Er is meer als rechtdoor rijden op vlakke rechte stukken hé?
Ik heb een 250, 450, 700 en 990 gereden. Kan je verklappen dat ik met de 250 sneller was als de 700 en
de 990. (450 denk ik ook zelfs) 990 heeft 100 pk op de achterwielen staan!
Alleeeen de 700/990 houd ik op de niet vlakke rechte stukken niet, ik kan met me 63 kg het gewicht
gewicht van de 700/990 niet compenseren. 450 wel, 250 nog beter. Een 250 ligt het gewicht van
het blok relatief laag (en lichter), een raptor 350 ligt dat een stuk hoger. Wanneer je een bocht in duikt
zorgt dit gewicht ervoor dat die wil gaan rollen. Dan kun je compenseren met je eigen gewicht
door ernaast te gaan hangen. Ook al heb je 100 pk, als je moet gaan remmen voor een bocht om
er niet uit te vliegen ben je voordeel al kwijt. Dit geld ook voor sprongen gaten en kuilen, een
250 kan ik beter of wel corrigeren zodat ik gas kan blijven geven een 990 kan ik dat niet.
Oftewel als je gaat crossen is hele verhaal dat 350 per definitie sneller is totaal onzin, een man
van 100 kg kan er sneller mee zijn omdat die wel het gewicht heeft om hem te compenseren in
de bochten etc.
Maar ga het gewoon proberen, probeer beide quads is op te tillen en paar korte bochten enzo
te maken.
Een andere reden waarom je een grotere quad zou nemen is je eigen lengte, je zit klem op de quad
dan heb je weinig andere keus... Maar meeste crossers zijn ook geen 2 meter
En over vermogen, als je rechtdoor gaat rijden dan e-atv pakken die kan harder over hobbels dan
welke quad dan ook en dan dat je leven lief is