Yamaha banshee 495cc totall rebuild
Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild
nick, ken je mij eens wat uitleg geven over een lock-up clutch.
ik snap dat hij dmv centrifugale de koppeling vast zet, zodat hij niet gaat slippen.
met opschakelen hoef je niet te ontkoppelen,
maar ik snap niet hoe je dan kan terug schakelen,.. ?
ik snap dat hij dmv centrifugale de koppeling vast zet, zodat hij niet gaat slippen.
met opschakelen hoef je niet te ontkoppelen,
maar ik snap niet hoe je dan kan terug schakelen,.. ?
die jonge van het forum, met die lekkere reet
Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild
hey nick nu snap ik waarom het zo lang duurt voor de rit begint
jij bent nog niet klaar beetje doorwerken
jij bent nog niet klaar beetje doorwerken
Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild
ik vind adt frame echt moi gecoat
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild
Zet koppeling niet "vast" , zet er wel meer druk op zodat ze niet slipt. Hoe hoger toerental en hoe zwaarder de gewichtjes hoe meer druk op de koppelingsplaten en minder risico op slip. Voor de rest doet het niks met schakelen.IzzY schreef:nick, ken je mij eens wat uitleg geven over een lock-up clutch.
ik snap dat hij dmv centrifugale de koppeling vast zet, zodat hij niet gaat slippen.
met opschakelen hoef je niet te ontkoppelen,
maar ik snap niet hoe je dan kan terug schakelen,.. ?
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild
FLIPmode schreef:Zet koppeling niet "vast" , zet er wel meer druk op zodat ze niet slipt. Hoe hoger toerental en hoe zwaarder de gewichtjes hoe meer druk op de koppelingsplaten en minder risico op slip. Voor de rest doet het niks met schakelen.IzzY schreef:nick, ken je mij eens wat uitleg geven over een lock-up clutch.
ik snap dat hij dmv centrifugale de koppeling vast zet, zodat hij niet gaat slippen.
met opschakelen hoef je niet te ontkoppelen,
maar ik snap niet hoe je dan kan terug schakelen,.. ?
dus als ik van 3 naar 4 schakel met 12.000 toeren, kan ik gewoon mijn koppelings hendel inknijpen ?
ik dacht altijd dat dan door die lockup clutch er te veel druk op stond om dat te doen.
die jonge van het forum, met die lekkere reet
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild
Kan je maar je was toch aan het spreken over terugschakelen?
lock-up heeft ook de bedoeling dat je met gewone koppelingsveren en gewone opstelling onder rustige omstandigheden normaal kan schakelen en ontkoppelen zoals je gewend bent. Ik heb bvb een hele zware koppeling door zware veren, extra plaat, ingekorte afstandshoudertjes..... Ik schakel dus ALTIJD zwaar, bij lock-up enkel hoog in toeren als het nodig is.
Maar dankzij de turbo hoef ik niet veel te schakelen , die trekt in alle versnellingen.
lock-up heeft ook de bedoeling dat je met gewone koppelingsveren en gewone opstelling onder rustige omstandigheden normaal kan schakelen en ontkoppelen zoals je gewend bent. Ik heb bvb een hele zware koppeling door zware veren, extra plaat, ingekorte afstandshoudertjes..... Ik schakel dus ALTIJD zwaar, bij lock-up enkel hoog in toeren als het nodig is.
Maar dankzij de turbo hoef ik niet veel te schakelen , die trekt in alle versnellingen.
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild
ha, nu snap ik de werking helemaal niet meer.
nick, leg het me uit,..
nick, leg het me uit,..
die jonge van het forum, met die lekkere reet
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild
Ff goochelen:
http://www.aim-tamachi.com/pdfs/What%20 ... clutch.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aim-tamachi.com/pdfs/What%20 ... clutch.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild
AHH Die cor de meeste helpen me ook om het hem op tijd af te krijgen door middel van mijn girofonds te spekken maar van jou hoor ik niks cor?? whahahacor schreef:hey nick nu snap ik waarom het zo lang duurt voor de rit begint
jij bent nog niet klaar beetje doorwerken
Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild
Beste izzy ik snap helemaal niet zo veel eigenlijk ik doe altijd maar net als of.IzzY schreef:ha, nu snap ik de werking helemaal niet meer.
nick, leg het me uit,..
in feite veranderd er niet veel aan je koppeling de lock up drukt in principe gewoon tegen je platen en slipt daardoor niet of minder hoe het echt rijd moet ik nog uitvinden is het niks mag jij hem hebben van me
Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild
Dus ik moet me bril draagen als we gaan rijden
-
- Quadrider
- Berichten: 283
- Lid geworden op: zo 22 okt, 2006 10:35
- Locatie: Naast de duitse herder / Quad
- Contacteer:
Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild
Hoi Nick
Waar laat jij het coaten en wat zijn de kosten ongeveer?
Maar het begint er op te lijken man ergggg netjes.
See You
Waar laat jij het coaten en wat zijn de kosten ongeveer?
Maar het begint er op te lijken man ergggg netjes.
See You
2007 YFM 700 R SE
http://www.mijnalbum.nl/Album=8DIUHTLD
http://www.mijnalbum.nl/Album=8DIUHTLD
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild
ik vind het prachtig hoe meer glim hoe beter
Re: Yamaha banshee 480cc totall rebuild
mijn frame is bij coating rotterdam gedaan moet je vragen naar daan van harten alles netjes afgedopt en gedaan ik hoef niks opnieuw te tappen, het coaten van het frame hubs en alle kleine onderdelen + nerbars was 280 euro ex btw dit was inclusief ontvetten stralenen alles afdoppen en afplakken. mijn velgen cilinder+kop en spruitstuk heb ik bij lens laten doen maar dat was well ff schrikken kwa prijs mede dankzij de arbeid voor het maskeren van me cilinder+kop en spruitstuk, beide coaters maken gebruik van een 4 lagen systeem incuslief de blanke lak.maurice schreef:Hoi Nick
Waar laat jij het coaten en wat zijn de kosten ongeveer?
Maar het begint er op te lijken man ergggg netjes.
See You