Pagina 5 van 12
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 13 jan, 2013 20:23
door yamahakoppel
moet gewoon licht en stoplicht hebben moet dan al lampjes met 2 draadjes in hebben of met een weerstand een 21w lampje in 2 standen zetten met weerstand gewoon licht en zonder weerstand remlicht
pinkers was ik ook aan het denken om kleine gelijk op quads te zetten ik heb ook al breedte lichtjes gezien gelijk op camion met pinker functie
in de box wou ik een derde stoplicht zetten vanboven
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 13 jan, 2013 21:31
door davy1982
zie er super uit me achterkapen van raptor
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 20 jan, 2013 10:29
door shuttle
Sjiek gemaakt af,
wanneer moet hij af zijn? en wil dat zeggen dat we met het forum deze zomer een weekend gaan doen
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 20 jan, 2013 10:49
door rob de sloper
Ziet er knap uit, als je geen problemen wil met de smurfen kijk je best eens aan welke regels de aanhanger moet voldoen...
Tegenwoordig moet er een COC attest aanwezig zijn, als je dit niet hebt zorg je er beter voor dat je zeker aan de regels voldoet.
Een quad alleen trekt al de aandacht, laat staan met een aanhangwagen eraan
Enkele dingen die ik uit het hoofd weet:
-lichten moeten op het breedste punt staan, dus even breed als je wielen.
-Wielen mogen niet uitsteken, indien wel moet er aan stootrand zijn van vooraan tot aan de wielen en van de wielen naar de achterlichten.
-Aanhangwagen moet voorzien zijn van een V-dissel.
-Verschillende reflectoren, enz.
Zoiets dus:
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 20 jan, 2013 11:48
door Jason McCoy
We leven hier in nederland hoor. Onder de 750 kg heb je al die regels niet en kan deze aanhanger er prima mee door. Gekeurd hoeft i ook niet te worden.
Ofwel dit karretje word een top ding!
Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 20 jan, 2013 11:58
door jumper2110
Wij ( en daaronder valt ook yamahakoppel) leven hier nog steeds in Belgie hoor
Nu weet ik totaal niet of de regels hier anders zijn dan in Nederland, maar ons landje staat er nogal om bekend 'averechts' en ingewikkeld te willen zijn op de meeste vlakken
Maar het wordt sowieso een speciale aanhanger
Just say'in .
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 20 jan, 2013 12:09
door rob de sloper
COC is een Europese richtlijn voor aanhangers ONDER 750kg. Ze moeten idd niet gekeurd worden maar wel gehomologeerd. Zelf maken mag in principe niet meer.
Dit neemt niet weg dat ik het een super project vind, let alleen op dat je er geen problemen door krijgt
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 20 jan, 2013 12:13
door HondaTRX450r
Zelfmaken mag niet meer? leg uit graag!
Ik sta op het punt zelf een aanhanger te bouwen voor de quad. dat mag toch gewoon als je verlichting in orde is en je kenteken plaat erop zit?
Tis de bedoeling om zo'n Amerikaanse utility trailer te bouwen
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 20 jan, 2013 12:22
door rob de sloper
HondaTRX450r schreef:Zelfmaken mag niet meer? leg uit graag!
Ik sta op het punt zelf een aanhanger te bouwen voor de quad. dat mag toch gewoon als je verlichting in orde is en je kenteken plaat erop zit?
Tis de bedoeling om zo'n Amerikaanse utility trailer te bouwen
Zou niet meer mogen en heeft eigenlijk ook nooit gemogen... Er bestonden gewoon echte regels rond.
Nu dus wel, elke aanhangwagen heeft een gelijkvormigheidsattest nodig. Dit is bijna onmogelijk te verkrijgen op iets wat je zelf gebouwd hebt.
Wetgeving is sinds 1 oktober 2012 van kracht (in België).
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 20 jan, 2013 12:47
door Jason McCoy
In nederland kun je gewoon zelf bouwen. Mijn aanhanger rijd al jarenlang vrolijk rond zonder problemen hoor.
Enige wat je nodig hebt is een boom met de juiste nummers er op. En die kun je gewoon kopen
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 20 jan, 2013 13:03
door HondaTRX450r
Een "boom"?
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 20 jan, 2013 13:07
door rob de sloper
HondaTRX450r schreef:Een "boom"?
Wij gebruiken metaal, nederlanders blijkbaar hout.
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 20 jan, 2013 13:11
door Jason McCoy
Jullie noemen dat de dissel geloof ik. Hier op t platteland is t gewoon de boom
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 20 jan, 2013 13:39
door yamahakoppel
een V dissel had ik in het begin ook zitten aan denken maar dan word mijn draai hoek kleiner nu ga ik wel kijken hoe hij reageert achter de quad als ik volledig af draai. denk nooit dat hij bv. 80graden om gaat staan met gewoon te draaien enkel bij het achteruit rijden zou dat kunnen maar moet het gewoon testen
de wielen gaan het breedste worden stoot randen zie ik niet echt zitten het oog wil ook wat, wel wil ik breedte lampjes zetten zodat er toch iets licht op het breedste staat
reflectoren komen er ook op, de aanhanger gaat inderdaad in het oog springen en als alles dan volgens de regels is ga je minder problemen hebben of door de vingers gezien worden
ik ga eerst wat km's maken in mijn eentje voor ik hem mee pak in een rit moet weten hoe hij gaat reageren achter de quad driften gaat er niet meer in zitten
of misschiens nog beter
het is niet de bedoeling dat ik iedereen zijn bagage mee pak in een rit he, wil er zeker eens een weekend met de tent van maken maar vooral samen met de vriendin
ben nu op mijn achterlichten aan het wachten zijn 3 smoke R1 lichten in bestelling 2 die ik in het frame bouw en de andere voor de quad heb van de week wat met de remmen bezig geweest
Re: quad aanhanger van yamahakoppel
Geplaatst: zo 20 jan, 2013 17:36
door Ardjuh
rob de sloper schreef:COC is een Europese richtlijn voor aanhangers ONDER 750kg. Ze moeten idd niet gekeurd worden maar wel gehomologeerd. Zelf maken mag in principe niet meer.
Dit neemt niet weg dat ik het een super project vind, let alleen op dat je er geen problemen door krijgt
Onder 750 kg zitten er geen papieren bij, dus is niet te achterhalen / controleren.
Wel word voor geschreven dat verlichting enzo CE gekeurd moet zijn, even je as + trekhaak moet degelijk zijn zegmaar.
Neem aan dat niemand dat zelf gaat maken maar gewoon koopt bij 750 kg
En anders sla je een registratie nr van andere aanhanger over..