Teun sleutelt aan Honda
Joepie mn eerste 4takt gerepareerd!!!
Heb net stukje gereden maar o o o wat is t koud
Hij is in ieder geval wel lekker warm gereden nu, morgen de moeren van de kop even checken en indien nodig aantrekken en we are set!
Hoop dat t deze keer langer als 1 maand houdt.....
Nog wat foto's:
Heb net stukje gereden maar o o o wat is t koud
Hij is in ieder geval wel lekker warm gereden nu, morgen de moeren van de kop even checken en indien nodig aantrekken en we are set!
Hoop dat t deze keer langer als 1 maand houdt.....
Nog wat foto's:
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ja echt wel! Je weet ook precies wat je gedaan hebt. Heb er veel van geleerd! Gewoon rustig te werk gaan en wat foto's maken van hoe het in elkaar zat, enne proberen zo weinig mogelijk schroefjes over te houdenronnieb schreef:Goed gedaan Teun dat zie ik graag, alles uit elkaar en dan weer in elkaar en hem weer rijdend krijgen.
Geeft een goed gevoel he alleszelf doen?
Research op internet helpt trouwens ook goed. (www.exriders.com)
Er is nog 1 ding waar ik beetje over twijfel en dat zijn de kleppen.
Heb ze afgesteld zoals in de handleiding, en de motor loopt als een zonnetje. Maar hoe weet ik of ze niet toch te strak staan?
Wil niet dat mn kleppen naar de maan gaan!
Iemand tips?
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
ja, ik denk dat je zo het meeste van je quad leert, het is natuurlijk riskant, maar aan de hand van de info die teunie had, kon het gewoon niet verkeerd gaan! ik zal blij zijn als ik die honda weer hoor grommellen
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
geen probleem met kleppen enkel als je timing chain er verkeerd om zit of dat de timing chain breekt mol je kleppen en zuiger.
als je met behulp van voelermaat de juiste klepspeling hebt aangehouden is het ok.
als ze maar iets niet goed staan gaan ze tikken, wat hoorbaar is, dan gewoon nastellen.
over het algemeen als de kleppen gesteld moeten worden merk je dat de motor slecht gaat starten.
geen zorgen, volgens mij heb je het perfekt gedaan.
mark
als je met behulp van voelermaat de juiste klepspeling hebt aangehouden is het ok.
als ze maar iets niet goed staan gaan ze tikken, wat hoorbaar is, dan gewoon nastellen.
over het algemeen als de kleppen gesteld moeten worden merk je dat de motor slecht gaat starten.
geen zorgen, volgens mij heb je het perfekt gedaan.
mark
Dank voor het vertrouwenmark schreef:geen probleem met kleppen enkel als je timing chain er verkeerd om zit of dat de timing chain breekt mol je kleppen en zuiger.
als je met behulp van voelermaat de juiste klepspeling hebt aangehouden is het ok.
als ze maar iets niet goed staan gaan ze tikken, wat hoorbaar is, dan gewoon nastellen.
over het algemeen als de kleppen gesteld moeten worden merk je dat de motor slecht gaat starten.
geen zorgen, volgens mij heb je het perfekt gedaan.
mark
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadfanaat
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 28 sep, 2003 19:05
- Locatie: Omgeving Ede, Nederland
Hey om even terug te komen op dat zetten van helicoils, kan ik die er ook indraaien als de cilinder nog in elkaar staat? (Helicoil moet bovenin de cilinderkop in een gat waar kleppendeksel in vastgeschroefd wordt)
Moet dat gat dan eerst uitgeboord worden of draai je die helicoil er zo in?
Moet dat gat dan eerst uitgeboord worden of draai je die helicoil er zo in?
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadrider
- Berichten: 303
- Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 21:47
- Locatie: noord Brabant Nederland
Als je zelf niet zo`n setje hebt,kun je het mss beter even laten doen(betaal je alleen de veertjes ),want alleen kompleet setje kost zo 45 €.
Nog `n manier (maar dat moet je durven en weten wat je doet )
Je boort op naar M8 (8X8=64, dus opboren met boor 6,4,max 6,5 mm)
Draadeindje erin,vastzetten met locktite,draadeind vlak maken met bovenkant,dan daarin M6 tappen (boormaat 8x6=48,boor 4,8 mm )
Deksel erop en komt (doordat m8 grooter is dan het gat in je deksel (m6 )
Nooit meer los !!
Je ziet dat het boorgat 6,4 mm is voor M8 dus kun je waarschijnlijk gelijk tappen,doordat het gat van M6 al uitgelutterd is naar ruim 6 mm.
Vóór het tappen met grotere boor klein zoekkantje maken ,en zorg dat er geen boor of tapresten achterblijven in het gat,dan beschadig je je draad weer !!!
Nooit gedaan doe deze manier even in `n proef (platstrip ofzoiets )om je zelf te overtuigen,bang geen durf,angst voor eigen kunnen
Laat dan ff die veertjes bij `n motorzaak erin draaien
SUCCES
Jan
Nog `n manier (maar dat moet je durven en weten wat je doet )
Je boort op naar M8 (8X8=64, dus opboren met boor 6,4,max 6,5 mm)
Draadeindje erin,vastzetten met locktite,draadeind vlak maken met bovenkant,dan daarin M6 tappen (boormaat 8x6=48,boor 4,8 mm )
Deksel erop en komt (doordat m8 grooter is dan het gat in je deksel (m6 )
Nooit meer los !!
Je ziet dat het boorgat 6,4 mm is voor M8 dus kun je waarschijnlijk gelijk tappen,doordat het gat van M6 al uitgelutterd is naar ruim 6 mm.
Vóór het tappen met grotere boor klein zoekkantje maken ,en zorg dat er geen boor of tapresten achterblijven in het gat,dan beschadig je je draad weer !!!
Nooit gedaan doe deze manier even in `n proef (platstrip ofzoiets )om je zelf te overtuigen,bang geen durf,angst voor eigen kunnen
Laat dan ff die veertjes bij `n motorzaak erin draaien
SUCCES
Jan
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.
Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Rijd Quad,of blijf bij je schat !