Pagina 6 van 7
Geplaatst: ma 02 jun, 2003 23:03
door Ralph
Maar het probleem is dat jullie allemaal al veranderingen hebben aan jullie Blasters. Hans heeft bijvoorbeeld een Twin-air filter als ik dat goed heb, sommige hebben weer andere banden, enz...
Dat levert dus geen betrouwbaar testresultaat. Ik kan ook wel meedoen als Toomey vertegenwoordiger maar ik heb een K&N een V-force reeds dus dan is het al weer helemaal wat anders.
We moeten echt 3 identieke Blasters hebben, zonder modificaties zoals banden of luchtfilters. Anders is het geen eerlijke test.
Geplaatst: di 03 jun, 2003 08:30
door Daan
Anders moet je enkel tijden meten (ipv 3 quads tegelijk) en dan elke keer onder de quad die moet gaan rijden de standaard banden zetten. Hans krijgt nu ook een K&N en V-Force, dus dan is dat verschil tussen Ralph en hem ook weggewerkt.
Geplaatst: di 03 jun, 2003 08:50
door Teunie
Ja dat moet wel op te lossen zijn en anders gewoon een beetje tunen (even originele luchtfilter erop zetten bijvoorbeeld). Dat moet natuurlijk wel niet te ver gaan want dan krijg je weer problemen met jetting enzo....dat is trouwens nog een belangrijk punt, checken dat de jetting van de diverse quads goed is want anders wordt je hele test nog onbetrouwbaar....
Geplaatst: wo 04 jun, 2003 20:14
door Daan
Het zal inderdaad nog wel een redelijke klus worden om voor elke setup de jetting perfect te krijgen. Maar het is goed te doen. Want met slechte jetting klopt er inderdaad totaal niks meer van de test.
blaster
Geplaatst: wo 04 jun, 2003 21:50
door becon
Ik heb ook nog wel een standaard blaster staan om die toomey blaster snot voor de ogen terijden grapje
Geplaatst: do 05 jun, 2003 12:56
door Daan
Het zou mooi zijn als we die ook bij de test konden gebruiken, Bert.
Geplaatst: do 05 jun, 2003 16:53
door B@ckBone
Misschien kan ik er bij een dealer wel loskrijgen ...even horen , !
Maar alle blasters dienen gejet te worden zoals de fabrikant het voorschrijft ....Anders telt de test niet ...
Geplaatst: do 05 jun, 2003 17:41
door Daan
Zou ook mooi zijn, B@ckbone.
En van jetting is ook zo. Alleen Toomey raad op BlasterHQ aan je deksel te verwijderen. En het is logisch dat je zonder deksel meer power kan maken. Dus als een andere fabrikant weer jetting specs geeft waarbij je het deksel erop moet houden zitten we weer ongelijk.
Maar het zou heel wat plug chops kosten om al die Blasters perfect te jetten.

Geplaatst: do 05 jun, 2003 19:43
door Ralph
Ja en elke keer die carb. er op en er weer af, dat is niet zomaar gedaan.
Daar zullen we wel een hele dag voor nodig hebben. Wel een gedoe om alleen even te weten welke uitlaat het beste is

Geplaatst: do 05 jun, 2003 19:45
door Teunie
Overnachting erbij met tentje, 1 dag tunen, andere dag rijden!!! Count me in!
Geplaatst: do 05 jun, 2003 19:46
door Ralph
Met een lekker groot feest 's avonds

Lekker eten en drinken. Daar kunnen we wel 2 mooie dagen van maken

Geplaatst: do 05 jun, 2003 19:50
door Teunie
Wie gaat de dames regelen?
Geplaatst: do 05 jun, 2003 20:04
door Ralph

Ik denk niet dat er vrouwen zijn die zin hebben om de hele dag naar Blaster tunende mannen te kijken. Die kunnen zich wel wat beters indenken. Maar het zal ook vast wel gezellig worden zonder ze

Geplaatst: do 05 jun, 2003 21:03
door Hanzie
lijkt me echt geweldig, 's avonds stront gaar bed in...

Geplaatst: do 05 jun, 2003 21:57
door Daan
Last van de hormoontjes, Teun?

just kidding
Zullen we het tegen die tijd dan in Lunteren doen? Centraal gelegen en we hebben de ruimte om te testen. Dan kunnen we na afloop nog even BBQ'en ofzo en de liefhebbers kunnen nog blijven kamperen / slapen.