Pagina 5 van 7

Geplaatst: za 03 sep, 2005 17:27
door Teunie
Even update: Ik heb net de naald 2clipjes lager gezet.
Staat nu dus nog wat rijker.

Resultaat is wederom goed, hij loopt een stuk beter en het knallen is vrijwel helemaal verdwenen.

Zal binnenkort wel eens een filmpje maken van de acceleratie, het gaat echt richting YFZ voor mijn gevoel...

Geplaatst: wo 07 sep, 2005 20:35
door Schmetz#56
Carbu zit eronder. Paste ZONDER ENIGE AANPASSINGEN!

Ik zit nu mee de originele YFZ jetting, die erg goed bleek te zijn.
42 Pilot, 158 Main, originele gasnaald en ori clip pos.

42 is te groot, ik ga 38 steken.
158 is te klein, ik ga 165 steken.
Ori gasnaald is kloten, ik ga YZ450F gasnaald steken.

Ik laat weer van me horen.

Geplaatst: vr 09 sep, 2005 07:40
door Teunie
Ah das mooi om te horen.
Wat voor opties heb je zelf op je crosser? Uitlaat en ook cams?

Geplaatst: vr 09 sep, 2005 09:17
door No Limit W-tec
davyrox schreef:Misschien moet je rekening houden met het feit dat in de states de benzine maar 91oct is en in belgie max 99oct.
Opgelet, octaan wordt anders bepaald in de VS dan in Europa !!! Kan je niet vergelijken. Wees gerust, ze rijden op ongeveer dezelfde benzine !

Geplaatst: vr 09 sep, 2005 09:19
door No Limit W-tec
Schmetz#56 schreef: Ori gasnaald is kloten, ik ga YZ450F gasnaald steken.
Idd, begrijp niet waarom ze in de YFZ die klote naald steken. Iedereen zou ze moeten vervangen naar de YZ naald.

Geplaatst: vr 09 sep, 2005 09:20
door No Limit W-tec
Voor de mensen die interesse hebben : binnenkort gaat mijn quad op testbank en misschien is het resultaat hiervan dat er een FCR 41 op komt.

Dan heb ik een FCR 39 te koop ! Prijs 400 €

Eind september weet ik hierover definitief meer.

Geplaatst: vr 09 sep, 2005 21:27
door Schmetz#56
Teunie schreef:Ah das mooi om te horen.
Wat voor opties heb je zelf op je crosser? Uitlaat en ook cams?
Jep, Hotcams in en uit dunne voetpakking, FCR39MX, en een volledige open Rino.

Vandaag heb ik het volgende gedaan:

:arrow: Pilot van 42 naar 40 en 2,5 slagen mengselschroef
:arrow: Main van 158 naar 160
:arrow: Gasnaald van NDSR (YFZ) naar NCVQ (YZ450F) clip 4

Resultaat:

Ik heb me eerst volledig geconcentreerd op 1/8 tot 2/4 gas.
Dat is nu werkelijk PERFECT, kan gewoon niet beter!!! Loopt goed stationair, en pakt meteen zeer goed op bij in één keer volgas geven vanuit de stationairloop. Start perfect, zowel warm als koud. Dat is nu dus helemaal goed. De gasnaald maakt ook al heel erg veel verschil, was trouwens maar 15 euro!
Morgen en overmorgen ga ik me concentreren op 2/4 tot volgas, maar dat zal ook ver goed zijn zover ik dat nu kan zeggen.

Total review FCR @ Z400:
Ne FCR steken is het best dat ge kunt doen wat tuning betreft. De gasreactie is gewoon ongelofelijk. Als ge aan de gas komt is het volle vermogen gewoon DIRECT beschikbaar. De wheely's gaan nu ongelofelijk veel beter, ik hoef nu veel minder aan de gas te lurken en em gaat beter de lucht in ook bij hogere snelheden.

Menne DRZ is veranderd in een CRF, en das no kidding zenne!

Me = :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geplaatst: ma 12 sep, 2005 20:29
door Dutje#82
zeg teun ? hoever zit ge daar nou mee ?


greeetz

Geplaatst: di 13 sep, 2005 08:02
door Teunie
Heb ik toch al gepost?

Het loopt geweldig, maar met wat fine-tuning kan het nog beter.
Heb nu tijdelijk even de standaard demper erop, wat minder power onderin maar veel meer bovenin de toeren.
Het lijkt alsof de tegendruk die de originele demper geeft zorgt voor meer top-end.
Verder loopt hij ook stationair nu redelijk goed.

De mainjet kan denk ik ook nog wat groter, zeker als ik het verhaal van schmetz hoor.

Heb helaas te weinig tijd om er veel mee bezig te zijn.

Geplaatst: ma 26 sep, 2005 15:18
door Teunie
Heb vandaag nog gereden en plugchop gedaan.
Hij staat inderdaad te arm kwa mainjet. (maar Marco had niets groter dan 148?)

Ik verbaas me nog steeds over de vermogenswinst, en dit bij een afstelling die nog niet optimaal is. Hij loopt zo ongelofelijk hard, ik durf hem niet open te houden........
Het vermogen zit vrij bovenin, hij rijdt als een 2takt nu.
Opeens VLAM is het vermogen er en gaat hij op zn achterste wielen...het is echt absurd, als ik bijna op volle snelheid zit en ik lurk dan nog eens aan het gas dan krijg je echt weer een duw waarmee hij nog harder gaat.

Moet de top nog eens testen maar zit echt veel hoger dan standaard....
Ik ben benieuwd hoe hij loopt met een grotere mainjet al ben ik bang dat hij dan helemaal niet meer te houden is....

Geplaatst: ma 26 sep, 2005 15:33
door peet #77
beter iets over dan iets te kort van kracht

Geplaatst: ma 26 sep, 2005 16:01
door Teunie
peet schreef:beter iets over dan iets te kort van kracht
Das toch de bedoeling ja :P :twisted:

Geplaatst: di 27 sep, 2005 15:14
door Schmetz#56
Teunie schreef: Hij staat inderdaad te arm kwa mainjet.
Dat heb ik u gezegt. Ik zit nu mee 155 main, gasnaald 1 stand rijker gezet. (clip 3 / YZF450 naald)

Geplaatst: di 27 sep, 2005 18:23
door Teunie
Ik heb wel niet de dunnere pakking en heb nu de standaard demper erop zitten.
Heb je nog iets veranderd aan de air intake?

Geplaatst: wo 28 sep, 2005 16:21
door Schmetz#56
Teunie schreef:Ik heb wel niet de dunnere pakking en heb nu de standaard demper erop zitten.
Heb je nog iets veranderd aan de air intake?
Dunne pakking heb ik ook, & hotcams.
Airbox is open gemaakt... (3X3)