Pagina 5 van 10

Re: GS moon buggy 400cc

Geplaatst: ma 03 aug, 2015 18:51
door vdbeke
ja ik zag het 's avonds, alleen in jouw filmpke tel ik 14 quads en 2 moto's. of ik kan niet tellen, of die zijn anders gereden, of later/ vroeger langsgereden. Was ook toeval dat ik het hoorde, net batterijwissel van quadcopter. en toen hoorde ik braaap afkomen en dat was niet van de Grand Prix. Dus ik op bagagerek van buggy gaan staan en toen zag ik ne hoop quads afkomen.
Dat was wel het voordeel van je vorige quad, die viel meer op, dan had ik je er direct kunnen uitpikken.

Was ik nu alleen geweest was ik er achteraan gereden, mja was nu niet anders. Zou iemand niet zo happy geweest zijn moest ik het opeens afbollen :p.

Oliepeil nog eens gecheckt en 800ml olie toegevoegd :( Olie kan misschien ook nog ontsnapt zijn langs carterontluchting... Die slang naar luchtfilter zit er ook nog niet zo heel lang op. hmm uiteindelijk toch ook al 700Km.
Gisterenavond wat liggen piekeren en denken ivm schakelstang. Beste optie lijkt me passagiersstoel uitbouwen. Alleen moet ik nog een manier/ constructie bedenken dat ik over startmotor raak. Morgen misschien stoel uitbouwen om mee te beginnen.

Andere keer haal ik achterbrug wel eens los om CVT te bekijken, afhankelijk hoe erg het wordt. Zou me niet verbazen dat er via de carterontluchting een deel ontsnapt is.

filmpje staat intussen online :)


Link


nu snap ik waarom mensen soms zo raar kijken :p

Re: GS moon buggy 400cc

Geplaatst: ma 03 aug, 2015 19:11
door Yair
Leuk fimpje!

Re: GS moon buggy 400cc

Geplaatst: di 04 aug, 2015 12:21
door mili
vet filmpje :D zo een ding moet ik me ook nog is aanschaffen :p

Re: GS moon buggy 400cc

Geplaatst: wo 05 aug, 2015 10:50
door Haanen
leuk filmpje , alleen de muziek heb ik op mute gezet :D


mag ik vragen welke drone er gebruikt wordt, want dit lijkt me geen bartsmit model, met de snelheden die die haalt . 8)

Re: GS moon buggy 400cc

Geplaatst: wo 05 aug, 2015 18:10
door vdbeke
Dank u, ik zal de complimenten doorgeven 8)

De drone is een dji phantom met gimball en xiaomi yi camera. zie ook beschrijving video op utube :wink:. setje kost wel wat geld, maarja best wel fijn om beide hobby's te combineren tot iets fijn. ik zot doen met buggy, kameraad rondvliegen met drone. De camera kan ook 2K 30FPS filmen mits beetje hacken. Maar dit is gefilmd op 1080P 60FPS, waren vergeten om hack toe te passen.

Snelheid van drone ligt max op 40Km/h in ideale omstandigheden en zonder camera ed. Dusja kameraad had moeite om buggy te volgen :mrgreen: en ik maakte het hem ook niet makkelijk door zomaar willekeurig te rijden.

Vandaag schakelstang onderhanden gepakt.

probleem, dit gebeurde wel eens en als ik dan in achteruit wou zetten of in Park dan:
AfbeeldingAfbeelding

Dus was knap vervelend, gisteren buggy wat hoger gezet om gemakkelijker aan te kunnen werken.
Vandaag zooitje gedemonteerd en gefixed:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Hopelijk houd dit het weer even stand. Tis maar provisoir, maar met draadstang is niet zo evident als ik eerst dacht.

