zoontje voor op mn quad

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
quaddevil
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: zoontje voor op mn quad

Bericht door quaddevil »

petern schreef:een ieder vindt het de normaalste zaak van de wereld dat men een rijbewijs moet hebben alvoren een quad/voertuig te mogen besturen.

na t lezen hier ben ik nog meer overtuigd van mijn opvatting dat

t tijd zal worden dat men een bewijs van opvoedingsbekwaamheid moet kunnen overleggen alvorens een kind te mogen verwekken.
Chapeau!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quaddevil
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door quaddevil »

quad-racerrr schreef:Volledig met kwatter eens.

De een laat zijn kind al vroeg aan de drank en/of roken. Van de een mogen ze nog niet eens als ze 20 zijn met hun vriendin op de slaapkamer zitten. Laat staan slapen.

Zo bepaald ieder het geen wat zijn kind mag.
Ook met het mee mogen op de quad.
Als ik later een kind zou hebben en hij/zij zou het geweldig vinden om mee te gaan, dan zal ik er voor zorgen dat hij mee kan zoals kwatter aan geeft op toch een veilige manier!

Maar hier kunnen we lang over in discussie gaan.
De een vind het verkeerd en andere( waaronder ik) vind het geen probleem mits het op een veilige manier is.

Het gaat erom dat wanneer je je kind mee neemt, je het veilig doet!
Zo niet moet je er niet aan beginnen als je kind je lief is.

Oja, een ongeluk zit in een kleine hoek. DUS VOOR DE MENSEN DIE DENKEN DAT DOOR JE KIND MEE TE NEMEN OP DE QUAD, JE MET ZIJN LEVEN SPEELT. HOUD HEM DAN AUB ZIJN HELE LEVEN BINNEN. Want er hoef maar een malloot rond te rijden waardoor hij wordt aangereden als hij buiten op de fiets zit of oversteekt lopend......

Dus kom aub met andere onzin :?
Tja, ik denk dat er genoeg onzin in bovenstaande quote staat om ook nog eens andere te vragen naar aanvullende onzin.

Laten we hopen dat bij het verwekken van uw kind uw wederhelft wel alle voorzorgsmaatregelen neemt in de opvoeding van jullie kind.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, de meer hoekjes men confronteert des te meer kans heeft men op een incident. Een kind voor op een quad zal bij een frontale botsing of acute rem-actie, acceleren als een leven projectiel en eindigen tegen de eerste de beste obstakel.
Een kind opvoeden is de balangrijkste en moeilijkste opdracht in het leven van een ouder, vreend genoeg is juist voor deze proef, geen opleiding of kwalificatie nodig. We moeten hopen op gezond verstand van ouders. :!:
kwatter
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door kwatter »

Echt wel een kindertuin hier ,vraag mij af of hier nog gereden wordt eigenlijk men heeft hier meer werk met iedereen van zijn gelijk te overtuigen dan met het genieten van de hobby op zich en zoals ieder het zelf wenst.
quaddevil
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door quaddevil »

kwatter schreef:Echt wel een kindertuin hier ,vraag mij af of hier nog gereden wordt eigenlijk men heeft hier meer werk met iedereen van zijn gelijk te overtuigen dan met het genieten van de hobby op zich en zoals ieder het zelf wenst.
Zoals ieder het wenst of zoals het volgens de wet mag en met veiligheid voor kinderen. Succes met uw levensvisie ( en het risico van anderen in uw omgeving). Het forum lijkt mij om buiten het rijden om ook het een en ander te bespreken. Kan ik uit uw naieve antwoord opmaken dat u naast uw kind voor op de quad ook een laptop heeft waarmee u online op dit forum bent. Sta svp open voor belangrijk kritiek dat uw leven en dat van een ander meer waarde zal geven, zodat u nog heel lang op een veilige manier van uw quad kunt genieten.
kwatter
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door kwatter »

Het één en ander bespreken ok maar niet UW mening voor iedereen laten gelden ,ik heb trouwens met MIJN levensvisie nog nooit iemand in gevaar gebracht en heb in het allerminst nood aan uw "wijze raad".
Mijn kids hebben denk ik in veel opzichten meer discipline dan er ooit bij u zal te vinden zijn en ben ik blij dat mijn kids niet moeten opgroeien in een bekrompen wereld waar alleen de grote mensen het voor het zeggen hebben ,mijn kleinste rijd op z'n zesde al zelf als de beste quad en ben ik trots op en dat heeft hij niet geleerd door altijd langs de kant te staan lekkerbekken hoe zijn papa met z'n speelgoed mag spelen waar hij niet mag aankomen.

Kan ik uit uw naieve antwoord opmaken dat u naast uw kind voor op de quad ook een laptop heeft waarmee u online op dit forum bent
En ipv kritiek te geven op wat anderen volgens u doen kan u misschien eens kijken naar uzelf ,maar ik denk als ik u zo bezig hoor dat u de perfectie bent wat betreft regels en wetten naleven hé.Wees gerust dat ik van het leven en het quadrijden geniet en kijk nog eens goed in al de bovenstaande berichten ,daar zal u lezen dat ik géén verdediger ben van het voorop zitten want ik denk dat u mij niet helemaal juist begrepen hebt.
Slaap goed
petern
Quadrider
Quadrider

Bericht door petern »

Ook deze ouder heeft/had vertrouwen in de opvoeding die ze in haar kind investeerde.

