Pagina 5 van 8
Geplaatst: do 11 mar, 2004 10:52
door Rik350
Ik heb ze wel eens vervangen was toch nog 100 euro ofzo volgens mij. Maja risico vant vak he
Geplaatst: do 11 mar, 2004 11:34
door Teunie
Valt kwa kosten wel mee maar is veel werk (en klotewerk!)
Geplaatst: do 11 mar, 2004 12:43
door Nighty
Die achteras lagers is nou wel het minste waar ik me druk over maak als ik denk aan op 2 zijwielen rijden.
denk is even aan je draagarmen voor of je
achterbrug achter..
die lagers van de achteras zullen (even netjes blijven):
AAN MN ANUS OXIDEREN.
ofwel die gaan niet zomaar stuk van op 2 wielenrijden.
Maar goed. Het ziet er leuk uit.
en zoals al vaker gezegt:
Doe het met mate.
Geplaatst: do 11 mar, 2004 21:03
door Willems David
Moest je eens weten hoe een quadshop profiteerd van hun
lager prijzen !
Vraag eens in een bedrijf waar men electro motor techniek doet !
Duvivier in Brugge verkoopt lagers die veel beter zijn dan die originele
in de quads. (Standaardmaten voor in machines) Zware machines !!
€ 100 ??? Ik heb maar € 20 betaald ! met stofkap erbij !
Eerst goed informeren alvorens je naar een quadshop gaat !
Ga gewoon naar een metaalbewerkingsbedrijf !
Geplaatst: do 11 mar, 2004 21:11
door Wå®®iør
Vergeef mij voor die stomme vraag: maar wat zijn lagers??? Ik ken echt niets van het mechanisme van quads
Geplaatst: do 11 mar, 2004 21:15
door ~JoAcHiM~
Wå®®iør schreef:Vergeef mij voor die stomme vraag: maar wat zijn lagers??? Ik ken echt niets van het mechanisme van quads
Daarin draait je as rond. Er zitten immers allemaal bolletjes in bedoeld om de wrijving zo klein mogelijk te maken.
De techniekers van de site zulen dit beter kunnen uitleggen.
Geplaatst: do 11 mar, 2004 22:16
door Wå®®iør
Oooh, rollementen noem ik dat
. Ken dat nog van de tijd toen ik skateboarde en skeelerde
.
Geplaatst: do 11 mar, 2004 23:43
door Teunie
Heb die zelf ook gekocht bij een machine-onderdelen-zaak ofzoiets.
Was nog vrij prijzig maar lagers zijn wel wat degelijker.
Als je ze kunt kopen via kennis die zaak heeft ofzo dan scheelt het VEEL!! (krijgt veel korting en ex btw)
Geplaatst: vr 12 mar, 2004 00:12
door Rik350
Ik had ze zonder stofkap weet je waarom......
Omdat de originele Yamaha lagers afgesloten lagers zijn met een keerring op de zijkant je hoeft ze dan ook niet in te vetten omdat dat vet er toch niet inkomt probeer je het toch met een dun vet dan mol je je lagers juist omdat de afdichting naar zijn moer gaat!!!!
Was idd een rotklus om voor mekaar te krijgen die ouwe waren vastgerot om mijn as daar heb ik met hulpstukken een potkrik van 12 ton aan gelast en ze kwamen nog niet los toen vol op spanning gezet (das dus 12000 kg spanning he) en gaan heetstoken toen kwamen ze dan met grof hamergeweld eindelijk los.
Geplaatst: vr 12 mar, 2004 00:15
door Ralph
Ze vonden dat ze daar wel lekker zaten
Maar inderdaad, 12.000 kilo om ze er uit te krijgen
Geplaatst: vr 12 mar, 2004 08:08
door Teunie
Ja dat is altijd een probleem met oude lagers.
Verwarmen is de enige goede oplossing. (op fora lees ik vaker dat ze de hele houder in de oven gooien, daarna vallen de lagers er zo uit omdat deze een andere uitzettings-coefficient hebben dan de behuizing!)
Geplaatst: vr 12 mar, 2004 16:01
door Rik350
Bij mij kwamen ze wel uit de behuizing maar bleven ze aan de as zelf vastzitten samen met die spacer die er tussen komt.
Geplaatst: za 20 mar, 2004 21:27
door sven
je moet je voorste veringen wat harder stellen en es een stoppie proberen zalug
maarrrru moet je wel oppassen dat je niet over je stuur vliegd heb ik ook al es gehad en het doet geen deugd
Geplaatst: ma 17 mei, 2004 22:05
door Rob de Jongh
met een blaster is het erg makkelijk,
het nadeel is alleen, dat wanneer je op je linkerkant gaat rijden er dan benzine lekt
rechts gaat bij mij nog niet goed, op links kan zo lang rijden als ik wil
Geplaatst: ma 17 mei, 2004 22:23
door Sg6
binnenkort mogen jullie alles vragen over lagers
. ik krijg van de firma een opleiding van SKF (kost relatief veel geld zo een opleiding) om alle soorten lagers te kennen en de manier van verwijderen en de tools die er voor bestaan. Niet dat dit zooooooooooo moeilijk is maar is eens aardig meegenomen en kan ik dan direct zeggen welk type het is.