Pagina 5 van 5
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Geplaatst: di 01 apr, 2014 16:20
door yamahaleon
tors eraf blijft hetzelfde houden.
Hij krijg inderdaad ergens valse lucht want hij heeft alle symthomen. (afstellen heeft geen nu hoge toeren etc.)
Hoe ik ik dit maken en er achterkomen waar hij valse lucht zuigt.
MVG Leon Hofman
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Geplaatst: di 01 apr, 2014 16:55
door JohnBeton
een lektest laten doen lijkt mij het beste.
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Geplaatst: di 01 apr, 2014 16:59
door Haagje
Luchtfilter bak eraf en hand voor de carb houden.
Hij moet dan uitvallen.
Eventueel kun je ook een compressie test laten doen.
Ik denk toch dat we terug bij je afstelling komen. Mits je netjes de pakkingen erop hebt gedaan.
Wat gebeurd er als je de choke open houdt en vervolgens je carb stationair afstelt? Blijft deze dan wel lopen?
Tevens welk maat sproeier heb je er in zitten?
Open luchtfilterbak?
Heb je beide stelschroeven al eens aangepast?
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Geplaatst: di 01 apr, 2014 17:46
door yamahaleon
quad-racerrr schreef:Luchtfilter bak eraf en hand voor de carb houden.
Hij moet dan uitvallen.
Eventueel kun je ook een compressie test laten doen.
Ik denk toch dat we terug bij je afstelling komen. Mits je netjes de pakkingen erop hebt gedaan.
Wat gebeurd er als je de choke open houdt en vervolgens je carb stationair afstelt? Blijft deze dan wel lopen?
Tevens welk maat sproeier heb je er in zitten?
Open luchtfilterbak?
Heb je beide stelschroeven al eens aangepast?
Toen ik mijn hand erop hield was het onmiddelijk gebeurt. Dit betekend dat hij geen valse lucht neemt?
Compressie zit er zeker weten nog dat zie en merk je onmiddelijk.
Als ik de choke ophoud maakt hij enorme toeren.
Ik heb de pakkingen er gewoon op gedaan zoals het moest (leek mij) Allen de pakking tussen de cilinder en de cilinderkop had 1 verschillende uiteinde en 2 die aanelkaar vast zaten zegmaar. Ik heb die gewoon een een manier erop gezet dat die er makkelijk op ging. De pakking tussen het blok en de cilinder kan eigenlijk niks mis mee gaan. De pakking bij het membraam heb ik tegen de cilinderwant en het membraam zelf klopt dit of moet hij tussen het membraam en het spruitstuk?
Ik heb hem zoveel mogelijk af proberen te stellen maar niks werkte voor mijn gevoel.
Stelschroef bovenop carburateur geeft een tijdje enigzins verschil maar naar een 10 seconden maakt hij alweer opeens hele hoge toeren.
Luchttoevoer heb ik helemaal in gedraaid en 1,5 slag eruit (wat zo hoort volgensmij)
De bougie word wel elke keer nat.
Kan het aan de ontsteking liggen?
MVG Leon
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Geplaatst: di 01 apr, 2014 20:00
door JohnBeton
waren de membranen nog goed ?
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Geplaatst: do 03 apr, 2014 14:18
door yamahaleon
JohnBeton schreef:waren de membranen nog goed ?
Zitten splinternieuwe membraamplaatjes in.
MVG
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Geplaatst: do 03 apr, 2014 15:32
door Tooneiges
Je moet toch echt je compressie eens gaan meten !!
Je aanname date r voldoende compressie is zou echt wel eens fictief kunnen zijn
Het zouden zomaar de keerringen kunnen zijn van de krukas intern je blok
Zomaar een gedachte
Is je stationair sproeier niet te klein , hij lijkt zo schraal te lopen namelijk , niveua voltter 19 mm ?
Tank doorloop voldoende
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Geplaatst: do 03 apr, 2014 18:32
door Jason McCoy
Zoals ik al zo vaak heb gezegd...... Als je je zuiger vervangt staat niet ineens je hele afstelling verkeerd. De quad liep voordat hij warm liep wel goed met de settings van deze carb. Dus in principe blijven de settings gewoon hetzelfde met een nieuwe zuiger.
