problemen met de politie als je 4x4quad in de bossen????

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Rappy 660
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Rappy 660 »

^4x4_Driver^ schreef:
thomas.vc schreef:dus als hij ingeschreven is als bedrijfsvoertuig en in 1990 dan mag je wel in het bos rijden en op plaatsen voor onbevoegden?
dat snap ik niet goed :?
ja ik mag eiglijk overal rijden :D

ik zal binnekort eens wa foto's plaatsen

ja jij kan mij nog meer vertellen :lol: :bier: die van mij is ook ingeschreven maar dan nog mag je niet in de bossen komen.
het staat netjes aangegeven hoor waar je wel en waar je niet mag komen,en ik neem aan als je een kenteken op je quad hebt zitten dat je dan ook niet in de bossen mag komen mits het aangegeven staat :knikduim:[/quote]

dat dacht ik ook :?
Moorverken
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Moorverken »

Welke papieren zijn dat dan zoal? :?
http://www.demoorverkens.net

Moor, moor en nog eens moor...
Yamaha Raptor 700R SE :quad:
thomas.vc
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door thomas.vc »

Moorverken schreef:Welke papieren zijn dat dan zoal? :?
je hebt een document nodig van het ministerie van verkeerswezen (telnr 02/5170692) die verwijst naar het originele PVG nummer (bij ons is dit 89/9057)
op dit doc staat vermeld dat het voertuig "als materieel van speciale constructie" wordt erkend , dit doc moet het origineel chassis nr dragen en is uniek per chassisnr.
er zijn wel beperkingen zoals max30km/h , zwaailicht en geen aanhanger trekker op de openbare weg.
het voertuig dient ingeschreven te zijn geweest voor een bepaalde datum , ik dacht 1992 (niet zeker)
indien het voertuig al is ingeschreven volgens een ander PVG nr denk ik dat het moeilijk zal zijn om dit nog te veranderen.
je kan best contact opnemen met de invoerder van uw merk.
als het niet lukt zijn er altijd nog wel omwegen maar dat kost extra geld.
wij rijden zo al 5j door de Stekense bossen en op de openbare weg en volledig legaal :afgestudeerd: :crossercool:
Rappy 660
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Rappy 660 »

ah dat wist ik nog niet!

tof als jij dan legaal door de bossen mag rijden! :D
thomas.vc
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door thomas.vc »

Rappy 660 schreef:ah dat wist ik nog niet!

tof als jij dan legaal door de bossen mag rijden! :D
zeker da ik moet eerlijk zijn we hebben wel geen zwaailichten en rijden ook geen 30km/h :punk:
Afbeelding
Afbeelding
Moorverken
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Moorverken »

Heb jij geluk zeg. :o
Ik denk dat er hier velen jaloers zijn op het feit dat je legaal het bos in kan. :)
http://www.demoorverkens.net

Moor, moor en nog eens moor...
Yamaha Raptor 700R SE :quad:
thomas.vc
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door thomas.vc »

Moorverken schreef:Heb jij geluk zeg. :o
Ik denk dat er hier velen jaloers zijn op het feit dat je legaal het bos in kan. :)
ja ik beleef veel plezier in het bos hoor 8)
ik heb deze voor 150€ gekocht maar stond wel 2jaar stil en de motor startte nie meer en nog wa dinges moeste vervange worden
maar ik vraag me af hoeveel deze waard is?
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

op die eerste foto is da die blauwe of doe zwart-rooie links achter :D

Zo zijn er toch niet veel op die manier ingeschreven veronderstel ik.
Aan ons kanten proberen we zoveel mogelijk de bredere veldbanan te nemen en af en toe een een fietswegel die we gebruiken als verbindeing om niet op asvalt te moeten komen.
Onze ritjes zijn ook al snel 60 a 70 km .
Maar gouden tip die ik hier nog al heb gelezen, blijf nooit lang op dezelfde plaats rondhangen.
Onlang kwamen we uit een stuk veldwegel waar je zelf met een fiets niet doorkomt door de modder.
Op het eind van die wegel stond toch geen jeep van het vlaamsgewest zeker, met persoon er in.
Mens heeft vriendelijk goeiendag teruggezegd en wij doorgereden.
Niks meer van gehoord. We wisten ook niet zeker of we er wel of niet mochten rijden.
Maar het hangt veel af hoe ge de mensen benaderd en hoe die dan geslapen hebben :mrgreen: .
Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
thomas.vc
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door thomas.vc »

cobby schreef:op die eerste foto is da die blauwe of doe zwart-rooie links achter :D