Re: GS moon buggy 400cc

Geplaatst: do 06 aug, 2015 20:20
door mili
Is dat jou dji ? Die moet je me os tonen :) ben daar gek van :p

Re: GS moon buggy 400cc

Geplaatst: vr 07 aug, 2015 09:45
door vdbeke
Nee is niet van mij, is van kameraad. Maar als jullie nog eens op de balendijk gaan rijden laat maar iets weten. Misschien zijn we daar dan ook. Komen we mogelijk ook wel naar daar met drone. Ik zal het in ieder geval eens voorstellen aan hem :)

Was wel vet, beelden achteraf waren ook heel erg leuk.

Re: GS moon buggy 400cc ***Nieuw Filmpje :d***

Geplaatst: ma 10 aug, 2015 17:24
door vdbeke
Gisteren nog een keer wat drinken gegeven, wat verse naft kon hem wel appreciëren. Trok er nogal uit bij vertrekken aan de pomp :d
Tanklijstje bij aangevuld en verbruik nog eens berekend, net geen 6l/100Km. Ikke wreed content, want komt in de regio van het verwachte verbruik van 5l/100Km. Eens gekeken wat ik allemaal heb uitgespookt sinds vorige tankbeurt. Voornamelijk wieluitlijning vooraan en achteraan.
Vooraan heb ik bijna slicks, dus kan ook wel schelen. Minder rolweerstand, uitlijning die klopt, minder verbruik. Rubber van die sun-f banden is veel te zacht, slijt gelek zot.
Ik heb er nu 1500Km op staan en heb nog een kleine mm profiel, vanachter zijn ze nog wel redelijk “nieuw”.

Olie nog eens gepeild, 100Km verder en ben van max naar min gezakt. Onderaan CVT-cover hingen druppeltjes :| GVD, oliekeerring heel waarschijnlijk na de klote. Is toch wel iets terugkomend, bij mijn bus heb ik dit ook aan de hand gehad… met als gevolg slippende koppeling. Nu met buggy :s
Als ik daaraan begin, denk ik eraan om gewichtjes van CVT ook te verzwaren, zodoende ie eerder oppikt. Minder in de toeren klimmen en misschien betere acceleratie te bekomen. Hopelijk trekt motor dit. Dat is toch wel mijn grootste vrees, dat ie voor gene meter meer optrekt. Veel potentie heeft het blok ook wel niet. Hadden ze gerust den 800cc mogen in kieperen.
Koude motor en direct toeren maken, ben ik niet zo een fan van, maarja dit is eenmaal het nadeel van een CVT, toeren maken.

Alvast de excuses voor het overmatig comprimeren van utube, waardoor de beeldkwaliteit met momenten echt ruk lijkt te zijn. Dit ligt aan utube, met dank aan de vrienden van Google! Beeldkwaliteit xiaomi yi op de computer PC is dik inorde!
Ahja nog iets, dit is een compilatie van meerdere ritten, dus lijkt alsof het met meerdere camera’s gefilmd is, maar dat is het niet.


Link

Locaties: Lommel Balendijk, Mol Wezel, Balen Keiheuvel

Tot de volgende :crosser:

Re: GS moon buggy 400cc

Geplaatst: zo 23 aug, 2015 20:24
door vdbeke
Zo vandaag de laatste rit gehad vooraleer ie onder het mes ging. Reflector toch weer geraakt en knipper zelfs laten draaien. Ideale temperatuur 28°C alleen beetje te winderig.
AfbeeldingAfbeelding

Ook quadcopter is meegeweest, nu wel hack toegepast en dus 2K beeldmateriaal :). Ga je niet veel van merken, wordt gebruikt om beeld uit te snijden. Filmpje volgt nog.

