Re: Daan's CT-Racing Banshee SM
Geplaatst: do 20 jan, 2011 23:10
Gisteren en vandaag weer lekker met de Banshee in de weer geweest.
Vanmorgen zijn de onderdelen pas naar de coater gebracht, omdat er gisteren nog 2 beugels op het frame gelast moesten worden tbv de voorlampen...heb een besluit genomen, alles wordt hoogglans zwart.
Gisteren ben ik dan aan het motorblok begonnen. De olie afgelaten en de carterkap gedemonteerd. Deze is ook mee naar de coater.
Vanmiddag begonnen aan het demonteren van de cilinders. Daarbij kwam aan het licht dat de linker cilinder een x iets te arm gelopen had, of te veel belast was icm te weinig koeling. Dit was te zien aan de bruine vlek aan de zijkant van de zuiger (warmloper). Aan de cilinderwand was verder niks te zien. Ik heb het blok vanavond even meegenomen richting MCG in Maaseik. Daar worden om het helemaal goed te doen beide cilinders gehoond en er zijn 2 nieuwe Wiseco 65,00mm zuigers besteld + de benodigde nieuwe pakkingen. Bij nadere inspectie van de rest van het blok, bleek dat dit gelukkig dik in orde was
De rest van de avond heb ik me bezig gehouden om de pakkingvlakken mooi schoon te maken en heb ik de cilinderkop en de radiator behandeld met hittebestendig zwart. Ook hebben de Goldspeed nerfs een opknapbeurtje gekregen (moeten nog gepolijst worden).
Vanmorgen zijn de onderdelen pas naar de coater gebracht, omdat er gisteren nog 2 beugels op het frame gelast moesten worden tbv de voorlampen...heb een besluit genomen, alles wordt hoogglans zwart.
Gisteren ben ik dan aan het motorblok begonnen. De olie afgelaten en de carterkap gedemonteerd. Deze is ook mee naar de coater.
Vanmiddag begonnen aan het demonteren van de cilinders. Daarbij kwam aan het licht dat de linker cilinder een x iets te arm gelopen had, of te veel belast was icm te weinig koeling. Dit was te zien aan de bruine vlek aan de zijkant van de zuiger (warmloper). Aan de cilinderwand was verder niks te zien. Ik heb het blok vanavond even meegenomen richting MCG in Maaseik. Daar worden om het helemaal goed te doen beide cilinders gehoond en er zijn 2 nieuwe Wiseco 65,00mm zuigers besteld + de benodigde nieuwe pakkingen. Bij nadere inspectie van de rest van het blok, bleek dat dit gelukkig dik in orde was
De rest van de avond heb ik me bezig gehouden om de pakkingvlakken mooi schoon te maken en heb ik de cilinderkop en de radiator behandeld met hittebestendig zwart. Ook hebben de Goldspeed nerfs een opknapbeurtje gekregen (moeten nog gepolijst worden).