Barossa project
-
BarossaXtreme
- Quadfanaat

Re: Barossa project
Terugkomend op de vraag wat er motorisch met de quad is gedaan. Er zijn andere koppen op geplaatst, cilinders zijn uitgeboord en overmaatse zuigers geplaatst. Daarna is hij van een enkele carb naar een dubbele omgebouwd. Dit is gedaan door de eerste eigenaar en is alles volgens de TÜV gebeurd.
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.
-
bonzaiking
- Pro Quadrider

das zeker extreem voor een barossa

-
BarossaXtreme
- Quadfanaat

Volgens mijn schoonvader is hij van 234cc, wat op papier staat, naar rond de 330/350 cc gegaan. Vandaar dat hij wel van zijn plekje wil komen 
-
BarossaXtreme
- Quadfanaat

Vandaag weer bezig geweest met de quad. Zijn toch nog wel wat dingen die mij niet aan staan en waar ik nog wat aan wil doen. Ik zal zsm foto's plaatsen, maar ik kan al op voorhand zeggen dat hij laag is, heel laag
De voorbanden staan er nog niet correct onder maar dat komt later wel
Hij staat nu weer op de bok om de elektra aan te sluiten.
Het ziet er een beetje kaal uit zonder heelguard.
*EDIT* Foto's
ENJOY!
De voorophanging:

De voorbumper die er onder gaat komen:

Laag? Zeker!

Breed? Dacht het wel!

De voorkant, nog niet klaar uiteraard:

De zijkant, zonder heelguard:

Bodemvrijheid, 4,5 cm:

Wat een fijn gevoel

De voorbanden staan er nog niet correct onder maar dat komt later wel
Hij staat nu weer op de bok om de elektra aan te sluiten.
Het ziet er een beetje kaal uit zonder heelguard.
*EDIT* Foto's
ENJOY!
De voorophanging:

De voorbumper die er onder gaat komen:

Laag? Zeker!

Breed? Dacht het wel!

De voorkant, nog niet klaar uiteraard:

De zijkant, zonder heelguard:

Bodemvrijheid, 4,5 cm:

Wat een fijn gevoel

word een mooie quad 
zou het zelf te laag vinden omdat je naar mijn idee zomaar wat kan aantikken maarrrrr das mijn idee
zou het zelf te laag vinden omdat je naar mijn idee zomaar wat kan aantikken maarrrrr das mijn idee
- Jason McCoy
- Quad GOD

Heel erg vet.
Hij moet alleen aan de voorkant omhoog. Je frame staat tever voorover. Op deze manier zal hij gaan zoeken. Ook moet je even kijken of je balljoints zo wel goed vrij kunnen bewegen. Het lijkt me dat ze te ver doorgezakt staan.
Maar vet hoor!!! Heel Vet!!!
Hij moet alleen aan de voorkant omhoog. Je frame staat tever voorover. Op deze manier zal hij gaan zoeken. Ook moet je even kijken of je balljoints zo wel goed vrij kunnen bewegen. Het lijkt me dat ze te ver doorgezakt staan.
Maar vet hoor!!! Heel Vet!!!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
BarossaXtreme
- Quadfanaat

Zijn nog aan het experimenteren met de schokbrekers. Er zijn meer forumleden die 5cm van de grond zitten en dit zonder problemen. We shall see 
Hij staat, zonder dat er iemand op zit, inderdaad voorover. Zodra er iemand op zit staat hij recht. Volgens mij heb ik hier ook een foto van. De balljoints kunnen vrij bewegen.
Foto van de quad als er iemand op zit. In dit geval mijn vader

Hij staat, zonder dat er iemand op zit, inderdaad voorover. Zodra er iemand op zit staat hij recht. Volgens mij heb ik hier ook een foto van. De balljoints kunnen vrij bewegen.
Foto van de quad als er iemand op zit. In dit geval mijn vader

