Pagina 5 van 5
Geplaatst: ma 14 feb, 2005 21:40
door peet #77
Remschijf is van De Liége David die zijn iets dikker dan standaard en remmen beter heb ze al zeer goed getest die zijn op en top
Geplaatst: di 15 feb, 2005 00:45
door Fré
sjiek!
passen de normale remblokjes dan nog zonder probs?
PS: jij bent blijkbaar niet de enige die de borgmoer van je tandwiel niet helemaal tegen de andere gedraaid krijgt
Op de standaard as ging dit net, maar ik vind het raar: de reden dat die niet volledig in elkaar draaien is me na wat bestuderen duidelijk geworden, het conische stukje aan die moer is dermate excentrisch dat ik het maar niet aangedraaid krijg. Misschien met goed wat spinasie te eten dat het gaat, maar dat kan de bedoeling niet zijn, voorlopig laat ik het maar zo.
btw, ik heb mijn LSR as dit weekend ook gemonteerd, en ik ben er voorlopig extreem tevreden over. De splines passen heel wat beter dan standaard, de kasteelmoeren zijn ook veel makkelijker te borgen (je hebt bijna altijd een gaatje waar het pinnetje door kan), hij ziet er buitengewoon knap uit, installatie verloopt probleemloos, passing is perfect, en hij is regelbaar van standaard breedte tot +3" in totaal.
Aanradertje: gebruikt 1 van de 2 schotelveertjes (eigenlijk zijn het bijna rondelletjes) van aan de kant van het tandwiel voor de schijfremkant. Zo beschadig je de mooie alu remklauw niet tijdens het aandraaien van de moer.
Geplaatst: di 15 feb, 2005 21:28
door peet #77
Als ik van u was zou ik aan de kant van de remschijf ook een moer + borgmoer laten zetten zoals op de kant van het tandwiel enkel voor de veiligheid die van mij kwam los heb wel stukken gereden remblokken kapot en rubber van de clauw is ook stuk
Enkel ter informatie
Geplaatst: di 15 feb, 2005 22:12
door Fré
yup das waar, maar ik heb niet direct een extra moer voorhanden.
Loctite en markeringen moeten het voorlopig doen.
Geplaatst: do 17 feb, 2005 12:54
door peet #77
Fré schreef:yup das waar, maar ik heb niet direct een extra moer voorhanden.
Loctite en markeringen moeten het voorlopig doen.
Ik heb da ook geprobeerd met loctite als je zo wil werken eerst aanspannen zonder loc. en er een kilometer of 20 te gaan rijden terug losdraaien en dan pas loc. aan doen en terug dicht draaien.
Da is nodig je zal het merken dat je ze verder zal kunnen draaien uw moer enkel om dat het stuk(waar remschijf op zit ) zich heeft aangepast aan uw brug .
Geplaatst: do 17 feb, 2005 17:10
door Fré
Ik heb er ondertussen al een uur mee gereden, en die moer zit nog altijd mooi vast.
Die schotelveer houdt er dan ook goed wat spanning op.
Maar ik hou het in het oog.
Geplaatst: do 17 feb, 2005 18:26
door peet #77
Fré schreef:Ik heb er ondertussen al een uur mee gereden, en die moer zit nog altijd mooi vast.
Die schotelveer houdt er dan ook goed wat spanning op.
Maar ik hou het in het oog.
Een gewaarschuwd man is er twee waard
Geplaatst: vr 11 mar, 2005 20:26
door peet #77
Heb net dynojet gestoken en da is een groot verschil om mee terijden heeft meer power en is echt niet moeilijk om te steken.
zou hem enkel nog op een testbank laten zetten om zeker te zijn of mijn afstelling goed is