![Glimlach :)](./images/smilies/icon_blij.gif)
Goede chiptuner?
-
- Quad Master
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
- Locatie: zakkemakke
Ik ga mijne Chrysler Crossfire binnen 2 weken laten chip-tunen bij chippoint.
Ze zitten op verschillende locaties,zowel in Nederland als in Belgie.
Ik betaal slechts 499€.
Voor een Meriva zou de prijs op 399€ zitten!
Zie-> http://www.chippoint.nl
Ze zitten op verschillende locaties,zowel in Nederland als in Belgie.
Ik betaal slechts 499€.
Voor een Meriva zou de prijs op 399€ zitten!
Zie-> http://www.chippoint.nl
Yamaha Banshee 350 2011 (kleuren 2007)"Low-Rider"
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Ben ik nooit voorstander geweest, maar blijft een eeuwige discussie...Ralph schreef:Dus dan zou het zo hard mogelijk inrijden zoals je bij een quad moeten doen (wel op de goede harde manier natuurlijk), niet opgaan voor een auto?
Ik doe het (bijna) steeds zo :
- eerst paar keer laten warm draaien stationair tot ie echt goed warm is (5-10 min) en volledig laten afkoelen (écht volledig hé, niet half uurtje wachten) Vooral het afkoelen en opwarmen is van belang voor het zetten van alle onderdelen.
- vervolgens mee gaan rijden, hierbij mag je goed doortrekken, alleen als hij op max toerental zit direct lossen, niet blijven op hoog toerental blijven rijden. Opnieuw eerst paar korte sessies van 15-20 min doen
- velen kijken daar raar van op maar op het circuit is het meestal veel beter dan op de baan omdat je veel meer van toerental verandert en niet lang aan zelfde toerental blijft.
- na max 2 uur gaat olie en filter eraf en kun je volledig je ding doen
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
We wijken af van het onderwerp maar naar mijn mening is 30 u toch het minimum wat een motor moet halen zonder revisie. Wij gaan niet meer boven 50-60 u zonder volledige revisie (ook krukas en versnellingsbak) met standaaard motor wel te verstaan.Frank MB schreef:Ik rijd een half uurtje wat rustiger, het liefst op een kort en bochtig circuit, en daarna gasgeven, want als je met hoogwaardige spullen rijdt die toch ook hard slijten, dan rijd je je motor in en kan je daarna weer reviseren.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Vandaag ben ik bij Hartog Tuning geweest en de Meriva is gesjiptjoend.
Om 10 uur kwam ik aan. We zijn begonnen met een bakje koffie en een lekkere grote boterkoek en daarna de auto in met een G-krachten-meter. Na wat testjes konden we weer terug naar de werkplaats.
In de werkplaats moest hij opzoek naar de ECU, die bleek op een andere plek te zitten dan bij de oude Meriva. Namelijk voor het linker voorwiel
Hoe ze dat ooit verzonnen hebben bij Opel weet ik niet...
De ECU er uit, aan de laptop, programma aanpassen. Nog eens rijden op gevoel en daarna de ECU er nog een keer uit. Weer wat aanpassingen gedaan en toen weer een testrit. Dat bleek goed te gaan en alles kon weer helemaal vastgezet worden.
Mocht je er heen gaan, houd er rekening mee dat je een hele dag kwijt kan zijn. Gelukkig kon ik lekker in de zon zitten, er is een winkelcentrum op loopafstand (als je de gans ziet, doe hem de groeten van me) en er zijn genoeg tijdschriften in de werkplaats om de dag mee door te komen.
Het resultaat is ongeveer 13,5 pk en een koppel toename van ongeveer 45 Nm. Dit is uit een voor- en na-meting, wat het meest betrouwbare is.
Hieronder een uitdraai:
![Afbeelding](http://img255.imageshack.us/img255/1475/uitslagmerivawv0.jpg)
Mocht je opzoek zijn naar een chiptuner, dan is dit zeker een aanrader. Informatie kun je vinden op: www.hartogtuning.nl
Om 10 uur kwam ik aan. We zijn begonnen met een bakje koffie en een lekkere grote boterkoek en daarna de auto in met een G-krachten-meter. Na wat testjes konden we weer terug naar de werkplaats.
In de werkplaats moest hij opzoek naar de ECU, die bleek op een andere plek te zitten dan bij de oude Meriva. Namelijk voor het linker voorwiel
![Verward :?](./images/smilies/icon_verward.gif)
De ECU er uit, aan de laptop, programma aanpassen. Nog eens rijden op gevoel en daarna de ECU er nog een keer uit. Weer wat aanpassingen gedaan en toen weer een testrit. Dat bleek goed te gaan en alles kon weer helemaal vastgezet worden.