De hele uitspraak op:

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=AU6757" onclick="window.open(this.href);return false;

Datum uitspraak: 14-11-2005
Datum publicatie: 24-11-2005
Rechtsgebied: Straf
Soort procedure: Eerste aanleg - meervoudig
Inhoudsindicatie: Veroordeling terzake 307 van het Wetboek van Strafrecht. Een moeder heeft haar minderjarige dochter samen met een vriendinnetje op een quad op de openbare weg laten rijden. Er ontstaat een ongeval met de quad, waarbij het vriendinnetje schedelletsel bekomt. Het vriendinnetje overlijdt aan de gevolgen van het letsel. Naar het oordeel van de rechtbank is er sprake van ''schuld'' bij verdachte zoals bedoeld in artikel 307 van het Wetboek van Strafrecht nu verdachte er niet voor heeft gezorgd dat de sleutel van de quad zodanig was opgeborgen dat de kinderen er niet bij konden. Voorts heeft zij er niet voor gezorgd dat de kinderen niet bij de quad konden komen en heeft zij niet verhinderd dat de kinderen er mee konden rijden. Ook heeft zij niet ingegegrepen toen haar dochter en het vriendinnetje met de quad rond reden.
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Dit is toch even heel wat anders dan je kind meenemen op de quad. :Wink:
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Bericht door cilinderhead »

Kijk is wat handig : http://link.marktplaats.nl/358109425" onclick="window.open(this.href);return false;
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
stephkewillems1
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door stephkewillems1 »

laten we nu samen zoeken naar een dodelijk ongeval van een kind die uit zijn voordeur stapt en onder een auto loopt<;dan kunnen we auto's in het algemeen schrappen van ons leven.groot verschil tussen uw kind ne keer mee pakken op de quad.en als ge bedoeld dat als ge hem leert hoe hij kan rijden met de quad,hij er automatisch domme dingen mee zal doen.dan is er maar 1 remedie voed uwen kleine of meerdere,op de juiste manier op .maar door een kind veel te verbieden omdat ge te tam zijt om de moeite te doen om het op de juiste aan te leren,werkt ge alleen maar in de hand dat hij of zij uit zichzelf de dingen gewoon probeert zonder uitleg of begeleiding.(alle gevolgen vandien) voor mij het enigste dat ik nog wil zeggen is
" gebruik uw gezond verstand "

grtz :buig:
petervee
Quadrider
Quadrider

Bericht door petervee »

Voor op zou ik de kleine man in iedergeval niet doen... ook al is hij misschien klein en 7 jaar

Er zijn voor op de motor quad en brommer kinderzitjes.. deze worden met riemen vast gemaakt
en rusten dan op het zadel van het voertuig. Los daarvan zou ik nog een soort gordel of band omdoen die
jullie bij elkaar houd op de quad. (edit) Er bestaat een tuigje wat de kids en bestuurders aan elkaar
vast knoopt.

Er is een aflevering geweest ooit van BLIK op de WEG met een kleintje achter op de motor wat inslaap
viel en omhoog werd gehouden door de bestuurder ( zonder gordel, harnas of tuigje )
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
XeromeX
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door XeromeX »

Zou het dus nooit doen, neem wel eens nichtjes en neefjes mee op de monkey, maar dan rijd ik op eigen terrein met een gangetje van 20 hooguit.

Zo'n quad is toch ff heel wat anders, zeker als je er mee de openbare weg mee opgaat....
Je moet zelf weten wat je doet, maar als je kind verongelukt omdat je ff de stoere pappie wilde uithangen, zeg dan niet dat je niet gewaarschuwd was.
Yamaha Raptor 700
BJ [eind] 2006

Mods:
DMC Force 4 Duals
Powercommandor 5
Baby blue wire mod
Monster Intake
K&N High-Flow Filter
Vapor KM Teller
Powermadd Handkappen + Spiegels
Tusk Alu Tankdop
15/36 vertanding
ktm_driver
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ktm_driver »

wel geinig dit door te lezen,

quaddevil stelt een vraag, of hij op de openbare weg mag met een kind voorop,
vervolgens gaat het over landweggetjes en kort stukjes bos! haha

ik zeg zo ! heb geen kinderen wel neefjes :) kort stukje bos, rondje op je eigen weg, bos paadje, met je neefje zoontje nichtje achterneefje dochter achternichtdochterneef is goed te doen!\ natuurlijk kan hij vallen maar dat kan ook van de trap

wat de vraag steller vraagt, of er kind voorop mag als hij quad rijd, denk ik aan een zondag middag toeren!, zo ook door druk verkeer waardoor de kans veeel en veel groter word dat er een keer hard geremd moet worden en dit dus levens gevaarlijk is~!

van de politie mag dit absoluut niet! iemand voor op is artikel 5? omdat het gevaar veroorzaakt voor bijv. anderen!

dus ga alsjeblieft niet een toerit vergelijken met een stukje bospad met je neefje voorop want daar ga ik een beetje van huilen!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

haha :lol: is dit topic nu nog niet afgerond?
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
ktm_driver
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ktm_driver »

:bier:
Plaats reactie