien tegen 40 pu...Dus ik moest zelfs het gas niet lossen.En de quad was nog maar 10 minuten aan het rijden...Kon zelfs niet eens overhit zijn...Ik piekerde me zelf al zot of het mijn fout was of niet...Ik was blij toen de technieker me vertelde dat het pistonneke op was...

Geplaatst: ma 26 jul, 2004 20:20
door Ludovic 250
wat ik lees van een 125 in een blaster,wie zegt dat dit niks is heeft het nog nooit gezien.
op bqr is er iemand die een suzuki 125 in een shee heeft ligge en die gaat vooruit,de blaster kan hem bijna niet bijhouden,de eml met een 125 in is iets anders omdat dit een race kader is

Geplaatst: ma 26 jul, 2004 20:38
door Ralph
Waarom zou je een 125cc in een Banshee gooien :?

Geplaatst: ma 26 jul, 2004 22:29
door SlOoT
Ralph schreef:Als je een vented frontfender neemt kun je daar je radiator achter plaatsen.
Ik heb dit gezien bij Van der Ham in nieuwland, een geel met zwarte Blaster met een KX125 blok. Als ik me niet vergis was die van iemand hier op het forum.
En die had inderdaad ook de waterkoeling voorop en ook zo'n vented frontfender systeem. :wink:

Geplaatst: di 27 jul, 2004 04:40
door Robby
kzie ecvht niet in voor wat je er een 125cc blok zou inleggen als er perfect een 250 inpast, heb ze al van alle merken in een blaster weten liggen, ktm, kawasaki, yamaha yz, zelfs al een maico.
greetz

Geplaatst: di 27 jul, 2004 07:01
door Teunie
Ralph schreef:Waarom zou je een 125cc in een Banshee gooien :?
Misschien om in een bepaalde raceklasse te mogen rijden waar gekeken wordt naar het aantal cc's.
Met een 125 cc zou je in de 200cc klasse mogen rijden bijvoorbeeld, waar je met een Banshee niet in komt.
En als het Bansheeframe je beter bevalt als een Blasterframe dan is de keuze natuurlijk snel gemaakt.

Geplaatst: di 27 jul, 2004 08:24
door Ralph
Het frame zou inderdaad het enige voordeel zijn, voor de motor hoef je het niet te doen :)

Ronnieb had een Kawa 250 blok in z'n Blaster.

Geplaatst: di 27 jul, 2004 10:04
door Mika
250 twee takt is wel al een bom om mee te beginnen denk ik !

Maar ja, zien wat de kosten van eventuele reparatie zijn en dan vergelijken met aankoopprijs van een compleet nieuw blok

Geplaatst: di 27 jul, 2004 14:47
door keesie
SlOoT schreef:
Ralph schreef:Als je een vented frontfender neemt kun je daar je radiator achter plaatsen.
Ik heb dit gezien bij Van der Ham in nieuwland, een geel met zwarte Blaster met een KX125 blok. Als ik me niet vergis was die van iemand hier op het forum.
En die had inderdaad ook de waterkoeling voorop en ook zo'n vented frontfender systeem. :wink:
kx 250, geen 125