Ja dat toeren is een feit. Ik heb de outlander ook nog steeds niet int echt gezien. Kan eigenlijk niet he.
Zonder meer, de renegade ging als een speer. Maar hoe komt t dan dat deze wat tammer is? Of is deze quad meer voor te touren en de renegade voor cross?
Maar ik vind de cvt een mooi staaltje techniek. Maar dat vind ik eigenlijk bij de meeste a-merk quads. Is gewoon over nagedacht
Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 20:29
door Jazzy
Ik weet niet waar het verschil in zit. Moet wel zeggen dat mijn Renegade opvallend snel was, dat zag je wel met die sprintjes tegen een 1000cc. Maar de Renegade woog 270 kilo, mijn Outlander weegt 320 kilo. De Renegade had een sportdemper en was flink losgereden, de Outlander heeft 4000 rustige toerkilometers achter de rug van een dame van middelbare leeftijd.
Maar ik heb het gevoel dat hij wat vlotter wordt nu ik er een tijdje mee rijdt. Binnenkort maar eens een koppelingskitje er in om hem net wat scherper te maken.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 20:38
door Boncari
Ik vind het maar onzin om met een absolute A-merk quad uit het topsegment rustig aan te doen om de riem te sparen.
Je hebt een quad met veel vermogen om dat ook te gebruiken. Vanuit stilstand volgas geeft gewoon een grotere kick dan eerst even rustig op gang komen. Als je vast kom te zitten ed omdat je zuinig bent met je quad dan heb je alsnog niets bereikt.
Wat maakt het uit om de riem bij 4000 ipv bij 5000 kilometer te vervangen??
Begrijp niet dat ik niet zuinig ben op mijn quad, daar weten Jazzy en Jascon McCoy alles van.
Bij een sportquad met ketting, zoals ik heb, krijgt de ketting ook grotere klappen als je de koppeling laat schieten oid. Ik heb een quad om deze te gebruiken en deze moet gewoon presteren als ik dat wil, als je de quad dan netjes onderhoud is het absoluut geen probleem. Ik vervang liever de ketting een keer vaker dan dat ik de quad niet volledig kan gebruiken.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 21:24
door xScorxPiusx
Ehmmm het is waar je dat lat ''zuinig'' stelt... 1000cc is flink wat, als je in 1 X volgas weg geeft dat geeft me toch een kracht.. Er moet altijd 1 punt als 1ste breken, als de quad geen riem had en je ging er iederkeer mee volgas etc etc dan moet er IETS breken maar wat? de differentieel? nee die is stevig de wielen? nee dat is ook stevig en dan ga je al snel naar de inwendige delen van de quad...
Je kan met de outlander heus wel snel rijden maar sprintjes, kan maar het is en blijft een utility quad.. Op papier is hij misschien sneller maar uit voorzorgs maatregelen...
EDIT:
Bij schakelquads breekt er dan niks maar stikt je motor
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Geplaatst: wo 05 sep, 2012 21:39
door Jason McCoy
Stikt je motor??? Als ik vanuit stilstand mn gas vol los ruk dan stikt er niks hoor.
Nah ja ik ben ook zuinig op mn quad maar dat houd niet in dat i van alles meemaakt hahaha
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Geplaatst: do 06 sep, 2012 07:23
door Ardjuh
Boncari schreef:Ik vind het maar onzin om met een absolute A-merk quad uit het topsegment rustig aan te doen om de riem te sparen.
Je hebt een quad met veel vermogen om dat ook te gebruiken. Vanuit stilstand volgas geeft gewoon een grotere kick dan eerst even rustig op gang komen. Als je vast kom te zitten ed omdat je zuinig bent met je quad dan heb je alsnog niets bereikt.
Wat maakt het uit om de riem bij 4000 ipv bij 5000 kilometer te vervangen??
Idd, ga dan dammen.... kun je de stenen wat rustiger neer zetten..
Behalve lang in toeren begrenzer houden, dat is niet echt lekker... hehe
Goed onderhoud kun je hem wel goed houden, zeker een raptor.. ik heb die van mij helemaal total los gereden...
maar heeft nog geen 1x stil gestaan wegens motorische problemen.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Geplaatst: do 06 sep, 2012 07:46
door Jazzy
Tja, ik kan dat ook niet helemaal rijmen met wat anderen met hun Can-am doen. Iedereen gaat daarmee in de modder en het liefst natuurlijk voluit. Zit wat dat betreft meer op de lijn van Boncari, het ding is gemaakt om mee te gassen.