Mili is ook komen kijken, vooral omwille van quadcopter. Maar moest helaas terug snel eh weg. Wordt vervolgd …

Klaarmaken voor operatie:
AfbeeldingAfbeelding

Achterbrug los, cvt cover verwijderd en ieuw:
AfbeeldingAfbeelding

Hulpmiddeltje voor bout secundaire koppeling los te maken en lange M8 bout erin om riem eraf halen:
AfbeeldingAfbeelding

Secundaire koppeling verwijderd:
AfbeeldingAfbeelding

met dasty aan de gang geweest:
Afbeelding

Primaire koppeling moet ik nog verwijderen, kreeg ik niet los. Een hefboom gemaakt van 1m, maar nog niet los te krijgen in plaats daarvan hef ik heel de buggy op :s spel weegt 500Kg en kwam los van steun waar ie op ruste. maar bout had er geen denken aan om los te komen :s
Slagmoersleutel eens op los laten denk ik…

Gewichten CVT denk ik zo te laten, vermogen is niet voldoende naar mijn gevoel om zwaardere in te steken. Ivm verkrijgbaarheid gewichtjes, dr pulley heeft er in alle soorten en maten :)

Ahja ik heb ook een luchtfilter besteld om op de luchtingang te plaatsen van de CVT cover, zou komende week moeten binnenkomen, net als de oliekeerringen.

Re: GS moon buggy 400cc

Geplaatst: di 25 aug, 2015 19:40
door vdbeke
slagmoersleutel bleek te plat, goedkoop prul ding eig.

Vandaag op het werk ideetje gekregen op primaire koppeling te blokkeren. Als ik die veer nu kan induwen dan kan ik mogelijk een ijzeren staaf tussensteken. plaatje zegt meer als woorden meestal:
AfbeeldingAfbeelding

Schroevendraaier heeft als hulp gediend om veer opgespannen te krijgen en houden.

nu andere poelie nog verwijderd krijgen :s hopelijk morgen nog zo'n ideetje.

poellies zien er mijn inziens niet echt fris uit:
AfbeeldingAfbeelding
Maar riem slijt er niet bijzonder van, 0.2mm weg op 1600Km, nog 2mm te gaan. in theorie 16000Km :) klinkt goed. zullen het wel gietfouten zijn.

Al een beetje proper gemaakt. Er zitten geen rolletjes in, maar een ander systeem:
Afbeelding

Re: GS moon buggy 400cc

Geplaatst: zo 06 sep, 2015 19:34
door vdbeke
't vervolg

de ene poellie heb ik niet verwijderd gekregen :( De oliekeerring die lekte heb ik vervangen, de andere kant heb ik gelaten voor wat het was, ik gok dat deze niet lekt.

de boosdoener & alles netjes opgekuist zo goed als mogelijk is:
AfbeeldingAfbeelding

Ik ben via via doorverwezen naar QFF in Eersel. Ik passeer er op 500m na elke dag als ik naar het werk rij. Dus na het werk eens gestopt om te informeren. Uitstekend ontvangen en technisch perfect te woord gestaan. Waren wel niet heel erg bekend met het 400cc blok van Can am, maar samen zijn we tot de conclusie gekomen dat de pulley puller van de 800 ook voor de 400 kan dienen. Ik kon hem zo meenemen, maar heb geweigerd omdat er nog een M10 draadstang vastzit in de krukas waardoor de tool heel wrs niet bruikbaar is voor mij.

Vandaag wat aan het meten geweest en me zo een boutje gefabriceerd dat de juiste lengte zou moeten hebben, rekening houdend met de draadstang die nog vastzit in de krukas. De bout die je ziet is een M14x90mm met een spoed van 1,5mm, duur boutje omwille van die fijne draad.
AfbeeldingAfbeelding

De watermethode geprobeerd, maar het water wordt weggedrukt langs de openingen van het vrijlooplager... Als het zo ver moest komen dan kan ik bovenstaande combinatie gebruiken. of de watermethode gebruiken maar dan met olie (hogere viscositeit)

Hopelijk zo geen zand meer in de CVT :)
Afbeelding

De moer die de achterbrug vastzit kan niet vergrendeld worden (kan niet op de naam komen) dus heb ik zelf een gaatje geboord. Blijkt als ik het gat geboord heb, de opening die voorzien was te komen piepen :s, ochja nu heb ik er twee.
Afbeelding