Mocht je er heen gaan, houd er rekening mee dat je een hele dag kwijt kan zijn. Gelukkig kon ik lekker in de zon zitten, er is een winkelcentrum op loopafstand (als je de gans ziet, doe hem de groeten van me) en er zijn genoeg tijdschriften in de werkplaats om de dag mee door te komen.
Het resultaat is ongeveer 13,5 pk en een koppel toename van ongeveer 45 Nm. Dit is uit een voor- en na-meting, wat het meest betrouwbare is.
Hieronder een uitdraai:
![Afbeelding](http://img255.imageshack.us/img255/1475/uitslagmerivawv0.jpg)
Mocht je opzoek zijn naar een chiptuner, dan is dit zeker een aanrader. Informatie kun je vinden op: www.hartogtuning.nl
Ik merk goed dat hij sterker is geworden tussen de 2000 en 3000 toeren, het gebied waar de turbo er in komt. Waar ik vroeger bij een stoplicht de auto voor me met moeite bij kon houden, moet ik nu oppassen dat ik hem niet op hun trekhaak rij
Hij voelt ook veel soepeler aan. De 'dipjes' die er soms in zaten zijn nu weg.
Gisteren avond heb ik hem volgegooid met V-Power diesel (tank nu alleen nog maar V-power omdat het aardig wat verschil geeft). Van het aantal kilometers wat ik toen heb gereden is de helft zonder chiptuning geweest en er is bij Hartog flink mee gescheurd. Volgens de berekening kwam ik op een verbruik van 1 op 19, wat normaal 1 op 18 was en daarvan is de helft nog zonder chiptuning geweest. Het gaat dus zeker in verbruik schelen denk ik.
![Razz :p](./images/smilies/icon_tong.gif)
Hij voelt ook veel soepeler aan. De 'dipjes' die er soms in zaten zijn nu weg.
Gisteren avond heb ik hem volgegooid met V-Power diesel (tank nu alleen nog maar V-power omdat het aardig wat verschil geeft). Van het aantal kilometers wat ik toen heb gereden is de helft zonder chiptuning geweest en er is bij Hartog flink mee gescheurd. Volgens de berekening kwam ik op een verbruik van 1 op 19, wat normaal 1 op 18 was en daarvan is de helft nog zonder chiptuning geweest. Het gaat dus zeker in verbruik schelen denk ik.
V-Power is van Shell zeker?Dan is het goed
.Ook goed is de diesel van Jet(het vroegere Seca) deze werd mij aangeraden als beste diesel momenteel door Kempower na het chippen van mijn Trafic.Van minder verbruik merk ik niks integendeel
,maar het is ook zo dat je meer gebruik maakt,ik althans,van de meerpower
die je bijgekregen hebt en tenslotte,we gaan toch niet op een litertje kijken zekers
.
![Blinkende Lach :ster:](./images/smilies/icon_ster.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Heel Blij :D](./images/smilies/icon_lach.gif)
![Proost :bier:](./images/smilies/icon_bier.gif)
Enjoy your ride...
Hij kan best zuiniger zijn geworden als je het exstra vermogen niet gebruikt,de pk`s moeten toch ergens van daan komen..
Misschien is die door de v-power wel iets zuiniger gaan rijden,maar dan zou er meer energie in die diesel moeten zitten wat volgens mij niet kan,volgens mij zit er een addetief in wat beter smeert,en de boel schoon houd.(en beter/minder slecht is voor het milleu
)
Iedereen aan de Shell zou ik zeggen
(koop ik volgende week ff gauw aandeeltjes van ze)
Misschien is die door de v-power wel iets zuiniger gaan rijden,maar dan zou er meer energie in die diesel moeten zitten wat volgens mij niet kan,volgens mij zit er een addetief in wat beter smeert,en de boel schoon houd.(en beter/minder slecht is voor het milleu
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_knipoog.gif)
Iedereen aan de Shell zou ik zeggen
![Duim Omhoog :duimhoog:](./images/smilies/icon_duim_omhoog.gif)
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker ![Glimlach :-)](./images/smilies/icon_blij.gif)
![Glimlach :-)](./images/smilies/icon_blij.gif)
Als ik normale diesel tank dan haal ik ongeveer 1 op 17 en als ik V-Power tank is het 1 op 18 of soms iets meer. Dus het werkt wel.
Het extra vermogen moet ik inderdaad niet gaan gebruiken. Maar op de snelweg draait de motor tussen de 2000 en 3000, soms iets meer. Dus het koppeltoename in dat gebied moet het wel zuiniger gaan maken denk ik.
Het extra vermogen moet ik inderdaad niet gaan gebruiken. Maar op de snelweg draait de motor tussen de 2000 en 3000, soms iets meer. Dus het koppeltoename in dat gebied moet het wel zuiniger gaan maken denk ik.