Als ik om de paar duizend kilometer een snaar van 100 euro moet vervangen dan zit ik daar niet mee. Een 450 cc quad is ook geweldig en niemand vind het raar om dan om de zoveel uur de hele zuiger te vervangen. Iedere quad heeft zijn zwakke plek en als je daar met een beetje verstand rekening mee kunt houden dan zit ik daar niet echt mee. Sta dus best open voor de opmerkingen van Paul, dat neem ik zeker mee.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Geplaatst: do 06 sep, 2012 21:32
door xScorxPiusx
Jason McCoy schreef:Stikt je motor??? Als ik vanuit stilstand mn gas vol los ruk dan stikt er niks hoor.
Nah ja ik ben ook zuinig op mn quad maar dat houd niet in dat i van alles meemaakt hahaha
Ik bedoel dan niet de eerste of 2de (of3de) versnelling
Maar ja, het is eigen keus al ram je met alles altijd volgas weg, niet warmdraaien etc dan zal je vaak in de schuur zitten .
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Geplaatst: do 06 sep, 2012 22:11
door Jason McCoy
Warm rijden doe ik niet aan. En al stamp ik in zn 4 weg dan nog trek ik een wheelie dus tja. Denk dat jij de raptor serie zwaar onderschat. Overigens denk ik ook niet dat Jazzy zo zachtjes rijd. Die zegt van wel maar als ik hem op een stuk grond zie rijden met heuveltjes dan gaat ook t gas open.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Geplaatst: vr 07 sep, 2012 07:54
door Jazzy
Wat ik me nou afvraag, op mijn Renegade had ik Bighorns zitten en ploegde ik overal door heen. Mijn Outlander heeft de originele ACT banden nog en zakt helemaal weg in zacht zand, met veel wielspin werkt hij zich er door. Als ik nu voor Maxxis Ceros ga, kun je dan nog een beetje door blubber heen komen?
Jazzy schreef:Wat ik me nou afvraag, op mijn Renegade had ik Bighorns zitten en ploegde ik overal door heen. Mijn Outlander heeft de originele ACT banden nog en zakt helemaal weg in zacht zand, met veel wielspin werkt hij zich er door. Als ik nu voor Maxxis Ceros ga, kun je dan nog een beetje door blubber heen komen?
Met Maxxis Ceros kom je een heel eind met wat meer gas geven, zelf heb ik ook een set en dat gaat goed in de blubber.Het filmpje is een Renegade 1000 bij havelte
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Geplaatst: vr 07 sep, 2012 08:42
door Ardjuh
Jazzy schreef:Wat ik me nou afvraag, op mijn Renegade had ik Bighorns zitten en ploegde ik overal door heen. Mijn Outlander heeft de originele ACT banden nog en zakt helemaal weg in zacht zand, met veel wielspin werkt hij zich er door. Als ik nu voor Maxxis Ceros ga, kun je dan nog een beetje door blubber heen komen?
Wat jij blubber noemt kom je wel doorheen met Ceros
Hangt af van de ondergrond, bij ons in de buurt is het veen en klei... zodra wij het over blubber hebben heb je op zijn minst een setje bear claws nodig. Alles minder is al snel kansloos....
Bij jullie in de buurt is het volgens mij meer zand/bosgrond, daar houd je wel wat grip op. Als je veel grip wilt moet je richting "schoepen" banden gaan, wat die bighorns, bear claws, Gorrilla etc. zijn.
Hier in schotland is het te vergelijken met Limburg, kom nagenoeg overal met straat bandjes.
Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot
Geplaatst: vr 07 sep, 2012 11:46
door Moerasrijder
De ondergrond bij havelte is zand, veel zand. En heeft een harde ondergrond, ik heb 2 september off road gereden op het terrein en hier waren ook modderpoelen waar crossmotoren en sportquads vast in kwamen te zitten en ik kwam er met gemak doorheen met mijn 'ceros'. ik zal vanavond wel een linkje hier zetten van mijn filmpje. Gaat mom moeilijk op de telefoon
Eerste indruk: Goede grip op de weg, heel voorspelbaar rijgedrag. In het terrein hebben ze bakken meer grip dan de originele ACT's, komt zelfs een heel end in de buurt van de Bighorns die ik op de Renegade had. En wat het meest opvalt is hoe comfortabel ze zijn in het terrein, je kunt goed merken dat ze een stuk breder en ook wat hoger zijn. Ben echt super tevreden.
Verder heb ik spoorberbreders laten monteren, achter ietsjes bredere dan voor. Hiermee licht hij veel stabieler op de weg en gaat een stuk strakker door de bochten. En last but not least, ik vind hem er een stuk dikker uit zien zo.