Re: GS moon buggy 400cc

Geplaatst: wo 16 sep, 2015 17:09
door vdbeke
Gisteren met de buggy Luyksgestel gaan onveilig maken, beetje vettigere paden opgezocht:

AfbeeldingAfbeelding
yep dat is een GPS, tis niet ver van huis, maar zo binnendoor op al die zand/ modderpaden ben ik verre van bekend. GPS is dan wel handig ter oriëntatie.
en ja men voorste banden liggen verkeerd om.

Wederom me laten verassen door watergladheid. Meiske op fietspad keek me heel boos aan (en terecht), hoewel ik hem onder controle had en het ook absoluut niet de bedoeling was. tja sry, my mistake. Was wel vette drift. Beloofd wel voor in de winter op den industrie :)

2 liter olie kwijtgespeeld op de laatste 300Km :( Geen uitwendige lekkages meer, dus vrees cilinderwand beschadigd door te weinig smering => lage oliestand => te laat gemerkt olielek. Zie af en toe wel wat blauwe pluimpjes vliegen helaas, was voorheen ook zeker niet het geval. Of in het beste geval een van de schraapveren naar de filistijnen.

Iemand bekend wat uitboren, honen en overmaat cilinder kost? Zodoende ik prijs idee heb, dit ga ik heel wrs uitbesteden aan QFF.

Verbruik gaat dan wel de goed, rond de 5.2l/100Km :)

Gloeidraden van voorste lampen zijn ook afgebroken. Telkens 1 stuk (ofwel groot ofwel standlicht), dus heb maar langs 1 kant licht :s.
Ofwel nieuwe lampkes insteken, ofwel volledig nieuw armaturen met lampkes die wel een lichtbeeld hebben. Kan me voorstellen dat dit voor tegenliggers best wel vervelend kan zijn. Ik wordt 's morgens geregeld door een gele quad verblind. Ik snap eigenlijk niet dat dit toegestaan is.

Afbeelding

Re: GS moon buggy 400cc

Geplaatst: wo 16 sep, 2015 18:42
door JdmhatchR
Voor te boren en honen betaal ik 40 a 50€.
Piston is erg afhankelijk van het model dat ge hebt... ge zou eens moeten vergelijken online (ebay bv)

Goed bezig, mooie locaties trouwens :applaus:

Re: GS moon buggy 400cc

Geplaatst: vr 18 sep, 2015 13:58
door vdbeke
Ik heb vandaag nog eens het een en ander nagelopen, twas tenslotte mooi en vooral droog weer :)

Carter ventilatie, is gewoon vrij en zo goed als geen voelbare carter druk.

Vandaag filmpje gemaakt van blauwe rook, het slechte koud en vlot warm starten:

Link

(laatste minuut is niet boeiend, vergeten weg te knippen. paar keer contact uitgezet en seconde erna terug aan gezet en motor blijft verder bollen, langleve olie :))

Zag wel weer wat vettigheid onderaan CVT cover zitten Langs de luchtuitlaat van de CVT eens binnengekeken, maar zie geen olie. Dus schat voorlopig in dat dit olie is die ik niet heb kunnen verwijderen en door het warm worden van de CVT vloeibaar wordt en afzakt naar beneden.

Nog effe iets rechtzetten mbt zuiniger lopen, bleek foutje te zijn in mijn excel tanklijstje. verbruik is nog steeds rond de 10l/100kM met euro 95. Toen ik euro 98 heb getankt leek het iets gezakt te zijn naar de 8.7L/100Km

Verbruik voorlopig 10l naft en 2/3l olie per 100Km.