- yamahakoppel
- Quad GOD

Met je vader erop heb je geen 3cm meer denk ik
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
BarossaXtreme
- Quadfanaat

Lijkt weinig maar als vaderlief er op zit dan heb ik zelfs 4,5 cm over. Lijkt op de foto niet zo. Toch iets te laag? 
Dat is echt wel laag
Ik vind het vet uitzien!
-
BarossaXtreme
- Quadfanaat

De voorvering is vrij stijf en als de banden in de correcte stand staan zou de quad ook hoger moeten komen te staan. We gaan eerst de rest van de quad in orde maken en als hij rijklaar is even een ritje doen. Mijn vader woont aan een weg waar ook een paar drempels zijn. Kijken of ik hier overheen kan komen zonder de helft te verliezen 
Op foto 3 is een stukje plakband te zien. Hieronder zit het plaatje met de gegevens. Ik las in een ander topic dat dit voor problemen kan zorgen bij het invoeren. Is dat ook bij mij het geval? Mocht het nummer nergens ingeslagen zijn, waar zou ik dit kunnen laten doen zonder hier problemen mee te krijgen?
Op foto 3 is een stukje plakband te zien. Hieronder zit het plaatje met de gegevens. Ik las in een ander topic dat dit voor problemen kan zorgen bij het invoeren. Is dat ook bij mij het geval? Mocht het nummer nergens ingeslagen zijn, waar zou ik dit kunnen laten doen zonder hier problemen mee te krijgen?
- Paul Snip
- Quad Master

- Contacteer:
Het chassis nummer moet ingeslagen zijn op een "vast" deel van het frame. Als het een los aangelast plaatje is gaat de RDW een herinslag van het chassisnummer doen. Kost je (uit mijn hoofd) 90 Euro. Als ze de zaak niet vertrouwen gaan ze ook nog een identiteitsonderzoek doen, weer 90 Euro, Kassa!. Gepopnagelde plaatjes of geplakte stickers tellen niet. Ik kan op foto 3 niet goed onderscheiden hoe het er bij jou uitziet.
Verder blijft het een leuk project!
Verder blijft het een leuk project!
als ik jou was had ik het stuur wat hoger gemonteerd
dat rijd fijner en zit je stuur niet tegen je been als je aan het driften bent en dergelijken
dat rijd fijner en zit je stuur niet tegen je been als je aan het driften bent en dergelijken
suzuki ltz 400 special edition

-
BarossaXtreme
- Quadfanaat

Moet nog even het frame verder onderzoeken of het niet toevallig ergens ingeslagen is. Kan je het zelf ook (laten) doen zonder dat er problemen ontstaan?
Het stuur zit op de foto niet goed. Hij moet iets omhoog gedraaid worden waardoor er voldoende ruimte ontstaat om te kunnen sturen/driften.
Het is een leuk en voornamelijk leerzaam project waar ik niet meer zo snel aan zou beginnen in de toekomst. Omdat ik bij veel wijzigingen e.d. van mijn schoonvader niet aanwezig was is het alsof ik opnieuw het wiel aan het bedenken ben. Het was zeker makkelijker geweest als ik het zelf had gedaan van het begin af aan. Komende winter laat ik het frame poedercoaten aangezien schoonvader geen primer gebruikt heeft bij het spuiten van het frame
Ben blij dat het project bij jullie in de smaak valt. 
Het stuur zit op de foto niet goed. Hij moet iets omhoog gedraaid worden waardoor er voldoende ruimte ontstaat om te kunnen sturen/driften.
Het is een leuk en voornamelijk leerzaam project waar ik niet meer zo snel aan zou beginnen in de toekomst. Omdat ik bij veel wijzigingen e.d. van mijn schoonvader niet aanwezig was is het alsof ik opnieuw het wiel aan het bedenken ben. Het was zeker makkelijker geweest als ik het zelf had gedaan van het begin af aan. Komende winter laat ik het frame poedercoaten aangezien schoonvader geen primer gebruikt heeft bij het spuiten van het frame