Goede chiptuner?

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1516
Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
Locatie: zakkemakke

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

ik vind het wel een leuke auto :)
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
jenzie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 698
Lid geworden op: di 31 mei, 2005 19:12
Locatie: Belgie

Bericht door jenzie »

Ik ga mijne Chrysler Crossfire binnen 2 weken laten chip-tunen bij chippoint.
Ze zitten op verschillende locaties,zowel in Nederland als in Belgie.
Ik betaal slechts 499€.

Voor een Meriva zou de prijs op 399€ zitten!

Zie-> http://www.chippoint.nl
Yamaha Banshee 350 2011 (kleuren 2007)"Low-Rider"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Het wordt toch Hartog, heb wel vetrouwen in die kerel.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ralph schreef:Dus dan zou het zo hard mogelijk inrijden zoals je bij een quad moeten doen (wel op de goede harde manier natuurlijk), niet opgaan voor een auto?
Ben ik nooit voorstander geweest, maar blijft een eeuwige discussie...

Ik doe het (bijna) steeds zo :
- eerst paar keer laten warm draaien stationair tot ie echt goed warm is (5-10 min) en volledig laten afkoelen (écht volledig hé, niet half uurtje wachten) Vooral het afkoelen en opwarmen is van belang voor het zetten van alle onderdelen.
- vervolgens mee gaan rijden, hierbij mag je goed doortrekken, alleen als hij op max toerental zit direct lossen, niet blijven op hoog toerental blijven rijden. Opnieuw eerst paar korte sessies van 15-20 min doen
- velen kijken daar raar van op maar op het circuit is het meestal veel beter dan op de baan omdat je veel meer van toerental verandert en niet lang aan zelfde toerental blijft.
- na max 2 uur gaat olie en filter eraf en kun je volledig je ding doen
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Lijkt mij ook een goede manier. Mag ik dan een keer op je circuit inrijden :wink:
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Ik rijd een half uurtje wat rustiger, het liefst op een kort en bochtig circuit, en daarna gasgeven, want als je met hoogwaardige spullen rijdt die toch ook hard slijten, dan rijd je je motor in en kan je daarna weer reviseren.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Maar dat gaat niet op voor een auto :)
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Frank MB schreef:Ik rijd een half uurtje wat rustiger, het liefst op een kort en bochtig circuit, en daarna gasgeven, want als je met hoogwaardige spullen rijdt die toch ook hard slijten, dan rijd je je motor in en kan je daarna weer reviseren.
We wijken af van het onderwerp maar naar mijn mening is 30 u toch het minimum wat een motor moet halen zonder revisie. Wij gaan niet meer boven 50-60 u zonder volledige revisie (ook krukas en versnellingsbak) met standaaard motor wel te verstaan.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Vandaag ben ik bij Hartog Tuning geweest en de Meriva is gesjiptjoend.

Om 10 uur kwam ik aan. We zijn begonnen met een bakje koffie en een lekkere grote boterkoek en daarna de auto in met een G-krachten-meter. Na wat testjes konden we weer terug naar de werkplaats.

In de werkplaats moest hij opzoek naar de ECU, die bleek op een andere plek te zitten dan bij de oude Meriva. Namelijk voor het linker voorwiel :? Hoe ze dat ooit verzonnen hebben bij Opel weet ik niet...

De ECU er uit, aan de laptop, programma aanpassen. Nog eens rijden op gevoel en daarna de ECU er nog een keer uit. Weer wat aanpassingen gedaan en toen weer een testrit. Dat bleek goed te gaan en alles kon weer helemaal vastgezet worden.

Mocht je er heen gaan, houd er rekening mee dat je een hele dag kwijt kan zijn. Gelukkig kon ik lekker in de zon zitten, er is een winkelcentrum op loopafstand (als je de gans ziet, doe hem de groeten van me) en er zijn genoeg tijdschriften in de werkplaats om de dag mee door te komen.

Het resultaat is ongeveer 13,5 pk en een koppel toename van ongeveer 45 Nm. Dit is uit een voor- en na-meting, wat het meest betrouwbare is.

Hieronder een uitdraai:

Afbeelding



Mocht je opzoek zijn naar een chiptuner, dan is dit zeker een aanrader. Informatie kun je vinden op: www.hartogtuning.nl
mikebike
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 703
Lid geworden op: za 30 apr, 2005 10:40
Locatie: deventer

Bericht door mikebike »

:duimhoog: ,maar wat ik het belangrijkste vind,merk/voel je er zelf wat van?is het het geld bv.ook waard..
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Ik merk goed dat hij sterker is geworden tussen de 2000 en 3000 toeren, het gebied waar de turbo er in komt. Waar ik vroeger bij een stoplicht de auto voor me met moeite bij kon houden, moet ik nu oppassen dat ik hem niet op hun trekhaak rij :p
Hij voelt ook veel soepeler aan. De 'dipjes' die er soms in zaten zijn nu weg.

Gisteren avond heb ik hem volgegooid met V-Power diesel (tank nu alleen nog maar V-power omdat het aardig wat verschil geeft). Van het aantal kilometers wat ik toen heb gereden is de helft zonder chiptuning geweest en er is bij Hartog flink mee gescheurd. Volgens de berekening kwam ik op een verbruik van 1 op 19, wat normaal 1 op 18 was en daarvan is de helft nog zonder chiptuning geweest. Het gaat dus zeker in verbruik schelen denk ik.
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 17 nov, 2003 22:34
Locatie: Tielt-Winge

Bericht door FOR FUN »

V-Power is van Shell zeker?Dan is het goed :ster: .Ook goed is de diesel van Jet(het vroegere Seca) deze werd mij aangeraden als beste diesel momenteel door Kempower na het chippen van mijn Trafic.Van minder verbruik merk ik niks integendeel :mrgreen: ,maar het is ook zo dat je meer gebruik maakt,ik althans,van de meerpower :D die je bijgekregen hebt en tenslotte,we gaan toch niet op een litertje kijken zekers :bier: .
Enjoy your ride...
mikebike
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 703
Lid geworden op: za 30 apr, 2005 10:40
Locatie: deventer

Bericht door mikebike »

Hij kan best zuiniger zijn geworden als je het exstra vermogen niet gebruikt,de pk`s moeten toch ergens van daan komen..
Misschien is die door de v-power wel iets zuiniger gaan rijden,maar dan zou er meer energie in die diesel moeten zitten wat volgens mij niet kan,volgens mij zit er een addetief in wat beter smeert,en de boel schoon houd.(en beter/minder slecht is voor het milleu :wink: )
Iedereen aan de Shell zou ik zeggen :duimhoog: (koop ik volgende week ff gauw aandeeltjes van ze)
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Als ik normale diesel tank dan haal ik ongeveer 1 op 17 en als ik V-Power tank is het 1 op 18 of soms iets meer. Dus het werkt wel.

Het extra vermogen moet ik inderdaad niet gaan gebruiken. Maar op de snelweg draait de motor tussen de 2000 en 3000, soms iets meer. Dus het koppeltoename in dat gebied moet het wel zuiniger gaan maken denk ik.
mikebike
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 703
Lid geworden op: za 30 apr, 2005 10:40
Locatie: deventer

Bericht door mikebike »

Waar komt het koppeltoename vandaan dan?ik denk doordat de motor meer turbodruk krijgt met de bijbehorende benodigde brandstof toch?
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
Plaats reactie