Zo werkt het niet, je kan niet een merkrecht afpakken. Het is immers een recht, een absoluut recht zelfs. Een merkrechthouder heeft het uitsluitend recht om dat merk te voeren.MAAR STEL dus in theorie
als ik zeg maar quads zou gaan bouwen met bv zeg suzuki motoren en zou beweren dat ik bv meer quadzilla ben dan hij
want de huidige quadzilla heeft niets meer met suzuki te maken
kijk op quadforum . uk daar laten ze geen spaan van hun heel gewoon een chinaquad met mooie naam
en ik op Europees niveau ga zeiken bij de rechter en zeg dat ik de naam quadzilla meer waard ben en hij niet
is de mogelijkheid er dat je gewoon de naam kan afpakken
ondanks dat hij er jaren voor heb betaald en je betaald pittig voor je merk recht
lekker he merkrecht
Voor een voorbeeld verwijs ik je naar artikel 2.20 lid 1 BVIE (Benelux-verdrag inzake de intellectuele eigendom) dit geldt alleen voor de Benelux!
Wat betreft de opmerking over "de" Europese rechter:
Er is geen Europese rechter zoals jij die bedoeld.
Voordat je bij het Hof van Jusitie kan komen moet je eerst (in beginsel) alle nationale middelen uitputten voordat je eventueel bij het Hof van Jusitie uitkomt.Vervolgens is het nog maar de vraag of je gelijk krijgt.
Dan heb je jaren verder en duizenden euro's lichter.
Ik wil er ook nog is op wijzen dat je niet zo maar een quad kan assembleren met onderdelen van andere merken en vervolgens zeggen dat jij het hebt gemaakt.
Merkrecht is mijns inziens heel interessant hoor .