Pagina 5 van 8
Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: ma 31 mar, 2014 14:28
door eleventwentyseven
Het gedeelte waar de pijpen samen komen is je exup klep, normaal is deze kabelbediend door een elektra motortje.
deze exup klep sluit bij lage toeren voor tegedruk bij lage toeren wat dan meer koppel oplevert, en gaat met toeren mee verder open.
als deze bij jou losgekoppeld was moet je even kontroleren of de klep wel in open stand vastgezet is.
tip, ga niet zomaar in deze uitlaat slijpen, want is waarschijnlijk titanium en er zijn maar weinig bedrijven die dit voor je kunnen lassen, en als je extra titanium bij moet halen kost je een vermogen.
ook moet je er rekening mee houden dat dit spruitstuk optimaal is, en alle varianten die je zelf gaat maken alleen maar vermogen gaan kosten.
om de quad rijdbaarder te maken zou ik proberen de exupklep weer aan te sluiten, omdat je veel vaker onder in het toerengebied als hoog in de toeren.
Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: ma 31 mar, 2014 22:12
door Jason McCoy
Duck schreef:Dacht dat bij een 4takt tegendruk minder uit maakte, er zijn er toch ook veel met een open uitlaat...
Wat volgens mij een grotere diameter heeft en dus minder tegendruk... Correct me if i'm wrong!
Het lijkt mij ook alsof die nu al wat "geknepen" is, de diameter van die 4 pijpen is toch groter dan van die 1 laatste.
Als ik mij een R1 voor de geest haal heeft deze meestal toch 2 van die dikke demper's en denk niet dat daar iets in zit om tegendruk te geven.
Een lagere tegendruk betekend snellere afvoer van dampen. Dit betekend dat het blok armer gaat draaien en dat betekend weer meer slijtage. Als iemand zijn uitlaat vervangt gaat dat altijd samen met een pcv of jetkit. Dat is om die reden dus.
eleventwentyseven schreef:Het gedeelte waar de pijpen samen komen is je exup klep, normaal is deze kabelbediend door een elektra motortje.
deze exup klep sluit bij lage toeren voor tegedruk bij lage toeren wat dan meer koppel oplevert, en gaat met toeren mee verder open.
als deze bij jou losgekoppeld was moet je even kontroleren of de klep wel in open stand vastgezet is.
tip, ga niet zomaar in deze uitlaat slijpen, want is waarschijnlijk titanium en er zijn maar weinig bedrijven die dit voor je kunnen lassen, en als je extra titanium bij moet halen kost je een vermogen.
ook moet je er rekening mee houden dat dit spruitstuk optimaal is, en alle varianten die je zelf gaat maken alleen maar vermogen gaan kosten.
om de quad rijdbaarder te maken zou ik proberen de exupklep weer aan te sluiten, omdat je veel vaker onder in het toerengebied als hoog in de toeren.
Dat is interessant, nooit geweten dat een R1 blok dit heeft. Werkt in theorie hetzelfde als een powervalve? Wat je bijvoorbeeld op een 125cc racer tegenkomt?
Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: wo 02 apr, 2014 11:50
door Ws1987
Kleine update:
Net aan de telefoon gezeten met Peter die ook een R1 raptor heeft gebouwd en na een hoop vragen over me uitlaat besloten ze hulp te vragen.
Had em gevraagd of Peter mijn uitlaat wou maken en dat wou die
Zondag gaat me quad naar em toe en zal ik em ergens eind volgende week weer ophalen
Erg benieuwd hoe het gaat worden allemaal maar houd wel 1 eindemper en de uitlaat zal langs me blok lopen zodat ik de quad kan verlagen
Tot zondag dus nog effe zo rijden en genieten van het weer

Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: wo 02 apr, 2014 14:24
door Zakie
Ik kom zondag wel effe langs kijken
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: do 10 apr, 2014 20:37
door Ws1987
Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: vr 11 apr, 2014 13:11
door Zakie
Ziet er mooi uit!
Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: vr 11 apr, 2014 13:27
door Mats
Heel netjes!
Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: vr 11 apr, 2014 13:44
door ItsJohn
Dik wes dus morgen morgen verlagen, verbreden, en andere banden

bij de laatste foto achter jou quad staat zn broertje onder het zeil verstopt
Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: vr 11 apr, 2014 14:27
door Ws1987
Whaha idd en Zack ze quad achter mijn quadje onder het zeil ook
Maare meteen alles doen haha zou wel willen maar mijn bankrekening zegt even wachten
Maar komt wel goed probeer beetje bij beetje alles te doen

Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: zo 27 apr, 2014 17:09
door Ws1987
Zo na effe niks geposted te hebben heb ik wat kleine dingetjes gekocht.
Itp velgen met banden niet nieuw maar scheelde me een hoop geld (rechter voorvelg effe opgepoetst rest zal ik binnenkort effe doen.
Hij staat verder nog wel wat hoog op ze voetjes maar daar ga ik binnenkort aan beginnen.
Ook verder nog een 2+2 achteras gekocht bij Michael (quadtuning) maar die komt er pas in als ik de a-armen ga doen.
Ik zeg rijd voorzichtig allen en laat een berichtje achter wat jullie ervan vinden

Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: ma 28 apr, 2014 21:47
door Gielen_24
ziet er goed uit
als ik u ne tip mag geven haalt u ne polijst cone (die kan je op het boormachine plaatsen)
en de meguiars nxt all metal polish die werkt echt goed

Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: di 29 apr, 2014 06:47
door Ws1987
Gielen_24 schreef:ziet er goed uit
als ik u ne tip mag geven haalt u ne polijst cone (die kan je op het boormachine plaatsen)
en de meguiars nxt all metal polish die werkt echt goed

Tnx gieken voor de tip, de metal polish had ik al thuis staan en ik heb zo'n polijst borstel voor op de boormachine.
Polijst borstel is gemaakt van allemaal stof lapjes zeg maar.
Werkt fantastisch vroeger een hoop gepolijst ermee altijd dus binnenkort even de tijd nemen voor me velgjes.

Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: za 31 mei, 2014 20:05
door Ws1987
Vandaag maar weer eens wat kleins eraan gedaan,
Even bij Michael (quadtuning) geweest en tandwieltje verandert in 36 tands en nieuwe handvaten erop.
Daarna even klein stukje wezen rijden samen met een maatje met ze raptor 350
Spiegels zitten er nog niet op bij me omdat ik ze effe op een nieuwe manier wil vastzetten (zaten erg los nu)

Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: za 31 mei, 2014 20:42
door eleventwentyseven
Tandwiel 36 erop? Hoe hard loopt hij nu dan wel niet in zijn 1, mijne liep met 43 tandwiel al 120 in eerste versnelling.
heb jij nog een 520 ketting erop liggen? Hou er wel rekening mee dat er een reële kans bestaat dat deze gaat breken en zeker als het een gewone quadketting betreft, dit omdat je bij michael een tandwiel hebt gehaald, en een zeer klein tandwiel, dus deze heeft niet veel vlees om zomaar te zeggen, ik heb wel eens een 660 met zo, n tandwiel gezien welke kompleet dubbelgevouwen was. Dus doe je voordeel hiermee want je wil niet weten wat er gebeurd als ketting of tandwiel het begeeft op hoge snelheid.
Re: Wes zijn Raptor R1
Geplaatst: za 31 mei, 2014 21:21
door Ws1987
eleventwentyseven schreef:Tandwiel 36 erop? Hoe hard loopt hij nu dan wel niet in zijn 1, mijne liep met 43 tandwiel al 120 in eerste versnelling.
heb jij nog een 520 ketting erop liggen? Hou er wel rekening mee dat er een reële kans bestaat dat deze gaat breken en zeker als het een gewone quadketting betreft, dit omdat je bij michael een tandwiel hebt gehaald, en een zeer klein tandwiel, dus deze heeft niet veel vlees om zomaar te zeggen, ik heb wel eens een 660 met zo, n tandwiel gezien welke kompleet dubbelgevouwen was. Dus doe je voordeel hiermee want je wil niet weten wat er gebeurd als ketting of tandwiel het begeeft op hoge snelheid.
Weet niet maar met tandwiel 38 erop liep die 204km/h op de teller maar in ze 6de versnelling bij 120km/h zat ik al op 5.000 toeren dus al in de powerband.
Verbruik steeg hierdoor flink omhoog maar ga wel even zien hoe dit uitpakt.
Wie weet in de toekomst klooien met voorste tandwiel (weet niet hoe dat precies werkt en uitpakt) net zolang tot ik de mooie verhouding heb,
Als me dat lukt dan bestel ik de verbreedde motor ketting en tandwielen via een Duitse site.
Totdan even testen en bekijken wat er gebeurd zeg maar zo geen risico geen resultaat
