Zeker, met traag werken kom je nergens heGielen_24 schreef:da gaat hier goed vooruit
Laurens' YFZ450 Project - stickers p.12
Re: Laurens' YFZ450 Project - Demolition Day! P4
Yamaha YFZ480Build in progress
Zo, heb vorige zondag nog een uurtje of 2 verder gewerkt aan de YFZ en hij is nu volledig uit elkaar.
Nu wachten tot we kunne stralen en spuiten, ik hoop volgende week

Wel heb ik gemerkt dat de onderste bussen van de veren, die in de a-amen zitten, volledig zijn vastgeroest of iets dergelijks.
Ik kreeg de bout niet los, en zoals jullie zien op de foto blijft de veer gewoon rechtstaan op de arm!
Iemand een idee hoe ik dit los kan krijgen?

Nu wachten tot we kunne stralen en spuiten, ik hoop volgende week

Wel heb ik gemerkt dat de onderste bussen van de veren, die in de a-amen zitten, volledig zijn vastgeroest of iets dergelijks.
Ik kreeg de bout niet los, en zoals jullie zien op de foto blijft de veer gewoon rechtstaan op de arm!
Iemand een idee hoe ik dit los kan krijgen?
-
erikalbring
- Quad Master

zijn het geone bouten? zo ja, kop eraf slijpen en met een doorslag de bout eruit tikken
yamaha raptor 350
: kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Dat is net het probleem, die koppen zitten in een 'buis' die dwars door de a-arm gaat.
Op deze foto zie je het normaal:

Op deze foto zie je het normaal:

- yamahakoppel
- Quad GOD

kapot boren
aan de moer kant boren tot de moer los komt of de bout in 1 keer helemaal kapot boren
misschiens met dremel de moer in het midden open slijpen zodat je de moer in 2 kunt kappen
aan de moer kant boren tot de moer los komt of de bout in 1 keer helemaal kapot boren
misschiens met dremel de moer in het midden open slijpen zodat je de moer in 2 kunt kappen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
paar keer per dag niet te zuinig inspuiten met kruip olie, dan a-arm in de bank schroef en met een gewone dopsleutel, niet met een ratel, los proberen te draaien als dat niet lukt kun je nog een stuk buis op de sleutel zetten. Wel oppassen dat je a-arm niet uit de bankschroef slaat heb er ervaring mee met mee achterbrug.
-
Belgian Pro
- Quad Master

+1minivtec schreef:paar keer per dag niet te zuinig inspuiten met kruip olie, dan a-arm in de bank schroef en met een gewone dopsleutel, niet met een ratel, los proberen te draaien als dat niet lukt kun je nog een stuk buis op de sleutel zetten. Wel oppassen dat je a-arm niet uit de bankschroef slaat heb er ervaring mee met mee achterbrug.
Zou dat eerst doen vooraleer te gaan boren

09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
Bedoel je die tie-rods,? die verroest zijn?
Toen ik als technieker werkte bij Eurorent had ik rustshock voor... die zorgt voor een chemishe reactie op de roest , bevriest dacht ik en als ge er dan ne sleutel opzet en de bout laat "verschieten" dan komt die normaal los
Anders proberen op te warmen maar dan gaat je lak eronder lijden
Toen ik als technieker werkte bij Eurorent had ik rustshock voor... die zorgt voor een chemishe reactie op de roest , bevriest dacht ik en als ge er dan ne sleutel opzet en de bout laat "verschieten" dan komt die normaal los
Anders proberen op te warmen maar dan gaat je lak eronder lijden
One life, live it !
alles word toch herlakt duss.. 
verwarm alles rond de bout is goed op (maar heel goed eh) en dan koel je de binnen kant goed af (door te verwarmen zet alles uit, en door dan vanbinnen te laten afkoelen krimp da binnenste zo krijg je meer speling) je kan het met gewoon water of kruipolie het afkoelen (hint om aftekoelen met water: pak een petfles, en prik een gatje in het dopje dan kun je beter richten) hoop voor u dat die dan lost
verwarm alles rond de bout is goed op (maar heel goed eh) en dan koel je de binnen kant goed af (door te verwarmen zet alles uit, en door dan vanbinnen te laten afkoelen krimp da binnenste zo krijg je meer speling) je kan het met gewoon water of kruipolie het afkoelen (hint om aftekoelen met water: pak een petfles, en prik een gatje in het dopje dan kun je beter richten) hoop voor u dat die dan lost
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
3) yfz 450 08 (verkocht)
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
Ga eerst is proberen met de kruipolie en de dopsleutel! Het is wel een imbuskop, dus das wel redelijk vervelend. Warmstoken is ook een optie, hoop wel niet dat mijn chrome eraf gaat! (onderste armen zijn verchromed dus die blijven zo
)
zorg dan ff voor potje screw grip en een bus -50, werkt op de helicopters waar ik aan werk ook wel altijd. En niet te zuinig met kruipolie werkt ook altijd.-Laurens- schreef:Ga eerst is proberen met de kruipolie en de dopsleutel! Het is wel een imbuskop, dus das wel redelijk vervelend. Warmstoken is ook een optie, hoop wel niet dat mijn chrome eraf gaat! (onderste armen zijn verchromed dus die blijven zo)
Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
zij u bouten er nu uit ?
1) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
3) yfz 450 08 (verkocht)
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
Gisteren de verf voor het frame laten mengen, dus er komt schot in de zaak!
Ik hoop morgen de eerste laag (of lagen) te kunnen spuiten!
Ik hoop morgen de eerste laag (of lagen) te kunnen spuiten!
Zo, het frame en subframe is gespoten
Momenteel is het nog aan het drogen, hopelijk niet te lang meer, dan kan het zwart ook gedaan worden!
De kleur valt goed mee vind ik, iets lichter als het 'echte' Monster Energy, maar toch schoon.

Foto's zijn wel met gsm gemaakt, dus hier zie je de kleur niet heel goed. Zal proberen betere foto's te maken als alles gespoten is.

Momenteel is het nog aan het drogen, hopelijk niet te lang meer, dan kan het zwart ook gedaan worden!
De kleur valt goed mee vind ik, iets lichter als het 'echte' Monster Energy, maar toch schoon.

Foto's zijn wel met gsm gemaakt, dus hier zie je de kleur niet heel goed. Zal proberen betere foto's te maken als alles gespoten is.
-
bonzaiking
- Pro Quadrider