Dan kunnen we het forum wel sluiten!
Iedereen die met meer dan de toegestane 15Kw rondrijdt is feitelijk niet verzekerd
EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s
Re: EGL Mad Max 2013 swap Kawasaki GPZ 500s
De EGL Mad Max 600cc is absoluut niet dezelfde quad als de 250cc uitvoering. Niet hetzelfde frame, andere vering,draagarmen, verkorte achterbrug omdat de verlengde de krachten van het 600cc blok niet aan kan. Er is eigenlijk maar bar weinig hetzelfde. Tevens is deze 600cc ook nog niet via de importeur te verkrijgen op het moment. Er rijden er nu twee rond zover ik weet ( 1 van Menno en van een maatje van hem als testquad waar geen garantie opzit). Als de 600cc straks wel beschikbaar is via Egl kost die uitvoering 2x zoveel als de 250cc dus alleen daaraan kan je al afleiden dat we het over een heel andere klasse quad hebben. Waren ze nagenoeg hetzelfde geweest zou je ook veel minder moeite hebben om je aangepaste 250cc gekeurd te krijgen. Ik vind het verder als project zijnde wel weer knap van de jongens hoor, ik hoop alleen wel dat je de rest ook aanpakt zoals gescheiden en andere remmen, de chinese crapveren vervangen door beter, toyo's eronder, je achterbrug flink verstevigen. Ik snap de behoefte naar meer vermogen en snelheid (rij zelf ook op een 250cc max) en ik heb ook vertrouwen in de kundigheid van degenen door wie je het laat doen. Aan hun aanpassingen zal het niet gaan liggen, het zal eerder de rest wat niet is of wordt aangepakt zijn. Besef ook goed dat de Egl mad max in principe door iedereen bij de fabriek besteld kan worden, dit is ook gebeurd en er zijn heel wat mad maxen door dozenschuivers ingekocht voor heel weinig geld, bij deze quads lijkt het alsof ze door blinde chinezen zijn gelast zo slecht zitten ze in elkaar. Dit hele verhaal is niet bedoeld om je af te zeiken maar meer als waarschuwig om niet blind op het merk mad max te vertrouwen (dit zal Menno je ook vertellen of verteld hebben). Ik wens je vanzelfsprekend veel en vooral veilige km's toe en wens je veel succes.