Ik wou vandaag eventueel de kop van het blok halen, maar de goesting en motivatie ontbrak me echt volledig. Ik zou al zeker de passagierszetel moeten verwijderen en metalen tssblad en dan kan ik fatsoenlijk bij het motorgedeelte. Da gekut van vorige keer met kleppendeksel moet ik niet meer van weten.

Elektrisch heeft toch zeker zo zijn voordelen, geen onderhoud, geen wegentaks, enkel laden en ju karren! Misschien toch nog maar eens overzien :p ombouwen naar elektrisch.

Re: GS moon buggy 400cc

Geplaatst: zo 20 sep, 2015 18:26
door vdbeke
Deze morgen opgestaan, ontbeten en naar achteren gestrompeld om 7h30. 't was bewolkt druilerig koud weer :(. 10 minuten naar buggy liggen staren, onder het motto bezint eer ge begint. Maar de goesting kwam maar ni. Dan maar terug naar binnen gestrompeld en wijs achter de computer PC gaan zitten. rond 10h begon de zon er echt mooi door te komen :) wa oefeningskes gedaan en kwam allemaal terug los te zitten, luchtvochtigheid was maar liefst 25% gedaald! da werd ik wel gewaar, was nog ni op en top maar kon er mee door. Reuma is en blijft iets kut! ik wens het niemand toe...
Maar goed, actie. Doppenset gepakt, passen welke ik allemaal nodig heb, bijhorende ringsleutels genomen. Na wat gekut kon ik de passagiers zetel losnemen. Een brug zou toch verrekkes handig kunnen zijn, maar goed die luxe heb ik ni helaas. Metalen tssblad moest er dan nog uit, heeft me wel even beziggehouden. Vijzen zaten redelijk goed vast. Laten schrikken hielp redelijk, maar waren toch nog 3 dwazerikken van de 10 die niet los wouden. gleufje in zagen om er een grote platte tournevies in te zetten. Ging goed voor 2. De derde was echt een koppigaard. Die heb ik met de slijpschijf over geslepen. Dan nog de choke, gas en schakelkabel van de uitlaat weghouden met een colsonbandje.

AfbeeldingAfbeelding
(foto's zijn allemaal achteraf genomen, dus uitlaat was al gedemonteerd)

Dan ben ik een ritje gaan maken, het was tenslotte mooi en droog weer en had er zin in. Balendijk gaan onveilig maken, was daar blijkbaar ook porcheforum meeting. Daarna lommel zelf nog wat onveilig gaan maken. 65 kilometer verder terug thuis aanbeland en olie afgelaten. Wel wat liggen smossen, ne opvangbak me ne gietteut zou wel handig zijn voor mij, miss is aan sinterklaas vragen :p. wa zaagsel opgedaan achteraf, zag er al bijna niks meer van. Der is ongeveer 2700ml uitgekomen, terwijl er 2800ml in zou moeten incl vervangen filter (zit er nog wel in, heb nog geen andere). Er zit nu 1500ml olie in, meer had ik niet, morgen krijg ik nrml via collega een nieuwe lading (had meegelift bij mister-auto). De olie die eruit kwam stonk verschrikkelijk hard naar de naft, brr kreeg er zelfs koppijn van.

AfbeeldingAfbeelding

na oliewissel uitlaatstuk nog gedemonteerd, en toen vond ik het wel welletjes geweest voor vandaag...

Ik moet zeggen, het is wel een pak beter bereikbaar met die stoel eruit, kan nu overal mooi aan. Gaat er nooit meer in denk ik ;)

Ik merk dat ie vooral blauwe rookpluimen achter laat bij vertrekken vanaf 0, zet ik hem in zijn vrij en geef dan gas zie ik geen blauwe pluimen. Bolt ie nog en geef gas bij lijkt het nogal mee te vallen. Weet niet wat dit betekend maar ik zou denken schraapveren verrot, of zou ie dan altijd moeten roken?

Gisteren can-am manual liggen doorbladeren, pff toch wel een serieus werkske. als het dan nog is tegenvalt