Pagina 5 van 6

Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: ma 21 mar, 2016 20:55
door Jazzy
En kun je dat met een Raptor 350 blok dan wel? Alsof je een blok even omwisselt trouwens, als je wel eens zo'n projectje ziet hier op het forum dan komt daar ontzettend veel doorzettingsvermogen en creativiteit bij kijken.

Ander puntje, de kosten van zo'n ombouw, individuele keuring en alle bijkomende problemen staan niet in verhouding met de prijs van een Banshee op kenteken.

Re: RE: Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: ma 21 mar, 2016 22:10
door Jason McCoy
Davey030 schreef:3 a 4 uur technische inspecteur van 125€ Per uur
1 uur administratief medewerker 95€
Kosten kalibratie testbank 550€
Evt nog andere kosten maar zal niet boven de 600€ kosten denk ik
Kun je dit onderbouwen met cijfers die ergens te vinden zijn? Heb je een referentie? Volgens mij zijn je cijfers veel te laag namelijk


Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: ma 21 mar, 2016 22:11
door Jason McCoy
Raptor 350 blok past niet in een banshee frame.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Re: RE: Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: ma 21 mar, 2016 22:17
door Jazzy
Jason McCoy schreef:Kun je dit onderbouwen met cijfers die ergens te vinden zijn? Heb je een referentie? Volgens mij zijn je cijfers veel te laag namelijk
Onderaan deze pagina staat de prijslijst: https://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Auto.aspx

Voor auto's geven ze voor een individuele keuring een dikke 1000 euro aan dus ik denk dat dit voor een quad wel realistisch is. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat dit een goed plan is. :)

Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: ma 21 mar, 2016 22:40
door Jason McCoy
Volgens mij lees je niet goed. Kijk maar eens bij t stukje lelystad. Je moet wel je bedragen bij elkaar optellen

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: za 26 mar, 2016 02:48
door banshee03
dat raptor blokt werkt niet, wel weet ik dat er flink wat banshees rondrijden wat op papier totaal geen banshee zijn,ik heb er al zeker 4stuks getroffen binnen 3jaar,die hebben de nummers omgezet van een andere quad bv een bashan,en de yamaha logos overal uitgehaald, ze rijden dus als een banshee,met het frame nummer en de papieren van de bashan.
die jongen beweerde mij dat hij al 2jaar probleem loos zo rond reed.

maar zo moet je niet willen rijden,en dat raad ik ook iedereen af om die praktijken uit te voeren,ze denken dan eindelijk kan ik,maar mocht er iets gebeuren etc,je wilt niet weten wat er allemaal gebeurd als ze erachter komen en die kans is heel groot,heb je de pech dat iemand verstand van quads heeft hang je zowiezo al.

wat ik zouw doen nu in jouw geval, is kijken na een banshee waar een kenteken opzit uit duitsland,nederland,belgie,frankrijk spanje etc zolang het maar een eu land is.
die bv de motor defect heeft en niet te duur is,jouw blok onder dat frame, invoeren en klaar,weekje geduld en je hebt je banshee met legaal kenteken,zonder moeilijk proces en dure kosten,plus je hebt nog heel veel extra reserve onderdelen,
win/win lijkt me en de voordeligste manier

Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: za 26 mar, 2016 23:59
door Davey030
Kom er helaas geen tegen met kapotte motor. Ook niet met schade...

Kent iemand nog iemand die mogelijk een frame of schade banshee heeft?

Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: zo 27 mar, 2016 00:25
door slowco

Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: ma 04 apr, 2016 00:13
door banshee03
nee niet bepaald,en mocht je 1 vinden zal het niet goedkoop zijn,maar het zeker wel waard zijn!!
banshees worden uniek, en je ziet ze nu al wie een gek in de prijs stijgen.
houw eens de belgiesche kant in de gaten, daar is nog altijd een groter aanbod van banshees dan in nl, en als hij in belgie op kenteken staat is het goed, word omgekeurd en dan krijg je gewoon de nl plaat! zolang er maar een kenteken opzit uit een eu land waar hij ook daadwerkelijk op kenteken staat, dus niet enkel papieren want dan krijg je hem nog niet hier op kenteken als hij daar nooit op kenteken heeft gestaan

als je al ziet wat banshees op vandaag staan,vaak ook nog afgestampte exemplaren die helemaal opnieuw dienen te worden opgeknapt, laat staan een top exemplaar.

Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: ma 04 apr, 2016 12:46
door Jason McCoy
Papieren moeten dan wel overeenkomen met nl wetgeving. Ik acht de kans bij Banshee wel vrij klein daarop. Dit ivm leeftijd

Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: ma 04 apr, 2016 13:36
door Jazzy
Nee hoor, als hij in het buitenland al op kenteken gestaan heeft moet het vanwege EU voorschriften ook gewoon in NL op kenteken gezet worden. De leeftijd en dergelijke maakt verder niet uit.

Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: ma 04 apr, 2016 13:43
door Jason McCoy
In Belgie kunnen ze gewoon bijv 27 kw op papier hebben en dus een keteken gehad hebben. Ik heb dat ook met de Polaris

Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: ma 04 apr, 2016 13:44
door Jazzy
Het moet inderdaad wel in de juiste categorie passen. Maar de leeftijd is geen probleem.

Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: ma 04 apr, 2016 16:54
door Jason McCoy
Veel oudere quads hebben een andere waarde qua kw

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Re: Banshee vanuit België bedrijfsmatrieel op NL kenteken

Geplaatst: ma 04 apr, 2016 17:07
door banshee03
Dat zijn de 2 punten waar de topic starter op moet letten.

1-een kenteken erop uit een eu land!
2-max 15kw niet hoger.

Als deze 2 punten in orde zijn rijd jij in no time met jouw banshee legaal rond met een nl plaat ;)
Dat is alles.

Nu een zoekken nog :)