Pagina 6 van 9

Geplaatst: za 22 mei, 2004 09:52
door L.D.
Het zal toch wel een beetje helpen?!?

Geplaatst: za 22 mei, 2004 09:55
door elsinore
WELNEE gaat alleen maar om geld, wie zet er nou een conisch k&n luchtfilter op een quad.
dat is wat voor een volkswagen golf 1 met veel chroom op de motor....................ziet er alleen maar sneller uit.......is het niet.

Geplaatst: za 22 mei, 2004 10:15
door elsinore
Afbeelding



OOOOOOOOOOOOOPS

Geplaatst: za 22 mei, 2004 10:26
door ronnieb
welk bouwjaar is de blaster?
87......

Geplaatst: za 22 mei, 2004 11:01
door elsinore
nee, een vd eerste, 1978 geloof ik, er staat 01 in de voorvelgen, maar dat zal er wel later opgezet zijn

Geplaatst: za 22 mei, 2004 11:02
door elsinore
deze blaster klinkt ook snel......................issie niet
wat hier trouwens duur aan is (voor jullie bigspenders) is het VERBRUIK..............JA JA daar kunnen jullie niet aan tippen met al je dure mods.

Geplaatst: za 22 mei, 2004 11:07
door ronnieb
het enige wat meer zuipt is het baasie zelf ,ech wel

Geplaatst: za 22 mei, 2004 11:57
door SlOoT
Mijn vader is ook tegen het opvoeren, zuipt die alleen maar meer benzine.
Ik vind dat wel een goed punt. :wink: En de levensduur wordt ook korter :wink:

Geplaatst: za 22 mei, 2004 12:56
door No Limit W-tec
elsinore schreef:WELNEE gaat alleen maar om geld, wie zet er nou een conisch k&n luchtfilter op een quad.
dat is wat voor een volkswagen golf 1 met veel chroom op de motor....................ziet er alleen maar sneller uit.......is het niet.
Elsinore,

Het is nu eenmaal zo dat een fabrikant zoekt naar een zo betrouwbaar mogelijke quad die voldoet aan de verwachtingen van een zo ruim mogelijk koperspubliek.

Het is niet zo dat ze een full race quad willen aanbieden, dit zou te duur zijn en de verkoopsaantallen zouden niet groot genoeg zijn. Zeggen dat tuning niets uitlhaalt is onzin, net zoals die Ron Wood inlaatbuis niets uithaalt en een andere uitlaat niets van pk winst zou leveren...

Ik test al mijn aanpassingen uit op testbank en kan je wel degelijk bevestigen dat die inlaatbuis werkt (wel met luchtfilterkamer om te beschermen tegen vuil, zonder kamer is enkel voor zuivere zand en woestijnrijders) Wij hebben hierdoor de sproeier toch kunnen aanpassen van een 170 naar 180 wat toch weer vermogenswinst oplevert. Ook de uitlaat was een verbetering van +/- 5 pk.

Niet alles van tuning is echter zinvol, zo was de andere CDI box een quasi nutteloze investering...

Geplaatst: za 22 mei, 2004 15:21
door elsinore
ik geloof er niks van, en inderdaad het baasie drinkt meer dan zijn brommertje

Geplaatst: za 22 mei, 2004 15:26
door L.D.
Moest het niks helpen zou niemand het kopen eh... :roll:

Geplaatst: za 22 mei, 2004 15:39
door elsinore
in duitsland hebben ze dat allemaal.

daar hebben ze volgende stelregel:

es braucht nicht unbedingt gut zu sein, es soll nur sehr teuer sein, damit es gut aussieht.

oftewel laat maar zien dat je een rijke patser bent.

doei doei

Geplaatst: za 22 mei, 2004 15:42
door elsinore
er zijn een paar forumleden die beter daar hun spullen kunnen kopen........ kunnen ze zeggen dat ze een quad hebben die met modificaties 30.000 euro kost of zo (en dat voor een jamahaatje)


ha ha

doei doei

kijk hier maar eens, ik had ook holeshots 20x11x10 voor 85 euro en in duitsland voor................slechts 130 (is per stuk he, niet per 2)

http://www.quad-briel.com/showkat.php?i ... T%20REIFEN

Geplaatst: za 22 mei, 2004 16:29
door No Limit W-tec
Ik weet niet waar je op aan stuurt ?!

Om de zoveel tijd duikt hier op het forum wel iemand op die met wat bluf en grote praat komt opzetten.

In tegenstelling tot sommige anderen op het forum, durf ik ook eerlijk toegeven dat ik soms miskopen doe (bvb CDI) maar ik kan er wel prat op gaan dat ik door mijn quad op testbank te zetten effectief weet welke mods werken en welke niet en in welke mate ik dan aan power of koppel win.

Bovendien verkoop ik ook zelf onderdelen en het tunen van mijn quad is een mooie testcase om producten te testen.

Bovendien is het niet zo dat ik een pak geld aan mijn quad hang voor niets. De derde plaats in Fouron is er niet zomaar gekomen.

Ik zou trouwens niet te minachtend doen over de Yamahaatjes. Even naar de Maesen rijders kijken en dat zegt al genoeg. Voor een redelijk bedrag heb je met de YFZ450 een concurrentiële quad (binnen zijn klasse natuurlijk) die betrouwbaar is. Betaalbaarheid en betrouwbaarheid passen volgens mij niet bij EML, VLS en andere exotische toestanden. We zwijgen dan nog over de verkoopwaarde na één of twee jaar...

Geplaatst: za 22 mei, 2004 16:39
door Teunie
Dat weet Mark ook heus wel hij probeert je waarschijnlijk gewoon "op de kast" te krijgen.

Oja ik zou naast die Duitse link ook graag jouw goedkope adresje zien :P