kappen weer terug laten blinken

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
suzukiltz250
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door suzukiltz250 »

ik heb er met de schuur machine over heengegaan alle krassen zijn weg maar nu is het grof en ze blinken niet hoe kan ik het weer laten blinken
gas er op
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

als je het hele topic door leest dan vind je de uitleg
maar met welke korrel schuurpapier heb je geschuurd :? ik begin als de kappen slecht zijn met een korrel 800 en water en zachtjes schuren en dan ga ik stap gewijs tot korrel 2000 en begin dan te polijsten zodat de glans terug komt
ik schuur enkel waar er krassen staan en waar ik zeker ben dat ik kan polijsten
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door HondaTRX450r »

Is het ook mogelijk om een benzine tank te Schuren/polijsten?!
Die zit bij mij vol met secondelijm en sta op het punt een nieuwe aan te schaffen, Dat zou me anders een hoop geld schelen!
:bier:
Laatst gewijzigd door HondaTRX450r op za 31 dec, 2011 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#5 Honda 450R

Youtube Kanaal: http://www.youtube.com/user/HondaRacingHolland/videos
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

HondaTRX450r schreef:Is het ook mogelijk om een benzine tank te Schuren/polijsten?!
Die zit bij mij vol met secondelijm, dat zou me anders een hoop geld schelen!
Komt van de stickerset... gewoon weer nieuwe op plakken, goedkoper sneller beter en mooier? :D
No Can't Do!
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner

Ardjuh schreef:
HondaTRX450r schreef:Is het ook mogelijk om een benzine tank te Schuren/polijsten?!
Die zit bij mij vol met secondelijm, dat zou me anders een hoop geld schelen!
Komt van de stickerset... gewoon weer nieuwe op plakken, goedkoper sneller beter en mooier? :D

Ja, dat was ook de bedoeling maar aan een kant zit er een hele lijn secondelijm die ik eraf heb gekrabt met een mes maar nou is die tank behoorlijk beschadigt en me nieuwe stickerset val er niet over heen, toch beetje zonde :p
#5 Honda 450R

yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

je kan alle kunstof schuren en polijsten
Groetjes Kris
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
HondaTRX450r
Quadrunner
Quadrunner

Ben nu ook bezig met mijn kappen te polijsten, maar ze hoeven alleen te blinken die krassen hoeven er van mij niet uit het is een cross quad die vooral op de baan word gebruikt die zijn anders zo weer bekrast!
Maar moet je ook echt met 1500/2000 eindigen om het blinkend effect te krijgen?
of eindigen jullie er mee omdat jullie echt de krassen er uit willen voor het echte "show" werk of om het ook daadwerkelijk te laten blinken?

Heb mijn kappen momenteel met korrel 800 en water geschuurd en me kappen zijn nu mat wit, daarna ben ik gaan polijsten met de zelfde borstel als "Mellos700R " Heeft, Maar het wil niet echt gaan blinken na een 2uur op een stuk te hebben gepolijst Betekent dit dat ik met een korrel van 1500/2000 eens verder moet gaan schuren of nog langer polijsten??

Het blok polijst pasta hoe gebruiken jullie die drukken jullie de borstel echt hard op de pasta of maar een beetje laten raken? da blok is HARD!

Alvast bedankt! :D
#5 Honda 450R

yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

je zult moeten door schuren tot 1500 zeker elke kras is een doffe plek of laagte in de kap ga je nooit kunnen laten blinken :roll: heb het nooit echt geprobeert tot 800 en dan polijsten maar 1200 en polijsten ging ook al maar als de kappen echt blinken valt elk krasje nog meer op dus dan zul je een keuze moeten maken schuur hem gewoon tot 1200 en laat hem mat of ga tot 2000 en polijst ze tot glans maar dan ga met cross gebruik ook direct terug krassen krijgen dus zonde van al dat polijst werk :roll:

de pasta is een harde blok ja je houd de blok gewoon tegen je draaiende borstel ik ga ook altijd wat over de kappen zodat die ook wat pasta hebben ophangen is altijd handig als je wat pasta nodig hebt ga je gewoon even tot op die plaats waar wat pasta hangt en dan polijst je verder op de plaats waar je aan het polijsten was
Groetjes Kris
rule
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door rule »

cockpit spray werkt ook goed :)
gaank is alles, remmen is angst!
dave88
Quadracer
Quadracer

Bericht door dave88 »

Inderdaad, gewoon inspuiten met siliconenspray of wd40 en hij blinkt als een spiegel, wel maar ff maar als je dat na elke wasbeurt doet werkt het prima.
HONDA the dream of power
blockie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door blockie »

Bij mij werd mn achter spatbord dof met siliconespray :?
Ik wilde het poetsen want er zaten al wat strepen op door ze te raken met de schoenen.
Omdat ik al geen poetser ben blijf ik er nu maar gewoon vanaf.

Beetje zonde maar het is niet anders.
Yamaha Raptor 700R
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

@dave88 WD-40 worden je keppen hartstikke dof van, d'r bestaat van die glitterspray, daarmee beginnen ze wel weer te glimmen of met cocpitspray
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

WD 40 laat het glimmen ja, maar ik heb gemerkt dat yamaha anderen soort kunstof heeft als suzuki daarom kun je het bij yamaha makkenlijker met de borstel polijsten, als ik mijne met WD 40 in spuit is het gelijk spiegel zelfde als bij barossa, en honda zal dat ook hebben.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

ik heb al 4 quads gedaan allemaal yamaha blauwe warrior, blauwe raptor 660, en mijne 700 ook blauwe gaat goed
ik heb onlangs een rode banshee gedaan :roll: k*t kleur nog erger dan zwart vind ik, want mijn zwart tank kapje heb ik ook al gedaan geen problemen mee

ik heb onlangs ook even aan nicky van forum zijn suzuki gepolijst hij had ze nog niet fijn genoeg geschuurt dus heb het niet tot een glans gekregen :chagarijn: en om zelf tot 2000 te schuren had ik geen tijd voor. maar om nu te zeggen dat suzuki niet gaat :?
nicky heeft toen zelf verder zitten schuren en polijsten bij zijn thuis en was toch merkelijk beter geworden ik zal hem nog eens vragen om langs te komen , om te zien of ik suzuki kappen terug glanzend krijg want GAAT NIET ken ik niet waar een wil is een weg :mrgreen: alles gaat zelf een kip en die knieën staan vanachter :lol:
Groetjes Kris
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

sjmallie94 schreef:WD 40 laat het glimmen ja, maar ik heb gemerkt dat yamaha anderen soort kunstof heeft als suzuki daarom kun je het bij yamaha makkenlijker met de borstel polijsten, als ik mijne met WD 40 in spuit is het gelijk spiegel zelfde als bij barossa, en honda zal dat ook hebben.

ik heb al m'n kappen al een keer ingespoten met wd-40, maar ze werkden zo daf als ik weet niet hoe, maar doordat ik een mettalic kleur in de kappen heb zitten gebruik ik van die mettalic wax, gaan ze mooi glimmen en worden ze spiegelglad
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Plaats reactie