Pagina 5 van 8
Geplaatst: do 20 jan, 2005 23:15
door S.W.A.T.
dan zal ik de deksel ter maar eens van af doen
Geplaatst: do 20 jan, 2005 23:17
door Bartie
S.W.A.T. schreef:kunt ge meschien ook een deksel maken met een gat er in en daar iets rond maken van vb een nylonkous houd het vuil ook een beetje buiten
Kunt ge ook doen.
Ik heb deksel er volledig afgedaan en snorkel er op gelaten.
Kreeg iets te veel lucht toen, ik heb 2 ductapes over de breedte geplakt van de filterbak.
Heb niet veel last van vuil zo, na helecine is er niets ingekomen.
Geplaatst: do 20 jan, 2005 23:19
door S.W.A.T.
dan ga ik me dat zo maken in de deksel een groot vierkantig gat maken en daar een stuk stof voor of iets dergelijk
Geplaatst: do 20 jan, 2005 23:20
door Teunie
Als je onderaan de filterbak het afdekkapje van de afvoer haalt, en de snorkel eraf haalt, dan stroomt het water door het tunneltje van de filterkap om daarna omlaag te druppen, door de afvoer naar buiten.
Ofja dat is mijn theorie
Met kap eraf houdt je zadel trouwens ook veel tegen.
Wel opletten met afspuiten na het quadten!! (en kap evt meenemen voor ruig terrein)
Geplaatst: do 20 jan, 2005 23:22
door Bartie
S.W.A.T. schreef:dan ga ik me dat zo maken in de deksel een groot vierkantig gat maken en daar een stuk stof voor of iets dergelijk
Je kan best gaten boren in deksel en naargelang je wat meer lucht nodig hebt extra gaten boren .
Geplaatst: vr 21 jan, 2005 07:31
door Hanzie
pro flow kitje van k&n, met outerwear! heb er een jaar mee gereden en nooit water geslikt
@for fun... als marco erin gesleutelt heeft loopt ie goed, hij werkt er liever langer aan dan vlug vlug. vind het ook raar, zal het er straks eens met hem over hebben. heb echt spijt dat ik het niet heb kunnen testen, anders wist ik het resultaat ook. ik had op mijn Z zelfs een sproeier 120 erin, maar die liep als een SPEER
kap zit er op?
Geplaatst: vr 21 jan, 2005 09:27
door Teunie
FOR FUN schreef:Heb gisteren mijn afgestelde quad(plaatsen van Tm36 opZ400) gaan halen.Heb er bij Marco(Jumpingjet) zelf maar 200m met gereden en dan nog met koude motor.Had er een 140 van sproeier inzitten maar Marco heeft deze stapsgewijs verlaagd,omdat hij veel te veel benzine kreeg, naar een 125!!!Nu moest ik van Marco nog, van het luchtfilterdeksel aan de binnenzijde het luchtkanaal wegnemen en dan zou hij nog iets vlotter zijn.Nu is mijn eerste reactie buiten het iets sterker zijn onderin VERWACHT ECHT GEEN MIRAKEL VAN DE TM 36.Ga proberen van in het weekend eens deftig uit te testen en als er ergens een mirakel gebeurd laat ik jullie het wel weten.Marco had binnenin nog wel iets veranderd aan de carb maar wilde niet vertellen wat juist.
Misschien is dit dan wel het hele probleem, het gaatje waar hij normaal de lucht door krijgt is belachelijk klein!!!!
Geplaatst: vr 21 jan, 2005 09:33
door Fré
yep idd Bartie, van dat avondje Duinkerke zijn we toen heel wat wijzer geworden!
Ik heb hier nog een extra luchtfilterdoosdeksel liggen, ga ik bij installeren van die tm36 een gat in maken en er zo'n rooster op kleven. Je weet wel, zo'n rooster dat lange paralelle sleuven heeft, zie je bij aircoinstallaties, verluchtingen en zo. Je kan er niet recht door kijken, maar de lucht kan er wel langs.
Geplaatst: vr 21 jan, 2005 22:21
door FOR FUN
Als ik één dezer dagen tijd heb dan ga ik eens wat experimenteren met de hoeveelheid lucht die hij echt nodig heeft.Vind het ook raar dat Marco er een 125 ingeplaatst heeft maar hij vertelde mij dat hij gewoonweg teveel benzine kreeg.Moest nog wel van hem aan het luchtfilterdeksel het luchtkanaal eraf halen(staat er op vast gesmolten)omdat hij niet wist dat dat van mij mocht(ben nogal gesteld op zulke zaken).Maar ikvraag mij dan ook weer aan de andere kant af op welke manier hij mijn quad dan afgesteld heeft?
Geplaatst: za 22 jan, 2005 10:01
door Fré
vraag het hem eens, volgens mij is de kans groot dat Marco hem zoals je gevraagd had afgesteld heeft zonder inlaatmodificaties.
Zou dat kunnen?
En dat is waarschijnlijk het probleem. Zeg hem dat ie er toch minstens de snorkel (of dat hoedje dat vanvoor op de snorkel zit) mag afhalen, zo krijg je tenminste nog iets van lucht.
En dan zou ie toch beter moeten lopen
PS: als je experimenteert met de luchtinlaat nadat ie gejet is voor weinig lucht, dan gaat ie normaalgezien enkel slechter draaien.
Eerst modificeren, dan jetten.
Geplaatst: za 22 jan, 2005 18:39
door Frank MB
Als die Marco toch weet dat je met een tm 36 carberateur de deksel eraf moet halen, dan kan hij dat toch gewoon zeggen. En als hij em dan met deksel afstelt en dat hij er niet beter op loopt vind ik het geen goede monteur.
Geplaatst: za 22 jan, 2005 18:49
door bansheefreak
hij heeft mijn banshee afgesteld,en dat is echt super gedaan!
en marco geen goede monteur?dacht het wel!is zeer bekend in de tuing wereld.dus denk eerst na voor je iets zegt
Geplaatst: za 22 jan, 2005 18:55
door Fré
mja maar kheb begrepen dat FOR FUN gevraagd had om alles standaard te laten, niet? Dan valt niemand iets te verwijten he, integendeel!
Geplaatst: za 22 jan, 2005 19:03
door Frank MB
Fré schreef:mja maar kheb begrepen dat FOR FUN gevraagd had om alles standaard te laten, niet? Dan valt niemand iets te verwijten he, integendeel!
Het is toch service om te zeggen dat het dan weinig zin heeft om dat te kopen? Of ben ik nu stom?
En marco kan best heel bekend zijn in de tuningswereld maar dan hoef ik hem nog niet te kennen. Ik ga alleen in op de mening die for fun geeft dat zijn motor niet goed loopt.
Geplaatst: za 22 jan, 2005 19:08
door Fré
we zullen wel van FOR FUN horen wat er allemaal gezegd geweest is, voorlopig kunnen we er toch enkel maar over speculeren.