Je zegt dat de bougie nat word, dat duidt erop dat hij verzuipt. 2e punt is dat je zegt dat hij met de choke erop veel toeren draait dat duidt op teveel lucht. Choke erop = minder lucht en meer benzine in je cilinder. De reden dat hij verzuipt en je bougie nat is dus. Choke eraf betekend meer lucht en minder benzine in je cilinder en dan slaat hij bij jou af. Dit kan niet veel anders betekenen dan dat of je carb goed schoongemaakt moet worden of dat je ergens nog meer lucht vandaan haalt, valse lucht dus.
Daarbij komt dat er zowiezo een reden is geweest dat de quad is vastgelopen. Ook dit kan duiden op valse lucht.
Misschien nog een domme vraag maar wat gooi je er voor benzine in? Meng je zelf olie of gaat dit via je olie pomp? In je filmpje is er namelijk helemaal niks van blauwe rook te zien. Een blaster die koud is zou een mooie blauwe pluim uit de uitlaat moeten hebben.
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Geplaatst: do 03 apr, 2014 19:03
door Haagje
Het is dat je niet in limburg woont anders kwam ik wel even langs.
Kan niet veel zijn.
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Geplaatst: vr 04 apr, 2014 17:05
door yamahaleon
Jason McCoy schreef:Zoals ik al zo vaak heb gezegd...... Als je je zuiger vervangt staat niet ineens je hele afstelling verkeerd. De quad liep voordat hij warm liep wel goed met de settings van deze carb. Dus in principe blijven de settings gewoon hetzelfde met een nieuwe zuiger.
Je zegt dat de bougie nat word, dat duidt erop dat hij verzuipt. 2e punt is dat je zegt dat hij met de choke erop veel toeren draait dat duidt op teveel lucht. Choke erop = minder lucht en meer benzine in je cilinder. De reden dat hij verzuipt en je bougie nat is dus. Choke eraf betekend meer lucht en minder benzine in je cilinder en dan slaat hij bij jou af. Dit kan niet veel anders betekenen dan dat of je carb goed schoongemaakt moet worden of dat je ergens nog meer lucht vandaan haalt, valse lucht dus.
Daarbij komt dat er zowiezo een reden is geweest dat de quad is vastgelopen. Ook dit kan duiden op valse lucht.
Misschien nog een domme vraag maar wat gooi je er voor benzine in? Meng je zelf olie of gaat dit via je olie pomp? In je filmpje is er namelijk helemaal niks van blauwe rook te zien. Een blaster die koud is zou een mooie blauwe pluim uit de uitlaat moeten hebben.
De carburateur is brandschoon van binnen.
Ik meng hem nu zelf omdat hij door het pompje is vastgelopen.
Hij krijgt geen valse lucht dat heb ik al getest dat heb ik al getest.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een compressie test moet doen?
GR Leon
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Geplaatst: vr 04 apr, 2014 17:20
door Jason McCoy
Je hebt dat getest door je hand op het luchtfilter te leggen. Dat wil niet zeggen dat je geen valse lucht hebt. Valse lucht kan een lekker kering zijn, een haarscheurtje in een aansluiting, een slechte pakking etc. Dingen die je niet goed kunt inschatten door je hand op de carb te leggen. Ook kan het prima zijn dat je je tors niet op de juiste manier hebt gedemonteerd.
Je vraag over hoe je compressie moet meten vind ik een aparte vraag. Je hebt dat onlangs ook nog gedaan met je ouwe zuiger er in.
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Geplaatst: ma 07 apr, 2014 13:31
door erikalbring
Valse lucht is ook te testen door met licht ontvlambaar spul (deo, haarlak enz) langs de lucht inlaat te spuiten, als de quad dan (veel) hoger in toeren gaat lopen is de kans redelijk groot dat er ergens valse lucht binnen komt
Verstuurd vanaf mijn HTC Desire X met Tapatalk
Re: Yamaha blaster start moeilijk.
Geplaatst: ma 07 apr, 2014 14:41
door international1046
Ter info : Dit spuit je niet in je luchtfilter maar dit spuit je op plekken waar normaal gesproken géén lucht aangezogen dient te worden. Plekker zoals : tussen spruitstuk en carburateur, tussen cilinder en spruitstuk, tussen carburateur en luchtfilter etc. Overal waar het dicht hoort te zijn voor lucht.