Zo zijn er toch niet veel op die manier ingeschreven veronderstel ik.
Aan ons kanten proberen we zoveel mogelijk de bredere veldbanan te nemen en af en toe een een fietswegel die we gebruiken als verbindeing om niet op asvalt te moeten komen.
Onze ritjes zijn ook al snel 60 a 70 km .
Maar gouden tip die ik hier nog al heb gelezen, blijf nooit lang op dezelfde plaats rondhangen.
Onlang kwamen we uit een stuk veldwegel waar je zelf met een fiets niet doorkomt door de modder.
Op het eind van die wegel stond toch geen jeep van het vlaamsgewest zeker, met persoon er in.
Mens heeft vriendelijk goeiendag teruggezegd en wij doorgereden.
Niks meer van gehoord. We wisten ook niet zeker of we er wel of niet mochten rijden.
Maar het hangt veel af hoe ge de mensen benaderd en hoe die dan geslapen hebben :mrgreen: .
Grts
uiteindelijk maakt deze quad nie zo luid lawaai tis nog met de originele oude uitlaatdemper hé
ik heb al door alle bossen gerede van men dorp :punk:
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

de plaatselijke wandelaars zijn u dankbaar zonder dat ze het weten!
Zo blijven de paden zonder onkruid en terug te vinden.
Wij moeten soms nog eens goed zien of het een baan is of niet.
Als we nieuwe baantjes zoeken.
Ma ferm dat ge overal kunt rijden zonder zorgen, wij gaan soms redelijk hard over plaatselijke landbouwwegen en komen daar maxx 1X per week langs liever nog minder zelf.
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
thomas.vc
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door thomas.vc »

cobby schreef:de plaatselijke wandelaars zijn u dankbaar zonder dat ze het weten!
Zo blijven de paden zonder onkruid en terug te vinden.
Wij moeten soms nog eens goed zien of het een baan is of niet.
Als we nieuwe baantjes zoeken.
Ma ferm dat ge overal kunt rijden zonder zorgen, wij gaan soms redelijk hard over plaatselijke landbouwwegen en komen daar maxx 1X per week langs liever nog minder zelf.
op de lange stukke rijde is vree plezant dat je op u hoge snelheid rijd bij mij is da 90km/h
en de andere wegen met allemaal bulten en diepe plassen en af en toe ies door de planten zelf :crosser:
Willems David

Bericht door Willems David »

Hier in Brugge heb je ook zulke cowboy's. Ze gaan dan met hun raptor door het stadspark gaan crossen. :verymad:
Langs de molens aan de vesting op het groene grasplein de boel kapot rijden!
Of volle kanon met een YFZ over de markt van Brugge knallen. Daar lopen paardekoetsen hé mannen. toch een beetje respect.
Nee dit vind ik niet kunnen.
Rij toch tenminste met je verstand! :roll:
Jammer! Zo maak je de quadreputatie kapot!
river d
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door river d »

vertel mij wat,ik ben pas terug van een weekend in de ardennen van op een camping waar ik een gans jaar sta,dacht ik laat ik mijn quad eens meenemen voor wat rond te rijden of en onroad.wel het is alleen bij dat laatste gebleven ik was nog maar aan het einde van een asfalt dat over ging in grind kwam ik daar net een jeep tegen die mij tegen hield.
hij zij als ik 100meter verder was gereden was zonder pardon inbeslagname en boete zo hoog dat gij uw hius kunt verkopen,ter wijl dat eigenlijk nog geen bos was,bomen waren weggekapt aan een kant over 1km lengte :? .ik zeg u pas goed op want ze hebben daar geld nodig in de walen en zullen daar ver voor gaan.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

ik denk toch dat hij lichtjes overdrijft hoor.
Zo lijkt het wel of dat je een grote crimineel bent door een boswegje te nemen dan dat je willekeurig iemand een kogel door de kop jaagt.
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

Onlangs gaan rijden tussen chimay en couvin Alleen maar veldbanen en onverharde stukken genomen, op een gegeven moment zelf een combi van de flikken tegen gekomen .
Ze reden wel niet in dezelfde richting als ons wij vriendelijk eerst goeiendag geknikt en die waren zo verschoten denk ik dat ze ook goeiendag terugknikten.
En wij weg, tegen dat die gedraaid zijn zullen ze lang moeten zoeken zenne :mrgreen:
Ik blijf erbij het hangt vooral af van hoe je overkomt bij de ander.
Mensen beoordelen je toch meestal op uiterlijk en eerste indruk.
Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
Plaats reactie