734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Re: YFM 700R SE Black Streetfighter[UPDATE P41]

Bericht door tjobbie »

johnnyp schreef:is het niet mogelijk om de band op de velg af te merken, dan de band eraf halen en de loodjes aan de binnenkant van de velg te plakken, en dan de band er weer over doen. Want ik zou die loodjes er ook af halen, is zonde voor je velg.
zo makkelijk werkt dat helaas niet aangezien je met de et waarde zit te kijken(offset) :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
johnnyp
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door johnnyp »

jij begrijp me niet...

ik bedoel dus die loodjes monteren tussen de band/vel (daar waar lucht nu zit) dat veranderd niks aan je ET
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

aha, ik snap wat je bedoel,maar dit is wel heel omstreden en is ook niet 100% aangezien dat als je de band eraf haald en
weer op het zelfde punt terug op legt het balans toch weer is veranderd.

maarr, dit is helemaal geen gek idee als laatste redmiddel :idea: bedankt :bier:

de achterste velgen gingen perfect maar de voorste heeft quadtuning in combinatie met een spoorverbreder moeten balanceren
omdat de velg anders niet op het balanceermachine te bevestigen was, maar mijn persoonlijke theorie zegt nog steeds dat
dit er wel mee te maken hebt dat je de et waarde flink verschuifd voor het machine waardoor het apparaat denkt dat je
extreem veel lood moet hangen om het onbalans op te heffen.
misschien een leuk experiment voor de mannen van quadtuning? :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Mark_T »

Al gereden met de gebalanceerde velgen tjobbie?
Ik ben er zeer, maar dan ook zeeeeer tevreden over :) Heerlijk!

Ben nu bezig met stuurdemper en dan kan ik pas echt lekker cruisen.
Raptor 660 SM
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Grizzly700 »

tjobbie schreef: de achterste velgen gingen perfect maar de voorste heeft quadtuning in combinatie met een spoorverbreder moeten balanceren
omdat de velg anders niet op het balanceermachine te bevestigen was, maar mijn persoonlijke theorie zegt nog steeds dat
dit er wel mee te maken hebt dat je de et waarde flink verschuifd voor het machine waardoor het apparaat denkt dat je
extreem veel lood moet hangen om het onbalans op te heffen.
misschien een leuk experiment voor de mannen van quadtuning? :wink:
Yep verschuift de et waarde, maaarr.... :) nou stel ik dat weer in in het apparaat :)
Maar geef je gelijk tis wel inderdaad wel even puzzelen met dit soort dingen :oops:
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

je zal wel gelijk hebben maar ik ben een wijsneus zoals je waarschijnlijk
al heb gemerkt die niet zomaar gelijk geeft tot het is bewezen. :D
en ik had je de hele dag wel van het werk af kunnen houden dus dat heb ik maar niet gedaan.
maar, voor de voorbandjes ga ik toch nog een keertje op zoek naar een balanceerapparaat die zonder spoorverbreders
de velg kan hebben puur om mijn eigenwijze gedachtegang van de baan te helpen. :p
niets over jouw geleverde werk hoor,dit was namelijk uitstekend :bier:
ik weet niet of jullie balanceerapparaat gehuurd of gekocht is, ander zou je in principe gaten in de bevestigingsplaat
kunnen boren op een aantal steken die je toch altijd zult gebruiken.
dan heb je geen spoorverbreders meer nodig, en weet je 100% zeker dat het goed zit.
Laatst gewijzigd door tjobbie op vr 16 apr, 2010 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Grizzly700 »

Hou me maar op de hoogte :D :D ben altijd bereid om nieuwe dingen te leren ondanks ik ook giga eigenwijs ben whahaha.
johnnyp
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door johnnyp »

wats dan de probleem met inklemmen? aangezien ik eigen bandenzooi hebt staan...

zal als ik me quad hebt wel even mee gaan kloten, want volgens mij moet je die loodjes gewoon aan de binnenkant van de band kwijt kunnen :P

ik ben net zo eigenwijs als jou :P
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Grizzly700 schreef:Hou me maar op de hoogte :D :D ben altijd bereid om nieuwe dingen te leren ondanks ik ook giga eigenwijs ben whahaha.
knipperrelaytje werkt trouwens perfect.! :applaus:

banden moet ik nog proberen omdat ik eerst m,n bochten van m,n uitlaat laat inkorten vanwege dat de ketting tegen de
uitlaatbocht schuurt en vervolgens alles kapotrijd. :chagarijn:
Laatst gewijzigd door tjobbie op vr 16 apr, 2010 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Zakie »

Die gril passend op een 660 ? :p
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Zakie schreef:Die gril passend op een 660 ? :p
misschien wel, who knows met een beetje aanpassen, maar nog even geduld want ben er nog niet over uit :D
AfbeeldingAfbeelding
Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Zakie »

:p wel op zetten voor de rit he wil hem zien :buig: :mrgreen:
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

johnnyp schreef:wats dan de probleem met inklemmen? aangezien ik eigen bandenzooi hebt staan...

zal als ik me quad hebt wel even mee gaan kloten, want volgens mij moet je die loodjes gewoon aan de binnenkant van de band kwijt kunnen :P

ik ben net zo eigenwijs als jou :P
de voorvelgen hebben een groter centergat als de achtervelgen en zijn centerkegels of hoe ze ook mogen heten,heeft ie
niet in de grootte om deze velg te klemmen.teminste wel groot genoeg maar loopt te taps waardoor hij de velg meer
naar voren moet halen om te zorgen dat de velg alsnog klemt.

hey! ik heb misschien een idee, als je nu 1 spoorverbreder misbruikt en de bouten inkort of conische moeren opzetten zodat ie net in de gaten vallen van de velg (conisch op de velg) , dan zou je deze spoorverbreder aan de andere kant kwijt kunnen, dan heb je genoeg ruimte voor je kegel en is de velg perfect tegen de orginele plaat aan gecentreerd :idea:
Laatst gewijzigd door tjobbie op vr 16 apr, 2010 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Zakie »

Heb je zo veel loodjes op je velg dan tjobbie dat het je zo erg dwars zit? bij mij heeft forwheels alle loodjes achter gezet je ziet er niks van en rijd ook echt super , tenminste beter dan eerst kan nog niet 100% zeggen omdat ik een niet echt goede as en lagers er nog in heb :wink:
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Zakie schreef::p wel op zetten voor de rit he wil hem zien :buig: :mrgreen:
ik kijk wel even, tot nu toe staat ie alleen maar in de garage voor allerlei aanpassingen dus kan ik er geen goed beeld van krijgen
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie